..: Soukromý rychlík bojuje o svoji existenci :..

Ilustrační obrázekOstrava - Nový soukromý rychlík RTexpress společnosti Railtrans byl měl mezi Ostravou a Prahou jezdit, i když je termín jeho nasazení na trať stále nejistý. Původně měl spustit svůj provoz mezi oběma městy od 10.prosince loňského roku. Český drážní úřad ale dosud nevydal souhlasné stanovisko k žádosti o schválení lokomotiv Siemens k provozu na českých železničních tratích, proto nevyjel. "Předpokládáme, že ten rychlík jezdit bude, ale schvalovací proces jako takový je zatím ještě nezměněn. Pracujeme na tom usilovně, ale nejsme schopni předjímat výsledek všech jednání," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Informace o tom, že firma Railtrans nakonec od záměru provozovat soukromý rychlík upustila, podle něj nejsou pravdivé. "Nic takového nenastalo, je to skutečně fáma. Děláme pro to mnoho kroků, ale já je nechci blíže specifikovat," dodal.

Problém je v tom, že hodnoty požadované našimi předpisy nejsou u většiny zahraničních lokomotiv dosaženy. To je i případ moderní lokomotivy Siemens společnosti Railtrans. S podobným problémem se v minulosti potýkaly i nové soupravy ČD Pendolino. Zavedení soukromého rychlíku 8x denně v každém směru by vneslo cenové "oživení" na trati mezi Ostravou a Prahou. Firma Railtrans totiž chce zavést cenu jízdného ve druhé třídě z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Jednosměrná jízdenka ve vlaku Českých drah bez místenky ve druhé třídě bez slevy dnes stojí na této trati 424 korun, s použitím Z-karty 260 korun.

zdroj: Moravskoslezský deník


Adys Poslat mail autorovi | 1.2.2007 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
02.02.2007 (13:39)  
84: Ale to by bylo podle mě v pořádku. Pokud vybuduji kvalitní infrastrukturu, tak si nechám kvalitně zaplatit.
Trochu odbočím: Když jedu autem do Itálie na dovolenou, tak taky rád zaplatím mýtne jak za Rakouskou, tak Italskou dálnici. Vůbec mi to nevadí. Ale českou známku si nějak nemůžu koupit. Proč asi?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
02.02.2007 (13:35)  
Duke123: Jistě, o tom žádná...nicméně už vidím, jak si potom Šimral a jemu podobní "průkopníci" navzájem utírají slzy nad tím, že chce SŽDC třikrát tolik peněz za používání DC...
02.02.2007 (13:12)  
84: A ještě mi řekni, které je to kvalitní vozidlo česke výroby. Kvalitní s ohledem na to, že je rok 2007.
Bohužel asynchronní motory jsou další vývojový stupeň elektrických pohonů. Jejich spousta výhod předčí jejich nevýhody, kde jednou z ních je právě EMD. A česká infrastruktůra má slabost v EMI. A teď SŽDC je v té roli žáby na prameni, a dříve či později bude muset povolit.
02.02.2007 (13:06)  
84: A přepřahy na hranicích jsou v pořádku. Interoperabilita je jenom způsob, jak vylákat peníze z daňových poplatníků. A vůbec na co vlaky, když máme kamiony, že?
02.02.2007 (11:06)  
ČD4Ever: aby si nahodou za chvilu nemel nick RT4Ever :-D
02.02.2007 (11:04)  
84: nečerti se, s většinou tvých názorů v diskuzích pod články anebo v DF souhlasím. To co jsem napsal já je teorie, to co tvrdíš ty je defacto praxe.
02.02.2007 (10:57)  
84: proč teda např. silnice modernizuje stát a ne jednotliví dopravci, občané v osobácích??? Opravdu jsi tu řekl hloupost, samozřejmě pak se platí třeba vyšší poplatky za provozování, ale od vybudování / rekonstrukce je tu stát s jeho daněmi a pod.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
02.02.2007 (10:55)  
Jindrich Brezina: Jistě že mělo, to byl jen takový návrh. Samozřejmě že je běžnější ať se za používání cesty platí až při provozu...já jen že ČD v podstatě tuto novou infrastrukturu nepotřebují - používaná kvalitní vozidla české výroby nijak neruší. Čili si myslím že SŽDC nemá vážnější důvod se do modernizace pouštět - majoritní přepravce si vystačí se stávajícím. Tím chci říct, že předělávat IS jen kvůli tomu, že je tu nějaký RT a časem možná přibude ještě někdo, je směšné...a pokud jde o "Spojené Státy Evropské" - ať se zkusí angažovat i jinak, než výnosy v Bruselu - třeba finančně. Transevropský koridor je sice krásná věc, ale...

Když založím automobilku a budu stavět podvozky na řetězech a pásech, MDS mi je neschválí protože budou ničit silnice. Mám tedy apelovat na ŘSD ať upraví všechny asfaltové komunikace tak, abych svá vozidla mohl provozovat? To je kravinismus...

Dělám za svými názory tečku, prostě je to můj postoj a ať si klidně každý říká, jak je špatný a jak já jsem zabedněný ;o)
02.02.2007 (10:54)  
84: ČD to zapotřebí nemají.. ČD vážně ne, ale je v zájmu SŽDC, aby byla jeho síť použitelná i někým jiným. SOučasný stav je navíc nejen absurdní, ale hlavně protizákonný. Legislativně zakotvený je totiž jak svobodný přístup k infrastruktuře, tak závazek interoperability. Proto bych se ani nedivil, kdyby se Šimral začal soudit se SŽDC a leccos by na tom vydělal...
02.02.2007 (10:28)  
84: Nemělo by to náhodou fungovat tak, že stát poskytne infrasktrukturu, která bude na jisté úrovni a stará se o výběr peněz za její používání? Co mají co ČD nebo nějaký soukromník platit za železniční infrastrukturu. Za její používání ano, ale vybudování/modernizaci snad ne. Možná se pletu, ale myslel jsem, že by to takhle mělo fungovat.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko