Saarbrücken - Nejen rychle, ale hlavně také pohodlně a komfortně bude možné v budoucnosti cestovat mezi Paříží a Mannheimen/Frankfurtem. DB nasadí na tyto spoje jednotky ICE 3-M, špičkový vysokorychlostní produkt. Při testovacích jízdách dosáhly tyto vlaky bez obtíží rychlostí 350 km/h.
Eurobahnhof Saarbrücken – klíčový projekt
Saarbrücken Hbf se stane v roce 2007 plnohodnotnou stanicí na mezinárodní vysokorychlostní síti. Do této doby rasantně změní svou tvář. Modernizace je klíčovým projektem pro město Saarbrücken a jeho okolí. Na rekonstrukcích spolupracují jak zemská vláda, tak i DB. Nádraží bude splňovat požadavky pro cestování ve 21. století (bezbariérové přístupy, obchody, restaurace, výtahy, apod.). Marketingový projekt láká francouzské i německé společnosti již dnes. Severně od nádraží, na ploše 10 ha má vyrůst nová městská čtvrť.
Vyšší rychlosti díky novostavbě
Ve Francii se počítá s provozem na 300 kilometrové trati s rychlostmi 320 km/h. Mezi Paříží a Baudrecourtem mají vzniknout 3 nová nádraží – Champagne-Ardenne, Meuse a Lorraine. Proinvestují se skoro 4 miliardy €. Termínové plánování a financování druhého úseku z Baudrecourt ve směru Strassbourg (jižní větev) je teprve v přípravě. Na německé straně, mezi Saarbrückenem a Mannheimem, by se mělo na 2/3 tratě jezdit rychlostí 200 km/h.
Marketingový projekt „Pole Position 2007“ má za cíl přitáhnout nové regionální partnery. „Napojení na ICE/TGV-železniční síť je pro naši zemi něco jako doping – ale povolený,“ uzavřel zemský ministr hospodářství Hanspeter Georgi.
zdroj a foto: PolePosition 2007, Lok-report

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











