Meziválečný expres Slovenská strela vedený tzv. sólo motorovým vozem řady M.290 zvládl trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nynější spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/hod. - až 105 km/hod., kdy maximální rychlost bude činit 160 km/hod. Ve srovnání s jízdní dobou současného spoje EC Slovenská strela vedeného klasickou soupravou pak bude cesta o 22 minut kratší; ve srovnání s autobusovými spoji to většinou bude o 30 a více minut – nehledě na to, že vlak musí díky vedení železniční trati urazit o cca 60 km delší vzdálenost.
Podle serveru Vlaky.net pojede (bez záruky) pendolino ve čtvrtek z Kút v 7:18 hod. a do Bratislavy přijede v 7:54 hod. Zkušební jízda pro pozvané hosty a novináře se uskuteční na trase Bratislava hl. st. (9:40) Kúty (10:16 - 10:26) - Bratislava hl. st. (11:02). Od 11 do 12 hod. bude souprava k dispozici široké veřejnosti na 1. nástupišti žst. Bratislava hl. st. Ve 12:05 hod. by měla jednotka opustit bratislavské nádraží, příjezd do Kút je plánován na 12:41 hod. a odjezd do České republiky z hranic tři minuty po 13. hod.
zdroj: Tisková zpráva ČD, Vlaky.net
PS: Ta osmdesatka tam muze byt tak, kdyz to vezmu velkoryse 15 kilometru. Pri jizde 80 kmh se to da ujet za 11:15. Pri jizde 100 kmh to trva 9:00. Uhhh, casovy rozdil pro autobus dela fantasticke dve minuty
Mluvime o te Bratislave co je od Brna zhruba tech 130 km a pocitame s tim, ze mezi temito mesty je takova budka se zelenyma muzikama, jo?
Autobus to jezdí 4 hodiny bez zastavení, SA 4:15 se zastávkou v Brně, ale jezdí to běžně za 4:05 - 4:10, takže rozdíl jízdní doby nic moc.
Až zmizne ta 80 před Bratislavou, tak pod 4 hodiny no problem.
Aj tak škoda pôvodnej Slovenskej strely. Keby ponechali Vyšehrad s 680 - hoci aj za supertarif, ktorý stále nepoznáme - nič by tým nestratili...
To budou Slováci koukat, to se budou divit.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.