..: Dvě nové jednotky Regionova na Vysočině :..
RegioNovaJihlava - Cestování vlakem po Vysočině je od včerejška o něco příjemnější. České dráhy slavnostně nasadily do provozu dvě moderní vlakové soupravy Regionova. Poprvé vyrazily z hlavního nádraží v Jihlavě 23. listopadu krátce před polednem. Nejčastěji do nich budou nasedat cestující mezi Jihlavou, Telčí a Slavonicemi. Kvalitní svezení čeká i na obyvatele Velkého Meziříčí, Kralic nad Oslavou a dalších míst. Vysočina je pátým krajem v republice, kde se tyto nízkopodlažní vlaky objevily. "ČD chtějí těmito vozy napravit léty pošramocenou image a přitáhnou nové zákazníky do vlaků," vysvětlil Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD. Vozy pokřtili šampaňským hejtman kraje Miloš Vystrčil (ODS) a primátor Jaroslav Vymazal. "Jsem rád, že České dráhy nastoupily trend zvyšující se kvality," pochválil aktivitu partnera hejtman kraje Miloš Vystrčil (ODS). Připomněl, že kraj vyplácí podporu na dopravní obslužnost zhruba stejně vysokou drahám i provozovatelům autobusů, na jednoho cestujícího po železnici však částka v přepočtu znamená doplatek ve výši 50 korun, zatímco pasažér autobusu potřebuje dotaci jen jednu korunu. "Tak extrémní rozdíl je ale zčásti způsoben rozdílným započítáváním nákladů," připomněl hejtman, že u autobusů se nezapočítávají na rozdíl od vlaků náklady na opravu silnic.

Větší kvalitu cestování po železnici přivítal i jihlavský primátor Jaroslav Vymazal (ODS). "Jsem rád, že se současný management chce poprat s dluhem z minulosti. Ve světle toho, co se děje na silnicích, je krok Českých drah vedle velké výzvy i značnou šancí, jak se prosadit na trhu," poznamenal Vymazal. Soupravy Regionova vznikly přestavbou starých motorových lokálek, z nichž zbyly jen některé rámy. Do konce roku bude jezdit po republice 17 podobných vlaků. "A do dvou až tří let až sto kusů," uvedl Tomáš Ignačák ze šumperské firmy Pars nova, která Regionovy pro ČD vyrábí. "Věřím, že postupně budou takto vypadat všechny vlaky. Tedy že budou čisté, krásné a bezpečné," poznamenal Vystrčil. Přímo na Vysočině by jich mělo jezdit v dohledné době až sedm. Komfortnější jízdy se dočkají i cestující v Havlíčkově Brodě, Novém Městě a Žďáru nad Sázavou. Vysočina by výhledově potřebovala sedm elektrických a 12 motorových vlaků. Další obnovu by dráhy chtěly financovat z evropských fondů. Vozy, které včera poprvé vyjely směrem na Kostelec, jsou označeny logem kraje Vysočina a jeho internetovou adresou. Cena každé soupravy je 20 milionů korun. Dieselové motory do nich dodává společnost Tedom, která sídlí na Třebíčsku.

Na Vysočině v příštím roce najedou vlaky méně

Zástupci ČD také včera představili nový jízdní řád, který začne platit 10. prosince. Bude v něm například nový spoj, který ráno před šestou vyrazí z Havlíčkova Brodu do Brna, kde skončí krátce před půl osmou. "Jinak se jízdní řád v podstatě nemění," podotkl ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah Miroslav Havel. Se změnou v jízdním řádu najedou vlaky v příštím roce o více než dvacet osm tisíc kilometrů méně. "Jedná se zhruba o půl procenta, což je k rozsahu kilometrů, které vlaky najedou ročně, zanedbatelné číslo. Cestující to téměř nepoznají," řekl Havel. Potíže čekají cestující v příštím roce na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Prahou kvůli rozsáhlé přestavbě nádraží v Kolíně. "Osobní vlaky tak budou končit v Kutné Hoře, kde budou muset cestující přestupovat na Středočeskou regionální dopravu," upozornil Miroslav Havel. Zrušeny budou některé málo využívané spoje, které České dráhy vytipovaly na základě sčítání cestujících. Vzhledem ke zrušení posilových pátečních a nedělních rychlíků R 1519 a R 1518 zůstane trať Okříšky - Znojmo po mnoha letech zcela bez dálkové dopravy. Od prosince tak již nebudou nadále jezdit například poslední nedělní vlaky na trati 243 mezi Moravskými Budějovicemi a Jemnicí na Třebíčsku.

zdroj: Vysočina, MF Dnes, Právo


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 24.11.2006 (9:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Vozidla

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel REDANDWHITE  mail  
24.11.2006 (20:31)  
S tím Znojmem to ČD nevychytaly. Ani jeden rychlík- hrůza. Takový R Hostan z Znojma přes Okříšky,Jihlavu do Prahy DENNĚ by se hodil.
registrovaný uživatel Qaws 
24.11.2006 (19:59)  
Space nebo kdokoli jiný, nemáte náhodou nějaké info, jestli (a pokud, tak jak) se bude modernizovat/přestavovat třebíčské nádraží + nějaké plány nebo obrázky... Moc díky=)
registrovaný uživatel Qaws 
24.11.2006 (19:49)  
Space: Tak s tím plně souhlasím;) Jsem celkem zvědavý na ten jejich výtvor skrz Libušák:( Bohužel to nevyhrála varianta 2 mostů (přes Bopo a Libušák)..:(((
registrovaný uživatel Space 
24.11.2006 (18:33)  
To je v CZK, nebo v EMU? ;-)

S tím soubojem vlak x bus bych to neviděl zase tak černě. Rychlíky z Třebíče do Jihlavy jsou rychlejší než autobus a do Brna je to zhruba nastejno.
Spíš než pro rekonstrukci 240 bych byl pro obchvat Třebíče, město to potřebuje jako sůl (dnes projede Třebíčí tolik vozidel jako na dálnici D2 Brno-Břeclav). Ještě, že nebydlím v Třebíči na Bráfově třídě :-)
registrovaný uživatel Qaws 
24.11.2006 (17:55)  
Space: bohužel je to pravda...:( Kvůli autorským právům mají CD podražit zhruba o 5,- a DVD ještě o něco víc...

A teď zpět k železnici - je pravda, že cestovní doba, mezi Prahou a Jihlavou je otřesná.. Ale mezi Jihlavou - Třebíčí - Brnem by to taky chtělo výrazně zvýšit rychlost, aby to mohlo konkurovat busům..
registrovaný uživatel Space 
24.11.2006 (17:47)  
Omlouvám se, je to o dvacet minut déle, i když se to stíhá rychleji.
Ale na věci to nic nemění.
registrovaný uživatel Space 
24.11.2006 (17:45)  
Qaws:
Cože, ono se má zase v Česku zdražit CD a DVD? :O Jestli tomu tak je, tak tedy.........:-((((
Praha-Jihlava vlakem 1519 přes Vršovice za tři hodiny je taky hrůza, když je to po silnicích kratší a ještě převážně po dálnici. V tu dobu, co ten vlak jel, by to autobus pohodlně ujel za 1:15 (a on taky jede :-), jen ho neprovozují ČD. Takže jeho (vlaku*) dny byly sečteny už dávno.
registrovaný uživatel Qaws 
24.11.2006 (17:27)  
Space, tak znáš to, do Jihlavy to šlo, ale pak už nic moc...:(
To autorské právo, to myslíš, jak nám mají zdražovat CD a DVD...:-D
registrovaný uživatel Space 
24.11.2006 (17:06)  
Qawsi, a kolik lidí s tebou jelo celou cestu?
S tou fotkou je to asi kvůli nedávno zmiňovaným autorským právům.
registrovaný uživatel Qaws 
24.11.2006 (17:02)  
Proč to rušíjou:( Víta jak bylo příjemný si v Práglu po škole nasednout na rychlík a pak v Okříškách přesednout na courák a hurá do Třebu.. Teď se kvůli přestupům ani pořádně nevyspím:-((

Teď poznámka stranou: Když se jedná o Regionovu Vysočiny, tak proč je na fotce Středočeská??
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko