..: Soukromý rychlík bojuje o svoji existenci :..

Ilustrační obrázekOstrava - Nový soukromý rychlík RTexpress společnosti Railtrans byl měl mezi Ostravou a Prahou jezdit, i když je termín jeho nasazení na trať stále nejistý. Původně měl spustit svůj provoz mezi oběma městy od 10.prosince loňského roku. Český drážní úřad ale dosud nevydal souhlasné stanovisko k žádosti o schválení lokomotiv Siemens k provozu na českých železničních tratích, proto nevyjel. "Předpokládáme, že ten rychlík jezdit bude, ale schvalovací proces jako takový je zatím ještě nezměněn. Pracujeme na tom usilovně, ale nejsme schopni předjímat výsledek všech jednání," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Informace o tom, že firma Railtrans nakonec od záměru provozovat soukromý rychlík upustila, podle něj nejsou pravdivé. "Nic takového nenastalo, je to skutečně fáma. Děláme pro to mnoho kroků, ale já je nechci blíže specifikovat," dodal.

Problém je v tom, že hodnoty požadované našimi předpisy nejsou u většiny zahraničních lokomotiv dosaženy. To je i případ moderní lokomotivy Siemens společnosti Railtrans. S podobným problémem se v minulosti potýkaly i nové soupravy ČD Pendolino. Zavedení soukromého rychlíku 8x denně v každém směru by vneslo cenové "oživení" na trati mezi Ostravou a Prahou. Firma Railtrans totiž chce zavést cenu jízdného ve druhé třídě z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Jednosměrná jízdenka ve vlaku Českých drah bez místenky ve druhé třídě bez slevy dnes stojí na této trati 424 korun, s použitím Z-karty 260 korun.

zdroj: Moravskoslezský deník


Adys Poslat mail autorovi | 1.2.2007 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
02.02.2007 (10:22)  
Kubo, bohužel nemáš pravdu. Taurusy jsou pojízdná rušička a zabezpečení provozu pouze počítači náprav je v našich podmínkách naprosto nedostatečné. A není mi jasné, proč RT musí mít za každou cenu lokomotivy od Siemensů. Osobně jsem toho názoru, že pokud Siemens své stroje neodruší, tak ať sem s nimi neleze! Dovedeš si představit, co by stála přestavba stávajících zab. zař? To by se nám ty mašinky pěkně prodražily!
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
02.02.2007 (10:11)  
blahblah: Jojo, včera jsem si vyměnil slámu v botách - už je opět čerstvá. Alespoň nás na vesnici naučili číst a dávat si dohromady souvislosti - což u Vás měšťáků evidentně opoměli. Jinak by Ti totiž bylo jasné co je jádrem pudla mého příspěvku, a taky by Ti neunikla věta, která objasňuje že NEJSEM fanouškem ČD ;o)

Duke123: Myslím to vážně.

xyz: Lidi by se jim na to za ty prachy po chvíli vykašlali, tomu věř ;o)

Kuba.7010: Nemám nic proti modernizaci tratí, jen jsem vyloženě proti tomu, aby to opět platil jen stát - ať to zaplatí i Ti, kteří takovou cestu budou posléze využívat. Jedno jestli spolupodílnictvím, nebo poté poplatky. Jak jsem napsal - přijít k hotovému umí každý ;o)
registrovaný uživatel xyz  mail  
02.02.2007 (9:57)  
84:

Ve světě, kde "to jde časem samo" a to zejména s monopoly bych opravdu chtěl žít.

ČD-čtyři-ever:

:D
02.02.2007 (9:47)  
84: chlapec z vesnice se projevil, ze ty mas jeste druhy nick CD4Ever?
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
02.02.2007 (9:46)  
Kuba7010 : Si držte palce komu chcete je to stejně k ničemu :-P
Padly_Andel: Nic nevyjde a nepojede
Venca Burgián: Český sen by se měl s ostudou vrátit odkud přijel a neměl by dělat potíže
manijak: Řešením je spol. Railtrans poslat do háje
QWERTZ: Šimral do pekel....
Trainman: Pendolino forever
AD6360: Je to naprosto negativní reklamní kampaň, která poukazuje na kvality RT.... tj. neschopnost vyjet
Duke123: Nesouhlas
Miroslav Zikmund: To má no... Ale až budou muset platit za použití nádraží tak se jim to vrátí :-)
Danovy Poradce: Tady s Vámi částečně souhlasím
Pato: Pana Ondrůje laskavě neurážejte...
SCPinďa: Souhlasím
Semík: Přesně tak pan šimral je mafián, který nemá na železnici co dělat
Deadeye: Přesně tak...Reklama to je negativní a rozhodně jim cestující nepřinese
Georgo: Je to vážně nesmysl o RTEXPRESSU neví skoro nikdo....
Ladik: žádný měnění norem... Maj smůlu....
vb007: Takže vy byste radši pustil všechny vlaky na tratě ČR.... A že se vobčas nestáhnou závory??? To je jedno oni ty řidiči uměj přejíždět přejezdy naprosto skvěle, nikdy se nic nestane..... Takže nějaká nestažená závora je úplně jedno...... Mno jo bezpečnost především co???? Já bych spíš žaloval Railtrans...
84: I když to říkám málo kdy..... SOUHLASÍM S VÁMI :-)....
Marcel Štancl: Já říkám stop Railtransu!!!!!!
02.02.2007 (9:45)  
Vývěska, že RT nejezdí je opravdu všude, kde někdo prodává jízdenky - viz Nový Jičín h.n.
02.02.2007 (9:36)  
EightyFour: Řekl bych, že kdyby byly tratě podle evropských norem, tak by to velmi prospělo i ČD, protože by neměly takové problémy s Pendolíny a nemusely by se kvůli nim vymýšlet různé kraviny. A kdo ví, co bude, až bude 380.
02.02.2007 (9:29)  
84: Tak ať se ublížení i jinak dotčení soukromí dopravci PODÍLEJÍ na rekonstrukci traťových obvodů, ČD to zapotřebí nemají.
To myslíš vážně???
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
02.02.2007 (9:28)  
!!!!!!České Dráhy forever!!!!!!
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
02.02.2007 (9:27)  
RT EXPRESSY nejsou jen snem.... JSou noční můrou, která se naštěstí nikdy neuskuteční.... ČD totiž nabídly na trase Pha-Ostrava naprosto bezkonkurenční rychlost, komfort a cenu..... Takže jakákoli konkurence nemá sebemenší šanci to změnit...... Můj předpoklad je, že RT vůbec nevyjede a pokud ano, tak pod velmi silným tlakem ČD brzy zkrachuje... Pryč s Railtransem..... Pryč se soukromníky....
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko