..: Nové vlaky a více spojů v Plzeňském kraji :..

VT25 - Železná Ruda, foto autoraPlzeň - Nové vozy, nárůst spojů a levné jízdenky mezi vzdálenými krajskými městy budou od 10. prosince hlavními novinkami v cestování vlakem Plzeňským krajem. České dráhy letos v kraji ujely 5,17 milionu kilometrů a svezly 11 milionů lidí. Příští rok to má být o 70 tisíc kilometrů více. Vzhledem k navýšení počtu vlakových spojů bude muset krajský úřad zvýšit své dotace do oblasti základní dopravní obslužnosti.

"Letos jsme kryli ztráty provozu vlaků ve výši 312 milionů. V roce 2007 plánujeme dotace 324 milionů. Tak velký nárůst bude ale na dlouho poslední. Už nemáme moc kde brát. Rezervy rozpočtu budou spíše směřovat do sociální oblasti," uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Miroslav Jaroš. Podle něj proto nelze od roku 2008 očekávat, že budou spoje dál přibývat. "Spíše bude docházet k optimalizaci. Naším cílem je udělat ze železnice páteřní dopravu, na kterou budou lidi z míst, kam koleje nevedou, navážet autobusy," vysvětlil Jaroš.

Mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj uvedl, že dotace ve výši 59,95 koruny na ujetý kilometr není úplně optimální. "Nebudeme moci tolik investovat do nových souprav," řekl. I přesto se ale v kraji objeví šest novějších vlaků. Prvním budou od neděle vozy 843 z 90. let na rychlíkovém spoji Plzeň - Most. Zhruba o týden později se v kraji objeví první dva vozy RegioNova s logem Plzeňského kraje za celkem 40 milionů Kč, které budou jezdit na trati Domažlice - Klatovy - Horažďovice. Navíc mezi Plzní a Domažlicemi a mezi Plzní a Blatnem u Jesenice budou nasazeny modernizované motorové vozy řady 854.

Od zavedení nového grafikonu se také mění jméno stanice Železná Ruda. Ke 199 stanicím a zastávkám v kraji přibude v nejbližších týdnech další nová zastávka Plzeň - Zadní Skvrňany. Její zprovoznění závisí na dokončení přístupových cest. S komplikacemi musí cestující dál počítat na trati Plzeň - Cheb kvůli pokračující rekonstrukci 3. železničního koridoru. Železničáři budou pracovat na stavbě druhé koleje mezi Kozolupy a Pňovany. Jízdní řád by měl zajistit větší časové rezervy na přestup ze zpožděných vlaků.

zdroj: MF Dnes, Plzeňský deník, Právo, Tisková zpráva ČD


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 6.12.2006 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JnR 
06.12.2006 (11:48)  
Ještě by se pan Ondrůj mohl pochlubit, kde vyčarují ty soupravy 843+943.
(Tím, že je jinde seberou :-(( )
06.12.2006 (11:26)  
Laborec425: Bohužel na ŽelPage jsem nikde žádné foto této soupravy nenalezl (proto jsem použil vlastní z mobilu), ačkoliv VT25 běžně jezdí na Plzeňsku v úseku Železná Ruda-Alžbětín - Špičák (moc o tom vozidle nevím - uvítám, pokud někdo znalejší doplní, nap. čím se liší od Desira). Jinak dotyčná trať z Železné Rudy do Plattlingu se nazývá Regenthalbahn a více informací se o ní dozvíš v odkazované zprávě: http://www.zelpage.cz/comment.php?id=3459&w=n
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
06.12.2006 (11:18)  
Co to je za vlak to VT25? Kde to je focené? :)
06.12.2006 (10:47)  
Ano, Plzeň - Most bude jen 843+943, což taky nechápu (a že tomu říkají novinka, loni to tam ještě jezdilo), ale stavění v Žatci teda chápu. Jinak na Os na tratích 160 a 180 by se měly objevit 854+054 a 842+021, takže se potlačí 810+010. A na Rudu 842 místo 831, aspoň myslím. Odkud ty kvatra vezmou?
06.12.2006 (10:33)  
Marek Štancl: Nahrál jsem obrázek VT25, ze které je výřez v newsce, na své FTP (omluvte prosím sníženou kvalitu) - stačí teď kliknout na ilustrační foto...
06.12.2006 (9:53)  
Je někde celková fotka vt25?
06.12.2006 (9:19)  
Georgo: Právě kvůli nestále se stupňující délce tiskových zpráv ČD jsem kdysi začal číst ŽelPage. Myslím, že v současném světě, kdy jsme zaplaveni informacemi až přespříliš, je super, když je vše podstatné na jednom místě:-)...
06.12.2006 (9:14)  
Som sklamaný - v tej správe nie je nič o SuperCity Pendolino a moderných dvojpodlažných klimatizovaných jednotkách CityElefant. Do Plzeňského kraja síce ani jedno nejazdí, ale to by predsa Ondrůje nemalo zastaviť. Asi je už prepracovaný.
Inak by ma zaujímalo, či aj tu prebiehala súťaž na výber dopravcu a či České dráhy zase "zaujali" cenou, keď sa teraz sťažujú na nízke príspevky...
No a k "novým" vozom... odkiaľže ich to vzali tento rok?
06.12.2006 (7:13)  
Most - Plzeň... Podle zdejšího řazení tam bude jezdit 843 + 943. Jsem zvědavý, jak se tam ty lidi (hlavně pátek + neděle) budou vejít, když je pravidelně absolutně narváno i 2xBdt + B. Nechápu stavění v Žatci. A nechápu, proč zrušili 1492/1493. A nechápu, proč mezi 13h a 17h z Mostu do Plzně nic nejede. No, uvidíme...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko