Benešov - Letošní rozhodující stavební práce na budování železničního koridoru, jinak také nazývané jako optimalizace tratě, mezi Benešovem a Prahou, se pomalu chýlí ke konci. Dlouhodobá výluka traťové koleje mezi Senohraby a Strančicemi skončí příští víkend a naplánované přípravné práce mezi Benešovem a Čerčany, především betonování a osazování patek pro nové sloupy trakčního vedení, také nyní končí. Přípravné práce na stavbě z Benešova do Strančic, kterou provede firma Skanska, začaly 1. října. "Příští rok začne rekonstrukce stanice Benešov a pětikilometrového úseku obou traťových kolejí do Čerčan," připomněl mluvčí investora. Protože celý mezistaniční úsek měří devět kilometrů, vznikne u Bedrče provizorní výhybna, která umožní v opravovaném úseku plynulejší provoz vlaků z obou směrů po jedné koleji. Souběžně se začne předělávat kolejiště v Senohrabech. "Za předpokladu, že bude zajištěné plynulé financování, bude celá trať mezi Benešovem a Prahou dokončená do srpna 2010," konstatoval Jiří Šťastný. Letos se prostavělo 1,1 miliardy korun.
Do Prahy rychleji už za dva roky
Největší změny prodělala stavba v úseku mezi Strančicemi a Prahou - Hostivaří, kterou zajišťuje firma Viamont. "Do konce roku 2006 budou dokončené obě traťové koleje mezi Uhříněvsí a Hostivaří, dále kolejiště ve stanicích Strančice a Uhříněves," uvedl Jiří Šťastný z pražské Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), jež je investorem rekonstrukce. Hotová je téměř celá druhá traťová kolej ze Strančic do Říčan, kde k nejnáročnějším akcím patřila přeložka koleje u Svojšovic včetně vybudování nového mostu a náspu, kde částečné narovnání oblouku umožní podstatně zvýšit traťovou rychlost. Protihluková opatření, především stěny, jsou na celém stavebním úseku budované průběžně. Od jara příštího roku se na stavbě mezi Strančicemi a Hostivaří bude pokračovat v rekonstrukci stanice Říčany. Stavbaři dokončí také zbývající části obou traťových kolejí z Říčan směrem do Strančic i do Uhříněvsi. "V roce 2008 bude kolejově zcela dokončená stavba Strančice - Hostivař a dokončovat se budou práce především na sdělovacím a zabezpečovacím zařízení i na trakčním vedení," upřesnil další postup Jiří Šťastný. Na zmíněném úseku tratě chtějí České dráhy zhustit příměstskou dopravu zavedením osobních vlakůmezi Strančicemi, Prahou- Libní a Milovicemi na Nymbursku.
Zdvojkolejnění zahájí v roce 2009
Pro dosud jednokolejnou trať mezi Benešovem a Táborem se letos na podzim začal vypracovávat projekt. Ten by měl být hotový, včetně geologického průzkumu, začátkem roku 2008. "Teprve potom se bude žádat o stavební povolení. První práce mezi Benešovem a Voticemi by měly začít na přelomu let 2008 a 2009," doplnil Jiří Šťastný ze SŽDC.
zdroj: Benešovský deník
PHS budou přes celé Mnichovice viz http://www.sudop.cz/cs/projekty/ipo/best_steny.php , předpokládám že použitý materiál bude stejný (stejný investor i projektant).
Ty PHS jsou neuvěřitelně předimenzované, naprosto zbytečně. Myslím, že by na jejich konstrukci stačila třetina betonu, pokuď tedy se na ně musí vůbec beton používat. Například ty, co jsou ve stanici Uhříněves jsou myslím z ocelových profilů a dřeva, ale nejsem si tak jistý. Každopádně to, co se budeuje kolem trati, je skoro jak protitankové zátarasy, ne jako obyčejná protihlukovka. Jestli tohle postaví i v Mnichovicích, tak se snad z nich odstěhuji.
Celá trať bude hotová v roce 2010 pouze v úseku Benešov - Hostivař(mimo), doufejme, že vzápětí naváže úsek Hostivař - Vršovice (to už je stavba v rámci pražského uzlu).
TA Uhříněves a ne TEN Uhříněves.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.