..: Vlaky jezdí špatně, nestíháme, píší lidé ! :..

Ilustrační fotoOlomouc - Více připomínek a stížností k novému jízdnímu řádu vlaků než v minulých letech přišlo na olomoucký krajský úřad. Lidem se nelíbí, že vlaky nenavazují na městskou hromadnou dopravu, dětí nestíhají školu a vypadly také některé důležité spoje, které využívali třeba běžkaři.

„Letos řešíme větší množství připomínek než v minulosti,“ potvrzuje Jaroslav Tomík, vedoucí oddělení veřejné dopravy olomouckého kraje. Zástupci Českých drah míní, že více stížností je kvůli tomu, že jízdní řád prošel velkými úpravami. „To, že přichází více podnětů od cestujících, podle nás neznamená, že by řády nevyhovovaly více lidem, ale je to právě kvůli razantním změnám,“ říká mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Přiznává však, že všemi připomínkami lidí se budou jeho kolegové zabývat. „Jsme v kontaktu s krajským úřadem. Jde nám o to, aby byla železniční doprava stále lepší,“ dodává. A na co si třeba lidé nejvíce stěžují? Posuny v jízdním řádu přinášejí podle zástupců kraje potíže hlavně těm, kteří cestují za prací do Uničova. Když přijede vlak o 10 minut později, mají problém dostat se včas do zaměstnání.

Řada lidí také kritizuje krátké časy na přestup. „Hodně stížností přišlo na Olomoucký kraj také od lidí, kteří cestují směrem na Senici na Hané, Šternberk a Zábřeh na Moravě,“ dodává Jaroslav Tomík. „Cestujícím určitě nevadí, když je na přestup 15 až 20 minut. Stávající časy na přestup, které jsou v nových jízdních řádech, však přímo vytvářejí nutné zpoždění přípojů,“ míní jeden ze stěžovatelů Zdeněk Bordovský.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 11.1.2007 (17:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Semík  mail  
12.01.2007 (12:30)  
a vypadly také některé důležité spoje, které využívali třeba běžkaři.
To si dělají srandu, on je v Olomouci letos sníh?
registrovaný uživatel Semík  mail  
12.01.2007 (12:27)  
Já nevím, ale třeba v Brně jede šalina 1 ve špičku v intervalu 1 - 3 min. Proč by někdo řešil návaznost. Jestliže v Olomouci mají Občasnou Hromadnou Dopravu ať jezdí na kole, autem, taxi, nebo chodí pěšky.
MůŽou taky udělat z OHD MHD.
12.01.2007 (12:24)  
Letošní JŘ pořád nemůžu pochopit a pokaždé, když se do něho podívám tak nevím, jestli se mám smát nebo brečet. Pro zvyšování kvality železnice pro koncové zákazníky, je z pohledu ČD vše na co již zvykly a co bylo dokonce i dobré (Moravan,Budvar,Krakonoš...) zrušit, vše změnit a dlouho budovanou klientelu naštvat...a celkový koncept (asi od konce 90 let) zrušit a udělat nový, který je maximálně upnutý na SC Pendolino a zbytek jak kdyby nebyl( s vyjímkou Valachů, Elefanta,Regionovy)JŘ 2006/2007 zrušit, zapomenout, udělat nový a jinými lidmi!
registrovaný uživatel Racek 
12.01.2007 (11:42)  
Venca Burgán: viděl jste třeba takový JŘ z roku 1988 (20 let ...)? Proti tomu je ten letošní hotové "Švýcarsko." Jen namátkově - na většině tras jezdily rychlíky 1 - 3 x denně v nahodilých časech, osobáky sice jezdily sem tam i v noci, ale podobně řídce i přes den.
12.01.2007 (11:06)  
Tento JŘ je nejhorší za posledních 20 let!
ČD4ever:ČD cestuje cca 180 mil cestujících,MHD je to přes 500 mil cestujících,tak z tohoto pohledu není MHD podřadná dokonce s ní cestuje víc lidí než IAD.Jinak souhlas MHD se maj zařídit vlakům, protože se dělá JŘ pro celou ČR s návazností na cizinu,tedy se nedá vyhovět MHD.Jinak tento JŘ je největší blivajz za poslední léta.Cílem je zrušit co se dá a prohlásit,že nikdo nejezdí.Nechme se překvapit ale počet cestujících příští rok bude mín.
12.01.2007 (9:19)  
tak ona minulý rok nebyla návaznost třeba v relaci HK-MB, v Nymburku to asi o pět minut ujíždělo a to tam přestupovalo na každý spoj tak 10-20 lidí, někdy i víc...Teď už se to zlepšilo. Celkově ten JŘ podle mě není špatný. A co se týká návaznosti na MHD jde o to, že JŘ MHD se téměř nemění, zatímco ČD umí rok od roku jízdní řád doslova překopat. Chtělo by to větší stálost a spíše jen drobné úpravy.
registrovaný uživatel Rumcajs  mail  
12.01.2007 (7:43)  
Ehm, článek o Olomouci... Tak proč tam je na fotce plecháč? Žeby nová řada 342??? :-))
registrovaný uživatel Kuzle 
12.01.2007 (0:28)  
Tak me se treba zase nelibi navaznost spoju v Bakove nad Jizerou. Z Ceske Lipy se do Mnichova Hradiste a Turnova skoro nedostanete. V minulych letech to bylo vzdy jakz takz. Aspon par rychliku obcas navazovalo ale od novyho jizdniho radu je to katastrofa. Tatka kvuli tomu psal na ministerstvo dopravy. Odpovedeli mu, ze delali pruzkum minuly rok v breznu a zjistili, ze prestupuje pouze deset lidi denne, coz se mi zda neskutecne malo. Mno a pokud je houbarska sezona, tak jsou vlaky plne skoro porad. Pravda je, ze vetsina jsou duchodci, ale stejnak. Dokud budou osobni doprave sefovat kraje, tak se navazujici dopravy asi nidky nedockame.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
11.01.2007 (23:26)  
To Vavra:
A s tim razenim vlaku si taky rypnu :). Co se tyce kapacit - klasika mela 224 mist ve 2. tride a kapacita stavajiciho razeni je 184 mist. Takze pokles o 40 sedadel. No nevim, ale zas tak k smichu mi to rozhodne nepripada.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
11.01.2007 (23:19)  
To Vavra:
1. krizovani v Postrelmove se samozrejme hojne vyuziva, ale podle nakresneho jizdniho radu je jasne, ze ma 810-024 naprostou pravdu, cela 291 ma temer vycerpanou kapacitu a zpozdeni okolo 5-10 se prenasi i diky krizovani v Postrelmove, v Zabrehu ci Bludove na dalsi vlaky.
2.Co se tyce zruseni Bradla: jak sem jiz psal, byl nahrazen Sp vlaky, ktere jedou v podobnych casovych polohach s jizdni dobou, ktera se temer nelisi (Sp 1633 je dokonce rychlejsi nez litovane Bradlo).
3. Oblast Unicov-Stenberk je s Olomouci spojena vic nez dobre - interval 30-60 min. je na mistni pomery velmi slusny (jizdni doba 30min).
4. Co se tyce spojeni samotneho Sumperka s Olomouci, nemuze si stezovat uz vubec - jizdni doba Sp/R pres Unicov je cca 60-65min. a os. vlaku asi 80 min. Pres Zabreh je to take asi 65-80 a jede to doslova kazdych 30 min.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko