..: Krkonošské vlaky pojedou také přes náchodský okres :..
oredoNáchod - Dopravní společnost Oredo zahrne do nového jízdního řádu, který platí od 10.12. letošního roku, také pět nových železničních linek směřujících do Krkonoš. Dvě z nich pojedou také přes náchodský region. Podle Vladimíra Záleského, jednatele Oreda, není sice posílení železniční dopravy v oblasti Krkonoš nijak rozsáhlé, ale lepším seskupením a navýšením nynějších výkonů se podařilo docílit vzniku pěti nových linek do této oblasti.

Jednotné jízdné

Obyvatelé Náchodska mohou tedy využít vlaku na trase Trutnov - Malé Svatoňovice - Červený Kostelec - Jaroměř - Hradec Králové - Praha, případně také spoj Jablonec nad Jizerou - Jilemnice - Martinice v Krkonoších - Stará Paka - Dvůr Králové nad Labem - Jaroměř. "Významnou změnou bude rozšíření integrovaného systému do Trutnova z Náchodska, Broumovska přes Adršpach a Červený Kostelec," uvedl Záleský, který tvrdí, že právě tento integrovaný systém přinese především na Červenokostelecku a Úpicku navýšení počtu autobusových spojů. Navíc zajistí jejich lepší provázání s vlaky a zavedení jednotného jízdného, které bude platit pro vlaky i autobusy.

854 Nový železniční jízdní řád v oblasti je sestaven v pravidelných intervalech, což přináší výhody zejména pravidelným cestujícím. Jak upozorňuje jednatel Oreda, jízdní řád je snadno zapamatovatelný. " Stačí si pamatovat, že po celý den každé dvě hodiny, vždy ve čtyřicátou minutu po sudé hodině jede přímý rychlík nebo spěšný vlak do Hradce Králové a Prahy. Z této krátké informace si cestující může zapamatovat z jízdního řádu vše, co potřebuje," slibuje jednatel Oreda Záleský. Mezi Hradcem Králové a Trutnovem dojde ke zkrácení jízdní doby rychlíků o deset minut. Trasu z Hradce Králové do Trutnova ujede vlak za hodinu a čtvrt. Na všechny vlaky z krajského města budou v Trutnově navazovat vlaky do Svobody nad Úpou, která je výchozím bodem při cestě do Krkonoš.

zdroj: Náchodský deník


Payus Poslat mail autorovi | 10.11.2006 (14:48)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
13.11.2006 (19:07)  
Frantisek: Dotované jsou snad jen ztrátové linky. Platí se přece prokazatelná ztráta(+přiměřený zisk) a to nevím, jak by ji dopravce prokazoval na výdělečné lince...
13.11.2006 (18:50)  
Tak když mýto cestující nenažene do vlaků, tak aspoň budou platit víc za škody, které autobus působí. Do aut je to podle mě taky nenažene. Stejně je chyba, že auta mýto platit nebudou. Taky nevím, zda by nebylo od věci přestat jako ZDO dotovat některé vyloženě výdělečné dálkové linky...
13.11.2006 (17:57)  
P. S.: Netušíte, jaký konkrétní dopad bude mít OREDO v Trutnově? Automaty na jízdenky nikde nejsou, Osnado prosazuje nyní už i v linkových spojích čipové dopravní karty. Budu si moci v lednu koupit jedinou jízdenku Trutnov, Zelená Louka --> Česká Čermná (= Viamont, ČD, ČD, autobus)?
13.11.2006 (17:54)  
V Trutnově bydlím, ale neznám nikoho, kdo by kvitoval zrušení Krakonoše. Škoda, že jsme se opět nedočkali přímého spojení do Týniště, Chocně či Č. Třebové po nejkratší trase - tedy přes Nové Město n. Met. Vůbec celý severovýchod je zasekaný, a nemusel by být: stačilo by zdvoukolejnit trať HK--Pardubice, elekrifikovat trať za Jaroměří a vybudovat tunel pod Vysokovem.
Jinak se musím zastat Spacea:
Projevuje se tady názor, že vše, co nejezdí po kolejích, je špatné. Autobusová a vlaková doprava by se měly doplňovat. Řebíčkův krok je správný, mělo by však následovat (jak si všichni přejeme) snížení či zrušení poplatků za použití železniční cesty. Ve většině relací si nekonkoruje autobus s vlakem, ale autobus s autem, to mějme na zřeteli.
Registered user Space 
12.11.2006 (17:39)  
Aby náááhodou nedošlo k omylu - u bodu 2 jsem měl na mysli pravidelnou dojížďku do Prahy po R4, R6 a R7.
Registered user Space 
12.11.2006 (17:36)  
J.H.:
Nemělo. S myšlenkou principiálně souhlasím, jenže možná by bylo dobré vědět následující:
Maximální sazba mýtného na dálniční kilometr činí 5.40,- Na dálkových a mezinárodních linkách jsou většinou nasazovány autobusy, jejichž motor splňuje emisní limity Euro III (nebo i IV) a mají jen dvě nápravy - tím se dostáváme k ceně 1.70 Kč.
1/ Praha - Brno = 190 placených kilometrů, tedy 323 korun. Pojede-li autobusem 40 cestujících, zaplatí o téměř rovných 8 Kč víc. Ukažte mi prosím jednoho jediného cestujícího, který kvůli tomu změní dopravní prostředek.
2/ Regionálních linek je dost např. v okolí Prahy - Příbramsko, Kladensko, Rakovnicko, Slánsko...
12.11.2006 (16:28)  
doomlukas: Naprostý souhlas, jen bych opravil "s učitelami".... :-)))
Tohle mě fakt pobavilo. I když normálně pravopis nekomentuju, protože vím co sám dokážu, tak tohle jsem nemohl nechat být. Ale sorry za odběhnutí od tématu.
12.11.2006 (15:34)  
Mýto by mělo být i pro autobusy. Spoje jedoucí v závazku DO (hrazené krajem) by dostávaly kompenzace ze státního rozpočtu, u ostatních, nedotovaných spojů, by si cestující "připlatili" za mýto. Zavedení mýta tímto způsobem se dotkne minima dotovaných linek, neboť regionální autobusy zpravidla po dálnici nejezdí. Tohle by pomohlo vlakům třeba trase Praha-Brno/Bratislava/Ústí/...
12.11.2006 (14:35)  
Petr Krček: Podle tvého posledního příspěvku by sis ještě měl zajistit kontakty s nějakými učiteli češtiny. :D
12.11.2006 (13:55)  
Peter99:Souhlas,né za všech vlád to bylo stejné.
Space:Za své názory se nikde neskrývám.Nejsem nijak politicky angažovaný,jsem v kontaktu s profesorami z VŠ,starostami vybraných obcí a s některými přednostami UŽST.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko