..: Vlaky jezdí špatně, nestíháme, píší lidé ! :..

Ilustrační fotoOlomouc - Více připomínek a stížností k novému jízdnímu řádu vlaků než v minulých letech přišlo na olomoucký krajský úřad. Lidem se nelíbí, že vlaky nenavazují na městskou hromadnou dopravu, dětí nestíhají školu a vypadly také některé důležité spoje, které využívali třeba běžkaři.

„Letos řešíme větší množství připomínek než v minulosti,“ potvrzuje Jaroslav Tomík, vedoucí oddělení veřejné dopravy olomouckého kraje. Zástupci Českých drah míní, že více stížností je kvůli tomu, že jízdní řád prošel velkými úpravami. „To, že přichází více podnětů od cestujících, podle nás neznamená, že by řády nevyhovovaly více lidem, ale je to právě kvůli razantním změnám,“ říká mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Přiznává však, že všemi připomínkami lidí se budou jeho kolegové zabývat. „Jsme v kontaktu s krajským úřadem. Jde nám o to, aby byla železniční doprava stále lepší,“ dodává. A na co si třeba lidé nejvíce stěžují? Posuny v jízdním řádu přinášejí podle zástupců kraje potíže hlavně těm, kteří cestují za prací do Uničova. Když přijede vlak o 10 minut později, mají problém dostat se včas do zaměstnání.

Řada lidí také kritizuje krátké časy na přestup. „Hodně stížností přišlo na Olomoucký kraj také od lidí, kteří cestují směrem na Senici na Hané, Šternberk a Zábřeh na Moravě,“ dodává Jaroslav Tomík. „Cestujícím určitě nevadí, když je na přestup 15 až 20 minut. Stávající časy na přestup, které jsou v nových jízdních řádech, však přímo vytvářejí nutné zpoždění přípojů,“ míní jeden ze stěžovatelů Zdeněk Bordovský.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 11.1.2007 (17:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
12.01.2007 (14:06)  
Já to vidím takto ... Dálková doprava mi vyhovuje, neb jádrové IC/EC jedou pro mne použitelnou dobu, jsou rychle a dnes již kvalitně řazené. Problém je, pokud chci přípoje. Zapeklitý je uzel Česká Třebová a spoje na/z trať 260:

* EC na Holešovice: přestup 4 minuty
* EC z Holešovic: přípoj těsně ujede a čeká se hodinu
* IC/EC na Ostravsko/Valašsko: hodina a něco čekání
* IC/EC/R z Ostravska: jak kdy, ale klidně i hodina.

A nejkrizovější byl Silvestry, kdy každý přípoj buď těsně ujel, nebo jel až za 2 hodiny ...
registrovaný uživatel petrsv  mail  
12.01.2007 (13:57)  
Racek: No jo, jenže ten plyšový vlak (Krakonoš) měl skvělou časovou polohu. S jeho zrušením mě dost naštvali. Ale největší strach jsem měl z toho, že na těch R budou jezdit koženkový B. Naštěstí tam dali Bp, tak aspoň to...
registrovaný uživatel Racek 
12.01.2007 (13:27)  
Roman83: Moravan i Krakonoš skoncily se zavedenim hodinoveho intervalu - to je lepsi sluzba, nez plysovy vlak 1x denne. Budvar (pravdepodobne) kvuli aktualnimu "valecnemu stavu" na 220/221, kde nelze garantovat jizdy vcas ani razeni ...
registrovaný uživatel M 
12.01.2007 (13:19)  
Georgo - a na zabavny porady se nekdy divas? Nebo jenom zpravy a publististika..?
A kdyz to vezmu vazneji - kdo pouzival ty spoje pro bezkare, kdyz nebyl snih?
registrovaný uživatel Mato 
12.01.2007 (13:02)  
Sorry ale je to na PRD. když jsem jel v pátek z Brna do Libiny (Uničov-Šumperk) na OS jsem v olomouci čekal 45 minut. Když jsem jel zpátky z Libiny v neděli ve 14 hodin, v Olomouci jsem čekal na rychlík do Brna téměř 2 hodiny (R906) a to neměl zpoždění. Takže super přetupní časy. Jen tak dál. Tento týden jsme jel autem a z Libiny do Brna jsem to zvládnul za 1,5h. Takže vlaky stojí auta jedou!!!
12.01.2007 (13:01)  
No, ako tak poznám ľudí z 275 dochádzajúcich do Prostějova, tak je to teraz hodne blbé. Vlaky sa presunuli úplne nezmyselne do horších časových pozícií. Na 301 to už tiež nie je to, čo to bývalo.
V diaľkovej doprave som s novým GVD spokojný, ale sám som už v Olomouci a okolí mnohým nespokojným ľuďom hovoril, aby sa obrátili na krajský úrad. No a jedna kamarátka začala namiesto vlaku jazdiť PV-OC busom, pretože aj keď je to drahšie, nemusí čakať hodinu a pol na stanici.

Semik, M: s tým snehom je to výrok skoro hodný ČD4evera. "České dráhy a.s. díky svému špičkovému a lety bezchybného provozu ověřenému systému předpovědi klimatu s přesností odhadly, že v zimě 2006-2007 prakticky nebude sníh, a tak v zájmu úspory zbytečných nákladů zrušily všechny spoje, existence kterých byla do určité míry přítomností sněhu ovlivněna."

A Ondrůj tomu - div sa svete - zase veľmi nepomohol...
registrovaný uživatel Semík  mail  
12.01.2007 (12:46)  
To Otakar: Lidem se nelíbí, že vlaky nenavazují na městskou hromadnou dopravu, dětí .........

To M: Linka č 1 v Brně má na jízdním řádu napsáno ve špičce interval 1 - 3 min. Osobně jsem zažil, že jely 3 tramvaje linky 1 za sebou.
registrovaný uživatel M 
12.01.2007 (12:41)  
Semik - tu jednicku jsi asi trochu prehnal, ale pointu chapu. Stejne tak ty bezkare - sakra k cemu vlaky pro bezkare, kdyz neni snih, ne?:-))
registrovaný uživatel M 
12.01.2007 (12:39)  
Venco Burgane, nabizim ti sazku na to, ze cestujicich bude letos VIC nez vloni. A cinim tak i s vedomim, ze letosni zima (asi) nebude takova jako ta lonska...

Nabidni kurz a vysi sazky
12.01.2007 (12:32)  
Nevím jestli se jedná skutečně v příspěvcích o MHD - městskou hromadnou dopravu, nebo o meziměstskou dopravu.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko