..: Dopravci si chtějí kvůli poplatkům na nádražích stěžovat vládě :..

rtePraha - Soukromí železniční dopravci si chtějí stěžovat vládě na České dráhy, které od nich hodlají vybírat poplatky za použití nádraží cestujícími. Poplatek od 170 do 470 korun za vůz a jedno zastavení považují za diskriminující a hlavně likvidační. Podle Českých drah se musí externí dopravci spolupodílet na nákladech na provoz nádraží, která hodlají používat.

Dráhy nádraží získaly při transformaci železnice. V jiných zemích je přitom obvyklé, že zařízení související s fungováním železnice, jako jsou například nástupiště či čekárny, spravuje nezávislý provozovatel dopravní cesty a poskytuje je všem dopravcům za rovnoprávných podmínek.

České dráhy podle Aleše Ondrůje odmítají hradit náklady na cestující externích dopravců z jízdného respektive z dotací od státu či krajů na dopravní obslužnost. Od nového JŘ proto ČD zavedly čtyři kategorie poplatků, které za soukromé vozy bude vybírat.

Soukromí dopravci si rovněž stěžují na příliš zastaralý zabezpečovací systém na železnici, který jim při současných předpisech neumožní využití moderních elektrických lokomotiv. Kvůli tomu například ve čtvrtek nevyjel soukromý rychlík společnosti Railtrans mezi Prahou a Ostravou, kterým DÚ neschválil moderní lokomotivy Siemens.

Sdružení železničních společností je dobrovolným sdružením právnických i fyzických osob, které podnikají v oboru provozování drah a drážní dopravy. Sdružuje zhruba 20 firem a spolků. Vedle Railtransu mezi ně patří například Connex Česká železniční, Jindřichohradecké místní dráhy nebo Česká severní dráha.

zdroj: ČTK, ČT24


Payus Poslat mail autorovi | 5.12.2006 (9:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
05.12.2006 (14:11)  
Proc se ptas na autobusy? Tahle debata je snad o zpozdeni obecne, ne? Neni nutne obhajovat vlacky (natoz ty nase zelene) tim, ze zpozdene jsou i ty zle autobusy...

Obhajoba CD slovy "ale oni mivaji zpozdeni taky" je komicka (a typicky ceskodraznicka soucasne)
registrovaný uživatel ladik 
05.12.2006 (14:04)  
já ksyby byl dopravce tak bych nalákal lidi na to že když se vlak zpozdí o 1 minutu tak mu vrátíme 3 % z jízdného a tak by se to dále stupňvalo 2 min 4 % 3 min 5 % atd atd
až 90 %. Nebo sleva jízdného 15 % na další spoj v případě spoždění nad 14 min. (samozřejmě by toto neplatilo v případě náhlé události na trati-skalpobane člověk,spadlej strom-)

Ty prachy čd bych jim dal,ale museli by
mi garantovat že to bude mít nulový spoždění. Jestli se spozdí vláček jejich vinou dostanou v přítím měsíci třeba 50 % míň. Ať se naučí jak se jezdí v japonsku.
05.12.2006 (14:01)  
Laborec: když musím být někde ve 12:00 a nestihnu, nikoho to nezajímá, že to je třeba proto, že jsem neodemkl garáž, anebo byly ucpané cesty..a to ty cesty neopravuju ani neprovozuju...
tak proč mají mít ČD výhody?
to nemyslím, že by soukromní měl jezdit na kolejích včas... jistěn se to dá zařídit tak,aby měl větší zpoždění než ČD.... už bych se těšil na tiskového mluvčího, jak by psal, že jedině ČD mají objektivní příčiny :)))
registrovaný uživatel mira 
05.12.2006 (14:00)  
A co zpoždění u autobusů, jak je to u nich ty snad platí cestujícímu náhradu za zpoždění? Uvedu příklad: v Brně jsem použil autobus abych se dostal k vlakovému nádraží.Ten ale díky dopravní zácpě jel místo 13 min rovných 25.Vlak jsem stihl jenom o pár vteřin a to ještě díky tomu ,že mě výpravčí viděl jak přebíhám přes koleje.Myslíte si že by mi to někdo zaplatil kdybych ten vlak nestihl když jsem na něj měl mít čas na přestup 12 min? Asi těžko. Dále všichni pomlouváte ČD za to že má zpoždění. A jak by jste si asi představovali výluky na tratích, stavby na koridorech, atd. Vy si myslíte že kdyby to samé měl dělat soukromník, že zpoždění nebude? Ale bude protože někdy se to udělat musí.
05.12.2006 (13:45)  
Laborec: za zpoždění ČD můžou, jsou totiž dopravcem i provozovatelem dráhy (tím, kdo se stará o řízení provozu i o údržbu dopravní cesty). Pouze v případě nehod na přejezdech apod. jsou většinou bez viny, ale jen tehdy pokud dokáží optimálně vyřešit nastalou dopravní situaci.
05.12.2006 (13:39)  
M. díky za přepravní řád, konečně jsem si ho početl, ale má jednu vadu: není v něm vysvětlen pojem co to je "včas"... od té doby, kdy jsem slyšel jednoho slovutného obhájce, že zakoupením vstupenky na fotbal si divák nekoupil právo vidět férový zápas, tak se už nedivím ničemu.
K poplatku za použití nádraží: když ty poplatky bude platit taky ČD, co udělá? Zvýší požadavek na dotace... Nula od nuly pojde... a soukromník zase utře hubu..
Jak dopadla výběrová řízení na provozování železnice na severu Čech..ČD podnikly taková úsporná opatření, že mohla jezdit za 20 % toho,co chtěli soukromníci...
Zajímalo by mě, co by se dělo, kdyby byla výběrová řízení na všecky dráhy najednou:)))))
registrovaný uživatel pájin 
05.12.2006 (13:39)  
Na letištích se také platí. Za letadlo i za cestujícího a bez rozdílu. Pokud by ČD platily i samy sobě a měly cenu zakomponovanou do jízdného, tak proč ne ???
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
05.12.2006 (13:13)  
Sunfreedom: Souhlasím. Proč by soukromníci neměli platit? Akorát by se mohli dohodnout na nižších platbách. A SŽDC se to mělo předat v tu dobu, co se předávaly koleje. Teď to bude (možná někdy) práce zase na několik let. Také jsem na tom pracoval.

Ohledně zpoždění si myslím, že za to ČD nemůžou. Proč se pořád zpoždění svádí na ČD? Copak když jedeme autobusem a je zácpa (nebo jakákoliv jiná situace) a autobus má zpoždění, nadávají lidi řidičovi autobusu? Stejně jako to dělaj ve vlaku a nadávaj průvodčím?....
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
05.12.2006 (12:59)  
Veskera infrastruktura mela zustat SZDC - vcetne nadrazi. Tak jak to je na Slovensku (pokud se nepletu), kde nadrazi patri ZSR a i jizdni rad vydava ZSR.

Pak bychom nemuseli poslouchat brekot Ondruje nad tim, jak musi chudacci predelavat jizdni rad (ze nebrecel, jak tam museli vlozit prelepky na Pendolino???) a jak jim cestujici tech zlych soukromniku oslapavaji dlazbu na nastupisti.

Oslapneho bychom se zrejme i tak dockali, protoze je podle meho nazoru logicke, ze by dopravce za vyuziti prostor nadrazi mel platit, nicmene by to oslapne bylo v rozumne vysi a Ondruj by misto tiskove zpravy o jeho nutnosti vydaval tiskove zpravy o tom, ze by se melo vyrazne snizit... :-D
registrovaný uživatel čunče  mail  
05.12.2006 (12:11)  
Jos. Petrák a M:

Právě problém je v tom, že PŘ sice nařizuje dopravcovi přepravit cestující včas, ale pokud to nedodrží, tak trest nenásleduje (§40 PŘ) :-(
A to je přesně to, čím se ČD furt ohánějí. Kdyby i při současné poruchovosti vozidel ČD a zpožděních vyšly ČD zákazníkům všeobecně vstříc proplácením taxíků, tak bych ČD snad i miloval.
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko