Olomouc - Více připomínek a stížností k novému jízdnímu řádu vlaků než v minulých letech přišlo na olomoucký krajský úřad. Lidem se nelíbí, že vlaky nenavazují na městskou hromadnou dopravu, dětí nestíhají školu a vypadly také některé důležité spoje, které využívali třeba běžkaři.
„Letos řešíme větší množství připomínek než v minulosti,“ potvrzuje Jaroslav Tomík, vedoucí oddělení veřejné dopravy olomouckého kraje. Zástupci Českých drah míní, že více stížností je kvůli tomu, že jízdní řád prošel velkými úpravami. „To, že přichází více podnětů od cestujících, podle nás neznamená, že by řády nevyhovovaly více lidem, ale je to právě kvůli razantním změnám,“ říká mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Přiznává však, že všemi připomínkami lidí se budou jeho kolegové zabývat. „Jsme v kontaktu s krajským úřadem. Jde nám o to, aby byla železniční doprava stále lepší,“ dodává. A na co si třeba lidé nejvíce stěžují? Posuny v jízdním řádu přinášejí podle zástupců kraje potíže hlavně těm, kteří cestují za prací do Uničova. Když přijede vlak o 10 minut později, mají problém dostat se včas do zaměstnání.
Řada lidí také kritizuje krátké časy na přestup. „Hodně stížností přišlo na Olomoucký kraj také od lidí, kteří cestují směrem na Senici na Hané, Šternberk a Zábřeh na Moravě,“ dodává Jaroslav Tomík. „Cestujícím určitě nevadí, když je na přestup 15 až 20 minut. Stávající časy na přestup, které jsou v nových jízdních řádech, však přímo vytvářejí nutné zpoždění přípojů,“ míní jeden ze stěžovatelů Zdeněk Bordovský.
zdroj: Mladá fronta DNES
Škoda je, že nad těmi "regionálními" koordinátory není celostátní koordinátor, který by jednak řešil "styčné konflitky", jednak tarifní problémy vznikající při styku dvou systémů …
Miroslav Zikmund: asi záleží na tom, se kterým krajem máte zkušenosti. U nás v JmK posílal Kordis (objednává dopravu v zastoupení kraje) jízdní řády obcím k připomínkám a v našem městečku radnice zahrne do svých připomínek i požadavky větších zaměstnavatelů. Kordis připomínky vypořádá a některým vyhoví, některým ne a něco si nechá zaplatit, pokud je to nad možnosti jeho rozpočtu.
Osobní vlaky objednávají kraje na základě znalosti místních podmínek. Byl někdo z vás osloven krajem ohledně vašich přepravních potřeb ?
Za bolševika věděl každý personalista, že z Horní Lhoty mu jezdí do podniku tolik a tolik lidí, takže když se to na okrese spočítalo, vědělo se, že se musí zajistit tolik a tolik autobusů nebo vlaků. Dneska tohle nikdo nezjišťuje. Kraj má sice zajistit dopravní obslužnost do zaměstnání a do školy, ale kraji = jeho úředníkům je zcela lhostejné, že děti musí mnohdy stát před zavřenou školou jako vězni v koncentráku na apelplacu, protože kraj nechce zacvakat další autobus, který by je přivezl do školy 1/4 hodiny před začátkem vyučování a podobně i po skončení školy.
VB - no, takze kdyz se zverejni narust, tak to vysvetlis neobjektivnima cislama. Chapu...
M:Statistika ČD=nárust nebo současný stav cestujících-6:1.Statistika objektivní firmou méně cestující-1:8.Co takhle basu plzně.Piješ?Zdar
Naopak leden je výborná doba, nebo už jiný j.ř. nebude? Ten kdo jenom nadává, tomu je to jedno, ale pokud chci něco měnit, tak musím vidět do budoucna!
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.