..: ČD nabízejí denně mezi Ostravou a Prahou 10 tisíc míst v každém směru :..

Ilustrační obrázekPraha - ČD budou uvažovat o zvýšení kapacity spojů mezi Prahou a Ostravou. Důvodem je oznámené zdražování a rušení autobusových spojů mezi těmito městy, které je způsobeno zavedením elektronického mýta. ČD v obou směrech nabízí dnes přepravní kapacitu asi 10 tisíc míst. Ceny začínají na 140 Kč při využití produktu eLiška ve vlacích EC/IC, nejrychlejší jízdní doba těchto spojů je 3,5 hodiny. Na všechny spoje EC, IC a SC je možné koupit si jízdenku s rezervací přes internet.

Přibližně v dvouhodinovém intervalu spojují denně vlaky kategorií InterCity a EuroCity Ostravu s Olomoucí a Prahou. Společně s 6 páry spojů SC Pendolino a dalšími spoji kategorie rychlík tak České dráhy denně nabízejí v obou směrech přepravní kapacitu přibližně 10 tisíc míst. To je téměř dvacetinásobně vyšší kapacita, než nabízí na svých linkách z Ostravy do Prahy autobusoví dopravci. Jízdní doba spojů EC a IC mezi Ostravou a Prahou je přitom přibližně 3:45 hod., spoje SC Pendolino zvládnou trasu Ostrava – Praha za 3:09 hod. Pro srovnání – jízdní doba nejrychlejšího autobusového spoje je o hodinu delší než jízda vlakem EC/IC a trvá 4:50 hod.

České dráhy současně v návaznosti na oznámené zdražení a rušení některých autobusových spojů po zavedení elektronického mýta situaci sledují a v případě nutnosti posoudí další možnosti rozšíření stávající kapacity nabízeného spojení. Obdoba elektronického mýta je přitom na železnici běžnou praxí – České dráhy zaplatí ročně několik miliard Kč za použití dopravní cesty (ta ČD nepatří, České dráhy si ji pronajímají) – a to bez rozdílu kategorie vlaku.

zdroj: Tisková zpráva ČD


Adys Poslat mail autorovi | 2.1.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jugy  mail  
03.01.2007 (16:08)  
to šotouš: 2 hodinový vlak IC vlaků mezi Prahou a Ostravou je připraven, start projektu ale bohužel pozdrželo neschválení lokomotiv Siemens (píšu samozřejmě o projektu Railtransu). To je samozřejmě problém, který se (snad) podaří vyřešit. Pak bude vlakové spojení Prahy a Ostravy skutečně na úrovni (mám na mysli počtem spojů a jejich frekvencí během dne).
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
03.01.2007 (16:02)  
M: Myslim ten blabol s nezamestnanosti, odborniku. Smim se zeptat, odkud do teto diskuze vplula nezamestnanost v teto oblasti? Spadla z jahody? Nebo uz sis dlouho neuzil flame a tohle je pokus nejaky roztocit? :-D
registrovaný uživatel M 
03.01.2007 (15:27)  
Konkretne, odborniku?

Nebo mi opravdu chces tvrdit, ze mezi rusenim busu a posilovanim zeleznice je nejaka spojitost?
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
03.01.2007 (14:23)  
M: To je zase blabol, pane odborniku.
03.01.2007 (13:44)  
Svědek má naprostou pravdu a jen doplním,že koncepce tohoto JŘ je strašná. EC z/na Vsetín jezdí poloprázdné a většina cestujících přestupuje směr Ostrava v Hranicích na Moravě. Měl by se okamžitě udělat přes den 2h takt IC Ostrava - Praha s vhodnými přípoji od Opavy,Havířova, Karviné. A pokud se toto podaří,tak není co řešit a ČD neohrozí ani možný výjezd RT Expresů.
registrovaný uživatel M 
03.01.2007 (12:25)  
Laborce, ze se vzdy snazis slepe a za kazdou cenu obhajovat vlak je sice pekne, ale s tim, co napsal Budulinek to jaksi nijak a vubec nesouvisi...
On psal, ze busy se plni Mimoostravaky (a tudiz posileni vlakove dopravy je neoslovi nebo jen velmi obtizne), nepsal, ze Mimoostravaci jezdi jen busy...

PS: Ale mas pravdu - a proto je tam takova nezamestnanost:-))
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
03.01.2007 (9:30)  
Budulinek: A kolik těch Frýdečáků a Jičíňáků jezdí těma autobusama? Všichni? Myslím, že zdaleka ne. Pořád ještě existuje hodně moc lidí, kteří dají přednost vlaku, i kdyby to mělo být dražší nebo časově delší.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
03.01.2007 (9:11)  
Milý svědku, nebudu se snižovat k vulgaritám jako ty a vynechám výrazy jako "plácáš" a pod. Jenom si dovolím poznamenat, že dělat závěry z jednoho extrémního dne (konec několikadenních svátků) je neobjektivní a poněkud pošetilé.

Milé čunče, nelžu, jenom se pozastavuju nad tím, že by vlaky ČD snad byly zaplněny v průměru na 95%. Pokud píšeš "ve špičkách jsou vlaky ČD nacpané, v sedlech poloprázdné", pak jenom potvrzuješ, že ani tobě se údaj 95% nezdá příliš pravděpodobný.
registrovaný uživatel Budulinek4  mail  
02.01.2007 (21:40)  
Srovnání vlaku a autobusu na trase Praha-Ostrava je docela mimo, protože Ostraváci žluté busy nezaplňují tolik, jako lidé z FM a NJ (dnes např. v Ostravě zaplněn bus z 20%, zbytek jel z FM). Pro cestující z FM nebo NJ to bude i po zdražení stále levnější, rychlejší a kulturnější spojení s Prahou (pokud někdo nepovažuje 810 za kulturnější vozidlo).

Ondrůj by si měl uvědomit, že Jančura převzal cestující hlavně z FM a ne z Ostravy, takže z Ostravy mlže jezdit klidně vlak 2x za hodinu, ale frýdečáci budou jezdit stále busem.
02.01.2007 (21:14)  
ČD by se měly opravdu vážně zamyslet než bude pozdě. Místo tady těch ondrůjkeců by měly co nejdřív navýšit počet vlaků Praha-Ostrava aspoň na úroveň jaká byla v GVD 2005/2006. Dvouhodinový IC/EC takt je sprostá LEŽ! Spojení Prahy s Plzní, Hradcem, Budějicema, Ústím je co hodinu. Nic proti tomu. Ale s třetím největším městem, na trase kde nemá šanci autobus konkurovat, je na tak mizivé úrovni jako by to bylo od někoho naschvál. V největší dopravní špičce jsou odjezdy vlaků z Prahy v 15:35 a pak až v 18:07. Ať je dopravcem a objednavatelem vlaků kdokoliv, tak tohle je UBOHOST!

Jugy: Co to tady plácáš? Jel jsi třeba včera vlakem? Plno lidí včera v Olomouci muselo zůstat na nástupišti a čekat na další vlak, protože byl tak natřískaný, že už se do něj nedalo ani vejít!
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko