..: Další výluky na IV. koridoru začnou na jaře :..

KoridoryBenešov - Letošní rozhodující stavební práce na budování železničního koridoru, jinak také nazývané jako optimalizace tratě, mezi Benešovem a Prahou, se pomalu chýlí ke konci. Dlouhodobá výluka traťové koleje mezi Senohraby a Strančicemi skončí příští víkend a naplánované přípravné práce mezi Benešovem a Čerčany, především betonování a osazování patek pro nové sloupy trakčního vedení, také nyní končí. Přípravné práce na stavbě z Benešova do Strančic, kterou provede firma Skanska, začaly 1. října. "Příští rok začne rekonstrukce stanice Benešov a pětikilometrového úseku obou traťových kolejí do Čerčan," připomněl mluvčí investora. Protože celý mezistaniční úsek měří devět kilometrů, vznikne u Bedrče provizorní výhybna, která umožní v opravovaném úseku plynulejší provoz vlaků z obou směrů po jedné koleji. Souběžně se začne předělávat kolejiště v Senohrabech. "Za předpokladu, že bude zajištěné plynulé financování, bude celá trať mezi Benešovem a Prahou dokončená do srpna 2010," konstatoval Jiří Šťastný. Letos se prostavělo 1,1 miliardy korun.

Do Prahy rychleji už za dva roky

StrančiceNejvětší změny prodělala stavba v úseku mezi Strančicemi a Prahou - Hostivaří, kterou zajišťuje firma Viamont. "Do konce roku 2006 budou dokončené obě traťové koleje mezi Uhříněvsí a Hostivaří, dále kolejiště ve stanicích Strančice a Uhříněves," uvedl Jiří Šťastný z pražské Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), jež je investorem rekonstrukce. Hotová je téměř celá druhá traťová kolej ze Strančic do Říčan, kde k nejnáročnějším akcím patřila přeložka koleje u Svojšovic včetně vybudování nového mostu a náspu, kde částečné narovnání oblouku umožní podstatně zvýšit traťovou rychlost. Protihluková opatření, především stěny, jsou na celém stavebním úseku budované průběžně. Od jara příštího roku se na stavbě mezi Strančicemi a Hostivaří bude pokračovat v rekonstrukci stanice Říčany. Stavbaři dokončí také zbývající části obou traťových kolejí z Říčan směrem do Strančic i do Uhříněvsi. "V roce 2008 bude kolejově zcela dokončená stavba Strančice - Hostivař a dokončovat se budou práce především na sdělovacím a zabezpečovacím zařízení i na trakčním vedení," upřesnil další postup Jiří Šťastný. Na zmíněném úseku tratě chtějí České dráhy zhustit příměstskou dopravu zavedením osobních vlakůmezi Strančicemi, Prahou- Libní a Milovicemi na Nymbursku.

Zdvojkolejnění zahájí v roce 2009

Pro dosud jednokolejnou trať mezi Benešovem a Táborem se letos na podzim začal vypracovávat projekt. Ten by měl být hotový, včetně geologického průzkumu, začátkem roku 2008. "Teprve potom se bude žádat o stavební povolení. První práce mezi Benešovem a Voticemi by měly začít na přelomu let 2008 a 2009," doplnil Jiří Šťastný ze SŽDC.

zdroj: Benešovský deník


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 24.11.2006 (14:33)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Koudy 
24.11.2006 (19:28)  
Zdvojkolejnění by ale již příští rok mělo být zahájeno v úseku Tábor-Doubí....
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko