Ostrava - Nový soukromý rychlík RTexpress společnosti Railtrans byl měl mezi Ostravou a Prahou jezdit, i když je termín jeho nasazení na trať stále nejistý. Původně měl spustit svůj provoz mezi oběma městy od 10.prosince loňského roku. Český drážní úřad ale dosud nevydal souhlasné stanovisko k žádosti o schválení lokomotiv Siemens k provozu na českých železničních tratích, proto nevyjel. "Předpokládáme, že ten rychlík jezdit bude, ale schvalovací proces jako takový je zatím ještě nezměněn. Pracujeme na tom usilovně, ale nejsme schopni předjímat výsledek všech jednání," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Informace o tom, že firma Railtrans nakonec od záměru provozovat soukromý rychlík upustila, podle něj nejsou pravdivé. "Nic takového nenastalo, je to skutečně fáma. Děláme pro to mnoho kroků, ale já je nechci blíže specifikovat," dodal.
Problém je v tom, že hodnoty požadované našimi předpisy nejsou u většiny zahraničních lokomotiv dosaženy. To je i případ moderní lokomotivy Siemens společnosti Railtrans. S podobným problémem se v minulosti potýkaly i nové soupravy ČD Pendolino. Zavedení soukromého rychlíku 8x denně v každém směru by vneslo cenové "oživení" na trati mezi Ostravou a Prahou. Firma Railtrans totiž chce zavést cenu jízdného ve druhé třídě z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Jednosměrná jízdenka ve vlaku Českých drah bez místenky ve druhé třídě bez slevy dnes stojí na této trati 424 korun, s použitím Z-karty 260 korun.
zdroj: Moravskoslezský deník
zaosai - mel bych takovy dotaz. Tu vymenu - bylo by mozne ji bez nejakych problemu udelat za jizdy? Jinymi slovy: je jedinym duvodem, proc tomuto tak nejde to, ze tomu brani nejake lejstro? Nicmene, leccos naznacuje i to tvoje "dal bez komentare"...
(Letadlo taky nemusi sednout, aby se piloti vymenili, ze?:)
Když jsem posledně navrhoval střídač, mohl jsem jít se spínací frekvenci až na 4kHz. Nakonec jsem po návrhu chlazení zjístil, že neuchladím víc než 2,5kHz a po přidání rezervy jsem skončil na 2kHz (tedy 1/2 maxima) a Taurus pokud vím, tak má taky spínací frekvenci 2kHz. Proti tomu pendolíno má 600Hz a "vyhovuje".
Tak me pouc, co je teda pricinou nizsiho obsahu nezadoucich harmonickych pri pouziti motoru s dvojitym vinutim a delenym meziobvodem?
Přesně sem sem mířil. Jak si dovolil naznačit kolega M, 471 v přísném slova smyslu není lokomotiva... a i když se mi s nimi na regionálních tratích cestuje dobře, neviděl bych to úplně všespásně (nehledě na to, že to vyzkoušeně jezdí jenom na stejnosměrném severu).
No a nové báječné stroje, o kterých píšete... kolik už jste jich viděl bez problémů s rušením brázdit koleje SŽDC/ČD? V mém oboru mám termín vaporware... v tomto případě se zatím hodí.
1) Vyšší počet spínacích prvků v 471 neznamená vyšší spínací frekvenci. Nejdřív si ty skripta prostuduj sám. To že toto zapojení trošku méně ruší to je jen "vedlejší efekt". Hlavní důvod tohoto zapojení je ten, že nemůžeš přímo spínat na 3kV. S dnešníma IGBT se dá spolehlivě spínat tak do 2,8kV a v troleji může být až 3,9kV. Proto je třeba napětí nějak snížit a tady se s výhodou použil 3 úrovňový střídač.
2) 471 svou koncepci pohonu je paskvil, rozhodně né moderní vozidlo
3) 2x tolik spínaču = 2x větší poruchovost měničů a zeptej se kohokoliv z provozu, jak často se 471 mění moduly.
Predstava, ze casem po ceskych kolejich bude jezdit jen to, co se postavi v Cesku (nebo venku, ale bude to poradne drahy omyl) mne lehce desi. Ma to sice prvky samostatne si vystacici spolecnosti, coz je skvele, ale nevim no. Proste se nemuzu zbavit dojmu, ze svet se za posledni dve, tri stoleti trochu zmenil...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.