..: Lidé z okolí Vizovic odmítají prodloužení železnice :..

Ilustrační obrázekVizovice - Řadě obyvatel valašských obcí se nelíbí plány na prodloužení železnice z Vizovic směrem na východ. Obávají se, že by tak mohli přijít o klid, který tam teď mají. Nejhlasitější odmítnutí trati se ozývá z Ubla. Starosta Ubla Jaroslav Šimek prohlašoval, že většina lidí nemá o železnici zájem. Starou Baťovu myšlenku na prodloužení železniční trati z Vizovic přes Lutoninu, Jasennou, Ublo, Bratřejov, Pozděchov a Prlov až do Valašské Polanky před pár lety oprášil Zlínský kraj.

Od plánů si slibuje především lepší spojení vlakem ze Zlína na Slovensko a do dalších měst na Valašsku. Krajský radní Petr Hradecký, který má oblast dopravy ve své kompetenci, říká, že význam železniční dopravy bude stále narůstat a žádné železniční spojení z východu krajské město nemá. Baťa už vybudoval několik kilometrů dlouhý násep pro koleje, který vede z Vizovic podél hlavní cesty do Jasenné a protíná také obec Ublo. Tento val by se dal využít i dnes. Stačilo by, aby se polní silnice na jeho vrcholu vyměnily za koleje.

Počítá se i s tím, že by na této trati jezdily v pravidelných intervalech moderní elektrické osobní vlaky, které lze vidět už nyní například na Karlovarsku a na okolních německých tratích. Problémem ale je, že osobní doprava výstavbu železnice zřejmě ekonomicky neopodstatní. Proto po ní budou jezdit především nákladní vlaky. Vybudování přibližně 18 km jednokolejné elektrifikované železniční trati by přišlo asi na 5,5 miliardy korun. Kraj samozřejmě počítá s dotacemi z fondů Evropské unie, o které chce žádat až po roce 2013.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 5.4.2007 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
13.12.2007 (19:08)  
Zeleznice je to nejrozumnejsi reseni jak z ekonomickeho i ekologickeho hlediska,nez ta hloupa predrazena dalnice na ktere budou 24 hod denne smrdet kamiony a devastovat prirodu...radeji 20m siroke betonove monstrum nebo jednokolejnou elektrifikovanou trat,ktera urcite tolik nenerusi krajinny raz chranene oblasti?
18.05.2007 (16:58)  
Vzdyt jsou sami proti sobe.Ta zeleznice se ma prece budovat pro ne.Vzyt jedina doprava do Ubla je autobus,ktery stejne jede 2krat denne.Nejakych par 162-3 denne jim nemuze vadit ani 810 ci 842.
registrovaný uživatel oecityman  mail  
06.04.2007 (17:52)  
myslim ze Libous a Optus to shrnuli jasne a vystizne...
05.04.2007 (17:28)  
To by se v Letovicích nestalo! :-)
registrovaný uživatel Semík  mail  
05.04.2007 (13:25)  
No a proti čemu protestují, když se toho ani nedožijí. O peníze se bude žádat teprve v roce 2013. Než udělaj výběrová řízení a vyřeší různé aktivisty. Viděl bych to tak za 25let první vlak. To by potom vysvětlovalo i ty moderní vlaky. Nakoupí se 30 let staré Desira z Německa.
05.04.2007 (11:44)  
Patrně se občané Ubla rychle poučili od občanů Střetěže. Hezká reportáž na ČT na adrese http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/03.04.2007/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava/31691.html

Pokud se ta cena zdá vysoká, podle původních projektů by součástí stavby měl být "vrcholový tunel", který bude na celé stavbě nejdražší.
Pak je třeba zcela nový most u Jasenné, i ve Vizovicích je v původně plánované trase nová zástavba.
V roce 1994, při oslavách výročí tratě se dělal pěší pochod, tuším z Pozděchova do Vizovic a celkem se to dalo projít pohodlně. Některé stavby by se musely opravit, ale opěrné zdi byly tehdy v celkem slušném stavu. Já jsem pamětníkem parní trakce (423.0, ke konci 434.1, 477.0, 556.0) doplněné T 478.1122. Supění parního vlaku bylo slyšet na kilometr daleko, bardotka s nočním manipulákem (cca 3.00 ze Zlína do Vízovic, s obsluhou vlečky Benzina dnešní Lípy nad Dřevnicí) a houkáním na mnoha přejezdech … podle toho se daly řídit hodinky … dnešní relativně tichý brejlovec (někdy i ta bardotka), včetně rodiny vozidel 8xx, to je z hlediska hlučnosti proti té době docela sranda … o vlaku ani nevíte a to jich tam jezdí o hodně více, než před nějakými 30 - 40 lety …
registrovaný uživatel Huffnagell  mail  
05.04.2007 (11:26)  
Mrkněte na www.ublo.cz a na jejich dopravní info. Podle té mapky se to spojení do Polanky přímo nabízí. Jde teď o to , kdo protestuje. Jestli ostravští a brněnští chalupáři anebo opravdu místní, kteří budou zřejmě požadovat zřízence s červeným praporkem...
registrovaný uživatel Huffnagell  mail  
05.04.2007 (11:20)  
A ještě k tomu vyčíslení nákladů: Už chápu, proč není vůle dostvět koleje přes různé hraniční přechody - dříve používané. Protože na státu je prostě potřeba se napakovat a státní úředník, rozhodující, povolující taky nehrabe zadarmo. Ale zase že už by se to dávalo přímo do finančního rozpočtu? :-))
registrovaný uživatel Huffnagell  mail  
05.04.2007 (11:18)  
připojuji se k JnR...Jakéžeto moderní vlaky? To tam bude jezdit Desiro? :-))
registrovaný uživatel JnR 
05.04.2007 (10:56)  
Jaké moderní elektrické vlaky lze už nyní vidět v Karlovarském kraji?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko