..: Lidé z okolí Vizovic odmítají prodloužení železnice :..

Ilustrační obrázekVizovice - Řadě obyvatel valašských obcí se nelíbí plány na prodloužení železnice z Vizovic směrem na východ. Obávají se, že by tak mohli přijít o klid, který tam teď mají. Nejhlasitější odmítnutí trati se ozývá z Ubla. Starosta Ubla Jaroslav Šimek prohlašoval, že většina lidí nemá o železnici zájem. Starou Baťovu myšlenku na prodloužení železniční trati z Vizovic přes Lutoninu, Jasennou, Ublo, Bratřejov, Pozděchov a Prlov až do Valašské Polanky před pár lety oprášil Zlínský kraj.

Od plánů si slibuje především lepší spojení vlakem ze Zlína na Slovensko a do dalších měst na Valašsku. Krajský radní Petr Hradecký, který má oblast dopravy ve své kompetenci, říká, že význam železniční dopravy bude stále narůstat a žádné železniční spojení z východu krajské město nemá. Baťa už vybudoval několik kilometrů dlouhý násep pro koleje, který vede z Vizovic podél hlavní cesty do Jasenné a protíná také obec Ublo. Tento val by se dal využít i dnes. Stačilo by, aby se polní silnice na jeho vrcholu vyměnily za koleje.

Počítá se i s tím, že by na této trati jezdily v pravidelných intervalech moderní elektrické osobní vlaky, které lze vidět už nyní například na Karlovarsku a na okolních německých tratích. Problémem ale je, že osobní doprava výstavbu železnice zřejmě ekonomicky neopodstatní. Proto po ní budou jezdit především nákladní vlaky. Vybudování přibližně 18 km jednokolejné elektrifikované železniční trati by přišlo asi na 5,5 miliardy korun. Kraj samozřejmě počítá s dotacemi z fondů Evropské unie, o které chce žádat až po roce 2013.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 5.4.2007 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Martin 
05.04.2007 (10:44)  
Mám na pozadí puštěnou ČT 24 a ted během poslední hodiny 4 reportáže o protestech a peticích z různých koutů republiky, a proti nejrůznějším věcem.Daň za demokracii, a nějaký Střítěž?Ublo? dneska je to jen sobecký osobní zájem, těch lidí, kterým se má něco stavět za plotem.Čím víc podobných obstrukcí tím víc jsou obyčejným lidem podobné aktivity zcela lhostejné, mávneme rukou z prohlášením že zase se někdo chtěl zviditelnít a nemá jiný způsob seberalizace.
registrovaný uživatel mira 
05.04.2007 (10:35)  
Nevím čeho se tak v Ublu obávají, když těleso trati je tam už téměř hotové a je celé v zářezu asi tak 5m hlubokém. V současnosti po něm vede silnice. Myslím, že až by se trať dostavěla tak by tam stejně byly rovnou nasazeny nové el. jednotky které jsou určitě tišší než třeba 460. No a nákladních vlaků by tam zas tak moc nejezdilo, jenom ty co by směřovaly do Lípy, Zlína a Otrokovic, protože trasovat zde jiné tranzitní vlaky by byl ekonomický nesmysl z důvodu trakční náročnosti trati.
registrovaný uživatel Stoupa  mail  
05.04.2007 (10:34)  
No, mít dráhu v obci, omezí celá rodina Gumokol. Mám to k vlaku skoro 2 km jen pěšochodem, a tak si jízdu v trvání cca 60 min na P. Masarykovo uděluji "za odměnu", když je hezky a nespěchám. (To asi proto, že včera odpoledne jsem gumokolem jel jen 135 minut)
05.04.2007 (10:02)  
M@ra, zdenek84: hoši já nevím kolik stojí stavba dráhy, ale vím, že tady nejde o nejakou rekonstrukci koridoru v Polabí. trať se má stavit zgruntu (nádraží, tunely, opěrné zdi, propustky, mosty (?))

ale stejně MD nacpe prachy do dálnice a Zlín pak sklapne (jako vždy)
registrovaný uživatel PES38 
05.04.2007 (10:01)  
Kdybychom se vždy chovali tak, jak píše AHSTISAARI, tak by se žilo ještě v jeskyních!
05.04.2007 (10:00)  
Doporučuju se podívat na mapy.cz, v leteckým snímku je těleso tratě docela vidět, Ublo je úplně stranou a plánovaná R49 - je tam taky - je stejně daleko, ta jim asi nevadí, stejná situace jako v případě Nošovic, rozdíl je asi jenom v tom, že trať z části stojí a asi by bylo míň problémů s pozemky, to R49 se bude muset vykupovat celá - že by asi důvod?
registrovaný uživatel optus 
05.04.2007 (9:39)  
Je to bohužel tak jak říká AHSTISAARI. Jsme proti všemu. Mě jezdí ve Zlíně vlaky téměř pod okny. Za těch 30 let jsem si na to zvykl a ani je nevnímám. Samozřejmě, nejvíc je asi slyšet noční kontajnerák co jezdi po příjezdu rychlíku z Prahy....
Myslím, že pro zmíněné obce je to jakýsi zásah do jejich klidu, ale na druhou stranu si myslím, že přínos této trati převažuje. Nemám přesnou informaci kudy je plánována rychlostní silnice na Slovensko (má navazovat na D1 u Hulína) a pokračovat kolem Zlína a napojit se u Púchova na slovenskou D1... Tak si říkám radši trať pod okny než dálnici :)
05.04.2007 (9:36)  
300 m/km? zní to spíš jako koridorová dvojkolejka
registrovaný uživatel M@ra 
05.04.2007 (9:32)  
Přes 300 mil. Kč/km, to přece nejde! Jak říkává kolega, to tam snad budou kolejnice ze zlata?
05.04.2007 (9:26)  
Čunek to sice řekl velmi pitomě, ale podstata je pravdivá: Prohlaš se za aktivistu a v médiích jsi dopředu vyhrál. Důležité není proč a za co bojuješ, ale že jsi sám malý občan proti něčemu velkému - stát, město, investor. Věcné argumenty nikoho nezajímají, důležitý je fakt protestu.

Jinými slovy - nejsme daleko od doby, kdy pokud bude chtít kdokoli cokoli prosadit, nebude před medii vystupovat jako investor, ale jako soukromý aktivista, který bude vykřikovat například "Chci elektrárnu a když tady nebude, je to poškozování mých občanských práv a poženu to až do Štrasburku!"
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko