..: Další výluky na IV. koridoru začnou na jaře :..

KoridoryBenešov - Letošní rozhodující stavební práce na budování železničního koridoru, jinak také nazývané jako optimalizace tratě, mezi Benešovem a Prahou, se pomalu chýlí ke konci. Dlouhodobá výluka traťové koleje mezi Senohraby a Strančicemi skončí příští víkend a naplánované přípravné práce mezi Benešovem a Čerčany, především betonování a osazování patek pro nové sloupy trakčního vedení, také nyní končí. Přípravné práce na stavbě z Benešova do Strančic, kterou provede firma Skanska, začaly 1. října. "Příští rok začne rekonstrukce stanice Benešov a pětikilometrového úseku obou traťových kolejí do Čerčan," připomněl mluvčí investora. Protože celý mezistaniční úsek měří devět kilometrů, vznikne u Bedrče provizorní výhybna, která umožní v opravovaném úseku plynulejší provoz vlaků z obou směrů po jedné koleji. Souběžně se začne předělávat kolejiště v Senohrabech. "Za předpokladu, že bude zajištěné plynulé financování, bude celá trať mezi Benešovem a Prahou dokončená do srpna 2010," konstatoval Jiří Šťastný. Letos se prostavělo 1,1 miliardy korun.

Do Prahy rychleji už za dva roky

StrančiceNejvětší změny prodělala stavba v úseku mezi Strančicemi a Prahou - Hostivaří, kterou zajišťuje firma Viamont. "Do konce roku 2006 budou dokončené obě traťové koleje mezi Uhříněvsí a Hostivaří, dále kolejiště ve stanicích Strančice a Uhříněves," uvedl Jiří Šťastný z pražské Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), jež je investorem rekonstrukce. Hotová je téměř celá druhá traťová kolej ze Strančic do Říčan, kde k nejnáročnějším akcím patřila přeložka koleje u Svojšovic včetně vybudování nového mostu a náspu, kde částečné narovnání oblouku umožní podstatně zvýšit traťovou rychlost. Protihluková opatření, především stěny, jsou na celém stavebním úseku budované průběžně. Od jara příštího roku se na stavbě mezi Strančicemi a Hostivaří bude pokračovat v rekonstrukci stanice Říčany. Stavbaři dokončí také zbývající části obou traťových kolejí z Říčan směrem do Strančic i do Uhříněvsi. "V roce 2008 bude kolejově zcela dokončená stavba Strančice - Hostivař a dokončovat se budou práce především na sdělovacím a zabezpečovacím zařízení i na trakčním vedení," upřesnil další postup Jiří Šťastný. Na zmíněném úseku tratě chtějí České dráhy zhustit příměstskou dopravu zavedením osobních vlakůmezi Strančicemi, Prahou- Libní a Milovicemi na Nymbursku.

Zdvojkolejnění zahájí v roce 2009

Pro dosud jednokolejnou trať mezi Benešovem a Táborem se letos na podzim začal vypracovávat projekt. Ten by měl být hotový, včetně geologického průzkumu, začátkem roku 2008. "Teprve potom se bude žádat o stavební povolení. První práce mezi Benešovem a Voticemi by měly začít na přelomu let 2008 a 2009," doplnil Jiří Šťastný ze SŽDC.

zdroj: Benešovský deník


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 24.11.2006 (14:33)
Related newsopen/close

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user Luxian  mail  
29.11.2006 (16:00)  
Poborskiii:
To ano. Ona ta povrchová vrstva z dřevěných třísek má asi hlavně výhodu, že bude snadněji vyměnitelná v případě poškození. Už u těch nově instalovaných celobetonových desek jsem viděl mnohdy dost poškozená žebra té pohltivé vrstvy. Ale jinak v tom zřejmě nebude nijak moc velký rozdíl.
27.11.2006 (13:26)  
Luxian: u amatérů se neúspěchu nedivím, od toho je měření hluku, akustická studie a návrh protihlukových opatření. Pokud například postaví hladkou betonovou stěnu mezi dva domy, tak výsledkem bude, že štěkání psa se odrazí od zdi k domu a zpět horem přes zeď, takže zatímco přízemí může být odhlučněno, tak v horním patře bude dvakrát tak větší hluk. Například doma slyším cinkat 100 metrů vzdálené závory na opačné straně domu díky odrazu od sousedovic garáže.
Důležitá je tedy pohltivost a ta je větší tím, čím je větší plocha stěny. Takže se musí maximálně zvětšit drsnost plochy a myslím, že mezi vrstvou z dřevěných třísek a betonových kuliček (do 5 mm) nebude moc rozdíl. Nicméně experimentální měření jejich účinků neznám.
Registered user Luxian  mail  
26.11.2006 (23:46)  
Poborskiii:
Nejsem sice odborník v akustice, ale podle mě dřevo musí líp pohlovat hluk, než beton. Znám případ jedněch známých, kterým dost vadil štěkot asi 6 psů jejich souseda, tak si postavili mezi jeho a jejich pozemkem betonovou zeď a ten štěkot se jí akorát zesílil. Takže tuhle změnu vítám.
26.11.2006 (22:11)  
Jinak včera začali dávat panely do PHS u 1. koleje ve Strančicích, od těch předchozích se liší tím, že pohltivá vrstva (takové ty vlnky) není z betonových kuliček, ale z dřevěných třísek. Ale už z pár metrů se od celobetonových PHS nerozezná, takže vlastně žádná změna.
26.11.2006 (22:07)  
V Londýně South West Trains mají (už asi) na každé zastávce, jak kamerový systém, tak informační a bezpečnostní panel: dvě tlačítka + mikrofon a reproduktor, červeným tlačítkem si přivoláte pomoc, zeleným se dovoláte na informace. Vše je napojeno na centrální dispečink, kde jsou operátoři. Tak takhle vypadají služby cestujícím v podání u nás s oblibou kritizovaných soukromých železnic.
Registered user Luxian  mail  
26.11.2006 (18:05)  
Atolix:
Tak příměstská Paříž je asi opravdu trochu jiný případ, nicméně podle mě to je jediné možné řešení. Bohužel ale asi neproveditelné, protože by zaprvé musela být vůle něco takového udělat a zadruhé u nás se jenom hledá důvod, proč něco nejde a jak je všechno hrozný problém apod., ale do razantního opatření se nikomu nechce.
26.11.2006 (11:08)  
Luxian: Ve Francii na příměstských tratích okolo Paříže je každá zastávka chráněna ostatným drátem s často jediným průchodem dovnitř a uvnitř toho prostoru samozřejmě vše bedlivě střeží kamery (raději Tě ale upozorňuji, že "příměstské oblasti Paříže" je zrovna dost extrémní případ, určitě se cítím bezpečněji v okolí Prahy:)).
Registered user Luxian  mail  
26.11.2006 (2:02)  
Atolix: No, já tudy jezdím každý den, takže se na to musím dívat pořád a když to vidím, tak se mi taky vždycky otvírá kudla v kapse. A tohle postihne všechny zastávky. Pubertální sebranka se nezastavím před ničím, naopak jakmile je někdo něco nového, tak to jdou pokuď možno co nejdokonaleji zničit. Co s tím? Buď všude nastrčit kamery a všechno hlídat, nebo snad emigrovat, protože naděje, že se to nějka do budoucnosti změní, je mizivá.
25.11.2006 (23:48)  
Luxian: Radši mi ani nepřipomínej Horní Měcholupy a sprejery vůbec - když jsem tudy jel naposledy (netušíce, co mě čeká), skoro jsem upadnul do mdlob, když jsem to viděl:-(. Vždyť ta ZASTÁVKA VYPADÁ HŮŘ NEŽ PŘED KORIDORIZACÍ:-//.
Registered user Luxian  mail  
25.11.2006 (22:58)  
Poborskiii:
No já tušil, že i v Mnichovicích to bude stejné. Každopádně to, že se nějak obarví mě opravdu nijak neutěšuje. Za prvé budou po nájezdu sprejerů časem barevné jaksi "samovolně", takže je celkem zbytečné je nějak barvit a za druhé na jejich monstrózní odpornosti by nic nezměnilo, ani kdyby byly pozlacené. Kdyby aspoň udělali některé části z průhledného plastu, hlavně směrem do Mnichovic. Je ale otázka, v jakém stavu by ten plast byl za pár let (jestli by přes čmáranice vůbec bylo něco vidět.)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko