..: Další výluky na IV. koridoru začnou na jaře :..

KoridoryBenešov - Letošní rozhodující stavební práce na budování železničního koridoru, jinak také nazývané jako optimalizace tratě, mezi Benešovem a Prahou, se pomalu chýlí ke konci. Dlouhodobá výluka traťové koleje mezi Senohraby a Strančicemi skončí příští víkend a naplánované přípravné práce mezi Benešovem a Čerčany, především betonování a osazování patek pro nové sloupy trakčního vedení, také nyní končí. Přípravné práce na stavbě z Benešova do Strančic, kterou provede firma Skanska, začaly 1. října. "Příští rok začne rekonstrukce stanice Benešov a pětikilometrového úseku obou traťových kolejí do Čerčan," připomněl mluvčí investora. Protože celý mezistaniční úsek měří devět kilometrů, vznikne u Bedrče provizorní výhybna, která umožní v opravovaném úseku plynulejší provoz vlaků z obou směrů po jedné koleji. Souběžně se začne předělávat kolejiště v Senohrabech. "Za předpokladu, že bude zajištěné plynulé financování, bude celá trať mezi Benešovem a Prahou dokončená do srpna 2010," konstatoval Jiří Šťastný. Letos se prostavělo 1,1 miliardy korun.

Do Prahy rychleji už za dva roky

StrančiceNejvětší změny prodělala stavba v úseku mezi Strančicemi a Prahou - Hostivaří, kterou zajišťuje firma Viamont. "Do konce roku 2006 budou dokončené obě traťové koleje mezi Uhříněvsí a Hostivaří, dále kolejiště ve stanicích Strančice a Uhříněves," uvedl Jiří Šťastný z pražské Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), jež je investorem rekonstrukce. Hotová je téměř celá druhá traťová kolej ze Strančic do Říčan, kde k nejnáročnějším akcím patřila přeložka koleje u Svojšovic včetně vybudování nového mostu a náspu, kde částečné narovnání oblouku umožní podstatně zvýšit traťovou rychlost. Protihluková opatření, především stěny, jsou na celém stavebním úseku budované průběžně. Od jara příštího roku se na stavbě mezi Strančicemi a Hostivaří bude pokračovat v rekonstrukci stanice Říčany. Stavbaři dokončí také zbývající části obou traťových kolejí z Říčan směrem do Strančic i do Uhříněvsi. "V roce 2008 bude kolejově zcela dokončená stavba Strančice - Hostivař a dokončovat se budou práce především na sdělovacím a zabezpečovacím zařízení i na trakčním vedení," upřesnil další postup Jiří Šťastný. Na zmíněném úseku tratě chtějí České dráhy zhustit příměstskou dopravu zavedením osobních vlakůmezi Strančicemi, Prahou- Libní a Milovicemi na Nymbursku.

Zdvojkolejnění zahájí v roce 2009

Pro dosud jednokolejnou trať mezi Benešovem a Táborem se letos na podzim začal vypracovávat projekt. Ten by měl být hotový, včetně geologického průzkumu, začátkem roku 2008. "Teprve potom se bude žádat o stavební povolení. První práce mezi Benešovem a Voticemi by měly začít na přelomu let 2008 a 2009," doplnil Jiří Šťastný ze SŽDC.

zdroj: Benešovský deník


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 24.11.2006 (14:33)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
25.11.2006 (16:51)  
Luxian: všechny panely jsou betonové, pouze v některých místech, kde by PHS stínila (např. do zahrad) se dávají horní panely průhledné. PHS by měly časem projít barevnou úpravou a z vnější strany budou porostlé popínavými rostlinami.
PHS budou přes celé Mnichovice viz http://www.sudop.cz/cs/projekty/ipo/best_steny.php , předpokládám že použitý materiál bude stejný (stejný investor i projektant).
registrovaný uživatel Luxian  mail  
25.11.2006 (15:48)  
Nějakým omylem jsem tu zprávu směřoval sám sobě.. Samozřejmě jsem ji myslel pro všechny :)
registrovaný uživatel Luxian  mail  
25.11.2006 (15:47)  
Luxian:
Ty PHS jsou neuvěřitelně předimenzované, naprosto zbytečně. Myslím, že by na jejich konstrukci stačila třetina betonu, pokuď tedy se na ně musí vůbec beton používat. Například ty, co jsou ve stanici Uhříněves jsou myslím z ocelových profilů a dřeva, ale nejsem si tak jistý. Každopádně to, co se budeuje kolem trati, je skoro jak protitankové zátarasy, ne jako obyčejná protihlukovka. Jestli tohle postaví i v Mnichovicích, tak se snad z nich odstěhuji.
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
25.11.2006 (12:21)  
860 003: Si nějak zaspal dobu. Vlaky už 14 dní nekončej v Říčanech, ale ve Strančicích a výluka na trati 210 už skončila 10.11.
25.11.2006 (9:56)  
Omlouvám se také za nepříliš vhodný ilustrační obrázek. Jen pro představu 860, přidávání ilustračního snímku funguje v současné době tak, že v malém okénku se objeví přes tisíc obrázků bez jakéhokoliv systému či uspořádání a je poměrně obtížné se v tom orientovat (na nápravě se již usilovně pracuje, snad se situace v tomto směru brzy zlepší). Každopádně, ve fotogalerii je teď čerstvě spuštěno vyhledávání, tak snad pomůže i to (bohužel nejsem u počítače, abych mohl vyzkoušet).
25.11.2006 (9:43)  
Poborskii: Uhříněves je samozřejmě ženský rod, chybku ve zprávě jsem přehlédl. Bohužel, v novinách se často objevují i mnohem horší nepřesnosti, omlouvám se. Například ohledně tří tratí ve Středočeském kraji, které budou v brzké době uzavřeny, je v článku DOSLOVA napsáno, že "na žádné z nich nepřesáhly měsíční tržby 250 Kč". To už mě skoro porazilo, když jsem to viděl:-)...
24.11.2006 (21:25)  
Co to máš k tomu za obrázek??? To jsou Mlčechvosty.
24.11.2006 (21:24)  
Zmatky a přeplněné vlaky. Už aby to bylo hotové. Vlaky které končí v Říčanech jsou 8 vozové, ty co jedou až do Benešova 4 a někdy 3 vozové. Současně probíhá výluka někde u Davle takže nelze jezdit ani okolo. Vše podle ČD-Kocourkov. Ve slušné zemi by se zavedla náhradní autobusová doprava. Tady se šaškuje s mezikusem ke spřahlu když je ještě napěťová výluka.
registrovaný uživatel REDANDWHITE  mail  
24.11.2006 (20:34)  
Zdravím všechny. Možná tady brečím na špatný hrob, ale nevíte někdo jak to vypadá s 3. koridorem z Ostravy na Slovensko????
24.11.2006 (20:08)  
V úseku Strančice - Hostivař dělá Viamont DSP akorát svršek ve stanici Strančice, svršek v Uhříněvsi dělá Chládek a Tintěra, traťové úseky pak GJW. Spodek má na starost SSŽ, akorát lichou skupinu ve Strančicích dělá Strabag. Kdo bude dělat Říčany, zatím nevím. Mosty, opěrné stěny, nástupiště a PHS dělají další firmy, el.trakci Elektrizace železnic a zab.zař. AŽD.

Celá trať bude hotová v roce 2010 pouze v úseku Benešov - Hostivař(mimo), doufejme, že vzápětí naváže úsek Hostivař - Vršovice (to už je stavba v rámci pražského uzlu).

TA Uhříněves a ne TEN Uhříněves.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko