..: Soukromý rychlík bojuje o svoji existenci :..

Ilustrační obrázekOstrava - Nový soukromý rychlík RTexpress společnosti Railtrans byl měl mezi Ostravou a Prahou jezdit, i když je termín jeho nasazení na trať stále nejistý. Původně měl spustit svůj provoz mezi oběma městy od 10.prosince loňského roku. Český drážní úřad ale dosud nevydal souhlasné stanovisko k žádosti o schválení lokomotiv Siemens k provozu na českých železničních tratích, proto nevyjel. "Předpokládáme, že ten rychlík jezdit bude, ale schvalovací proces jako takový je zatím ještě nezměněn. Pracujeme na tom usilovně, ale nejsme schopni předjímat výsledek všech jednání," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Informace o tom, že firma Railtrans nakonec od záměru provozovat soukromý rychlík upustila, podle něj nejsou pravdivé. "Nic takového nenastalo, je to skutečně fáma. Děláme pro to mnoho kroků, ale já je nechci blíže specifikovat," dodal.

Problém je v tom, že hodnoty požadované našimi předpisy nejsou u většiny zahraničních lokomotiv dosaženy. To je i případ moderní lokomotivy Siemens společnosti Railtrans. S podobným problémem se v minulosti potýkaly i nové soupravy ČD Pendolino. Zavedení soukromého rychlíku 8x denně v každém směru by vneslo cenové "oživení" na trati mezi Ostravou a Prahou. Firma Railtrans totiž chce zavést cenu jízdného ve druhé třídě z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Jednosměrná jízdenka ve vlaku Českých drah bez místenky ve druhé třídě bez slevy dnes stojí na této trati 424 korun, s použitím Z-karty 260 korun.

zdroj: Moravskoslezský deník


Adys Poslat mail autorovi | 1.2.2007 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
03.02.2007 (13:56)  
Globalizace? Tupe ovce? Jako je nebyt 30 let za opicema globalizace a "utupovani ovci", tak asi chci byt tupou ovci. Mam radeji LCD panel a na nem Windowsy nez nakou cernobilou kysnu s Karlem... V podstate jsou prvkem globalizace aji zarovky. A navzdory tomu, ze se pouzivaji na zapad i jih od nas, tak kvuli tomu, ze se nevymyslely v Cesku, doma svickama svitit nebudu

zaosai - mel bych takovy dotaz. Tu vymenu - bylo by mozne ji bez nejakych problemu udelat za jizdy? Jinymi slovy: je jedinym duvodem, proc tomuto tak nejde to, ze tomu brani nejake lejstro? Nicmene, leccos naznacuje i to tvoje "dal bez komentare"...
(Letadlo taky nemusi sednout, aby se piloti vymenili, ze?:)
registrovaný uživatel Gor 
03.02.2007 (12:50)  
Aha, chapu. Ale tak tomu v tomhle pripade opravdu neni. Skodiffka ma ty stridace razeny seriove na vstupu, ale kazdy z tech stridacu si napaji svoje vinuti. Takze se v zadnem pripade nejedna o triurovnovy stridac. Takze stridac moduluje sinusoidu z bodu 0V a 1500V. V podstate je to skoro jako kdyby ty stridace pracovaly paralelne, ale jejich vystupy nejsou nijak galvanicky svazany, jsou svazany jen magnetickym tokem motoru.
03.02.2007 (12:22)  
Gor: Kratší vypínací dobu ano, ale pořád musíš hlídat strmost napětí (resp. proudu). A pak jsou tu ještě spínací ztráty. Nižší rušení vyplývá z podstaty 3 úrovňového střídače. Prakticky moduluješ sinusovku z bodů 0V - 1500V - 3000V místo 0V a 3000V.
Když jsem posledně navrhoval střídač, mohl jsem jít se spínací frekvenci až na 4kHz. Nakonec jsem po návrhu chlazení zjístil, že neuchladím víc než 2,5kHz a po přidání rezervy jsem skončil na 2kHz (tedy 1/2 maxima) a Taurus pokud vím, tak má taky spínací frekvenci 2kHz. Proti tomu pendolíno má 600Hz a "vyhovuje".
registrovaný uživatel Gor 
03.02.2007 (11:54)  
Duke123: Tak se koukni na parametry IGBT a zjistis, ze prvky s mensim blokovacim napetim maji kratsi vypinaci doby.

Tak me pouc, co je teda pricinou nizsiho obsahu nezadoucich harmonickych pri pouziti motoru s dvojitym vinutim a delenym meziobvodem?
registrovaný uživatel zaosai  mail  
03.02.2007 (11:03)  
Malá vysvětlení k střídání strojvedoucích-pokud pojedou dva strojvedoucí,tak je to bez problémů.Oba totiž lok.převzaly společně a tak provedou pouze zápis o místu střídání a zadají údaje do rychloměru.Musí to udělat když vlak stojí, nelze to zadat za jízdy.V případě střídání na ose dle předpisu T108 musí strojvedoucí zkontrolovat polohy spínačů u vlak.zabezpečovače.Pokud poveze el.jednotku nebo Pendolino,tak musí jít i na zadní stanoviště a radši dál bez komentáře.
registrovaný uživatel xyz  mail  
03.02.2007 (10:33)  
84,Gor:

Přesně sem sem mířil. Jak si dovolil naznačit kolega M, 471 v přísném slova smyslu není lokomotiva... a i když se mi s nimi na regionálních tratích cestuje dobře, neviděl bych to úplně všespásně (nehledě na to, že to vyzkoušeně jezdí jenom na stejnosměrném severu).

No a nové báječné stroje, o kterých píšete... kolik už jste jich viděl bez problémů s rušením brázdit koleje SŽDC/ČD? V mém oboru mám termín vaporware... v tomto případě se zatím hodí.
03.02.2007 (9:15)  
Gor:
1) Vyšší počet spínacích prvků v 471 neznamená vyšší spínací frekvenci. Nejdřív si ty skripta prostuduj sám. To že toto zapojení trošku méně ruší to je jen "vedlejší efekt". Hlavní důvod tohoto zapojení je ten, že nemůžeš přímo spínat na 3kV. S dnešníma IGBT se dá spolehlivě spínat tak do 2,8kV a v troleji může být až 3,9kV. Proto je třeba napětí nějak snížit a tady se s výhodou použil 3 úrovňový střídač.
2) 471 svou koncepci pohonu je paskvil, rozhodně né moderní vozidlo
3) 2x tolik spínaču = 2x větší poruchovost měničů a zeptej se kohokoliv z provozu, jak často se 471 mění moduly.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
03.02.2007 (8:37)  
M: Čili globalizace na každém rohu? Wow...Siemensy mají všichni na západ a jih od nás, čili je musíme mít taky a chovat se jako tupé ovce se zavázanýma očima? Jojo, tomu se říká česká polistopadová tradice - je pro nás dobré to, co je dobré pro západ. Ano, stroje které se pohybují po českých glajzech a tahají vlaky vyšší kvality, jsou i přes svůj věk stále kvalitní a spolehlivé - minimálně tak, jako ojroranery z Nemesis (skvělý rename Gore - tleskám :o) ). Nově vyvíjené stroje z Plzně budou mít podle mě daleko vyšší úroveň, než ty z Dojčlandu - neřeším maximální rychlost, to je údaj pro zoufalce (navíc i oněch 200 km/h je více než dost,vyšší rychlost je pro naše tratě zbytečné mrhání). Navíc i když koridory jsou v různých stavech rozpracování, bylo by škoda je znovu rozkopat jen proto, aby u nás mohly jezdit polovičatě slátané HV od našich západních sousedů...pořád se chvástají tím, že je ten jejich krám multifunkční a může jezdit všude - ale k tomu je zapotřebí více než jen 4 systémy napájení ;o) . Holt by si měli na web i do prospektů dát poznámku: "Vhodné pro provoz kdekoli vyjma ČR a SR, protože tam mají příliš složité ZZ, a my na ně neumíme vyrobit lokomotivu."
registrovaný uživatel M 
03.02.2007 (7:24)  
A muze 471 tahat vlaky typu EC?

Predstava, ze casem po ceskych kolejich bude jezdit jen to, co se postavi v Cesku (nebo venku, ale bude to poradne drahy omyl) mne lehce desi. Ma to sice prvky samostatne si vystacici spolecnosti, coz je skvele, ale nevim no. Proste se nemuzu zbavit dojmu, ze svet se za posledni dve, tri stoleti trochu zmenil...
registrovaný uživatel Gor 
03.02.2007 (2:03)  
M: Tak jeste jednou, zda se vam pohon jednotky 471 snad zastaraly???
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko