..: Vlaky jezdí špatně, nestíháme, píší lidé ! :..

Ilustrační fotoOlomouc - Více připomínek a stížností k novému jízdnímu řádu vlaků než v minulých letech přišlo na olomoucký krajský úřad. Lidem se nelíbí, že vlaky nenavazují na městskou hromadnou dopravu, dětí nestíhají školu a vypadly také některé důležité spoje, které využívali třeba běžkaři.

„Letos řešíme větší množství připomínek než v minulosti,“ potvrzuje Jaroslav Tomík, vedoucí oddělení veřejné dopravy olomouckého kraje. Zástupci Českých drah míní, že více stížností je kvůli tomu, že jízdní řád prošel velkými úpravami. „To, že přichází více podnětů od cestujících, podle nás neznamená, že by řády nevyhovovaly více lidem, ale je to právě kvůli razantním změnám,“ říká mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Přiznává však, že všemi připomínkami lidí se budou jeho kolegové zabývat. „Jsme v kontaktu s krajským úřadem. Jde nám o to, aby byla železniční doprava stále lepší,“ dodává. A na co si třeba lidé nejvíce stěžují? Posuny v jízdním řádu přinášejí podle zástupců kraje potíže hlavně těm, kteří cestují za prací do Uničova. Když přijede vlak o 10 minut později, mají problém dostat se včas do zaměstnání.

Řada lidí také kritizuje krátké časy na přestup. „Hodně stížností přišlo na Olomoucký kraj také od lidí, kteří cestují směrem na Senici na Hané, Šternberk a Zábřeh na Moravě,“ dodává Jaroslav Tomík. „Cestujícím určitě nevadí, když je na přestup 15 až 20 minut. Stávající časy na přestup, které jsou v nových jízdních řádech, však přímo vytvářejí nutné zpoždění přípojů,“ míní jeden ze stěžovatelů Zdeněk Bordovský.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 11.1.2007 (17:57)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Služby

More from ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
15.01.2007 (21:06)  
ad Racek : pokud TO "kraj" svěří "organizátorovi krajské dopravy", u něhož lze předpokládat, že tam budou zaměstnání lidé s odpovídajícími znalostmi, jak odbornými, tak znalostí místních podmínek, je to dobré. Mimo to, taková instituce má možnost dělat si vlatní průzkumy atd. Taky záleží na tom, zda příslušní zaměstnanci chtějí, aby TO fungovalo. Naproti tomu, když to dělá "odbor dopravy", kde je odborná (dopravní) kvalifikace sporná – zpravidla jde o úředníka vykonávajícího administrativně správní činnosti, který nemá čas na nějaké průzkumy, protože spisy by se mu hromadily na stole …
Škoda je, že nad těmi "regionálními" koordinátory není celostátní koordinátor, který by jednak řešil "styčné konflitky", jednak tarifní problémy vznikající při styku dvou systémů …
Registered user Racek 
15.01.2007 (13:05)  
Venca Burgán: kvalita je v první řadě použitelnost. Dostatečně krátké intervaly k tomu patří - ostatně sám v další větě píšete, že nikdo nechce čekat hodiny na spoj.

Miroslav Zikmund: asi záleží na tom, se kterým krajem máte zkušenosti. U nás v JmK posílal Kordis (objednává dopravu v zastoupení kraje) jízdní řády obcím k připomínkám a v našem městečku radnice zahrne do svých připomínek i požadavky větších zaměstnavatelů. Kordis připomínky vypořádá a některým vyhoví, některým ne a něco si nechá zaplatit, pokud je to nad možnosti jeho rozpočtu.
Registered user M 
13.01.2007 (22:34)  
Mno... JR 2006 nikde nemuzu najit. Muze sem nekdo prosim napsat, o jake zrusene vlaky pro bezkare vlastne jde?
13.01.2007 (22:17)  
Rychlíky objednává MD na základě subjektivních představ příslušných "referentů státní správy" nebo jste se již setkali s tím, že by se MD zajímalo o přepravní požadavky občanů.
Osobní vlaky objednávají kraje na základě znalosti místních podmínek. Byl někdo z vás osloven krajem ohledně vašich přepravních potřeb ?
Za bolševika věděl každý personalista, že z Horní Lhoty mu jezdí do podniku tolik a tolik lidí, takže když se to na okrese spočítalo, vědělo se, že se musí zajistit tolik a tolik autobusů nebo vlaků. Dneska tohle nikdo nezjišťuje. Kraj má sice zajistit dopravní obslužnost do zaměstnání a do školy, ale kraji = jeho úředníkům je zcela lhostejné, že děti musí mnohdy stát před zavřenou školou jako vězni v koncentráku na apelplacu, protože kraj nechce zacvakat další autobus, který by je přivezl do školy 1/4 hodiny před začátkem vyučování a podobně i po skončení školy.
Registered user Mato 
13.01.2007 (19:45)  
M: zamysli se nad tím co píšeš. JŘ je znám od září? Od kdy? Tak maximálně konečný návrh JŘ. A je běžně dostupný? No nevím. Maximálně na internetu a o tom ví jen pár zasvěcených, kterí čtou tento web (a jemu podobné). Ale většina lidí cestujících vlaky se o něm dozví až při jeho změně (nebo týden dopředu, kdy začnou prodávat knižní verze). Sorry, ale "normální" člověk nemá možnost ovlivnit JŘ. Zamysli se nad tím, než nějakou takovou kravinu vypustíš z klávesnice.
Registered user M 
13.01.2007 (12:57)  
Nasoska - letosni JR je znamej nekdy od zari (?), pokud si bezkari vzpomeli v lednu, ze je neco spatne, tak je asi pozde...

VB - no, takze kdyz se zverejni narust, tak to vysvetlis neobjektivnima cislama. Chapu...
12.01.2007 (21:53)  
Racek:Mě jde o kvalitu přepravy né o kvantitu.Jistě nyní toho jezdí na hlavních tratí dost,hodně možná nejvíc,ale je to k ničemu, protože lidé toho nemohou využít.Nikdo vám nebude čekat na nádraží na přípoj hodiny,nikdo vám nebude jezdit když mu ujede vlak před minutou svého příjezdu,případně vlakem do škol,zaměstnání budou jezdit pozdě nebo příliš brzy.Neobsazenější R-zrušeny.RTE skutečně chybí.Samozřejmě MHD linky s intervalem 10 min a mín řešit nemá smysl.Já prostě jako většina nebudu trávit hodiny na nádraží s všelijakou havětí,a když už je někde hospoda tak točej patoky.
M:Statistika ČD=nárust nebo současný stav cestujících-6:1.Statistika objektivní firmou méně cestující-1:8.Co takhle basu plzně.Piješ?Zdar
12.01.2007 (19:16)  
To M
Naopak leden je výborná doba, nebo už jiný j.ř. nebude? Ten kdo jenom nadává, tomu je to jedno, ale pokud chci něco měnit, tak musím vidět do budoucna!
Registered user M 
12.01.2007 (19:05)  
Hlavne bude asi problem, kdyz si toho uvedomeli obcane vsimnou v lednu...
12.01.2007 (18:57)  
A co se takle obout do těch co to mají v popisu práce - krajské úřady a zavalit je stížnostmi a požadavky na důsledné zavedení pravidelného taktu na všech tratích - jako v Bavorsku. Nadávání na Ondruje a ČD je k ničemu, dopravu si objednávají kraje - jó koho jsme si zvolili, toho tam máme!
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko