..: Krkonošské vlaky pojedou také přes náchodský okres :..
oredoNáchod - Dopravní společnost Oredo zahrne do nového jízdního řádu, který platí od 10.12. letošního roku, také pět nových železničních linek směřujících do Krkonoš. Dvě z nich pojedou také přes náchodský region. Podle Vladimíra Záleského, jednatele Oreda, není sice posílení železniční dopravy v oblasti Krkonoš nijak rozsáhlé, ale lepším seskupením a navýšením nynějších výkonů se podařilo docílit vzniku pěti nových linek do této oblasti.

Jednotné jízdné

Obyvatelé Náchodska mohou tedy využít vlaku na trase Trutnov - Malé Svatoňovice - Červený Kostelec - Jaroměř - Hradec Králové - Praha, případně také spoj Jablonec nad Jizerou - Jilemnice - Martinice v Krkonoších - Stará Paka - Dvůr Králové nad Labem - Jaroměř. "Významnou změnou bude rozšíření integrovaného systému do Trutnova z Náchodska, Broumovska přes Adršpach a Červený Kostelec," uvedl Záleský, který tvrdí, že právě tento integrovaný systém přinese především na Červenokostelecku a Úpicku navýšení počtu autobusových spojů. Navíc zajistí jejich lepší provázání s vlaky a zavedení jednotného jízdného, které bude platit pro vlaky i autobusy.

854 Nový železniční jízdní řád v oblasti je sestaven v pravidelných intervalech, což přináší výhody zejména pravidelným cestujícím. Jak upozorňuje jednatel Oreda, jízdní řád je snadno zapamatovatelný. " Stačí si pamatovat, že po celý den každé dvě hodiny, vždy ve čtyřicátou minutu po sudé hodině jede přímý rychlík nebo spěšný vlak do Hradce Králové a Prahy. Z této krátké informace si cestující může zapamatovat z jízdního řádu vše, co potřebuje," slibuje jednatel Oreda Záleský. Mezi Hradcem Králové a Trutnovem dojde ke zkrácení jízdní doby rychlíků o deset minut. Trasu z Hradce Králové do Trutnova ujede vlak za hodinu a čtvrt. Na všechny vlaky z krajského města budou v Trutnově navazovat vlaky do Svobody nad Úpou, která je výchozím bodem při cestě do Krkonoš.

zdroj: Náchodský deník


Payus Poslat mail autorovi | 10.11.2006 (14:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
12.11.2006 (9:51)  
Nezbývá mi než opravit některé zprávy rádia Jerevan:
1) Úpadek železnice byl největší v devadesátých letech za Římana a jeho předchůdce Stráského - to se někde jezdilo v tunelech vysekaných vozem ve vegetaci dlouhých stovky metrů a chudák fíra neviděl pomalu na návěstidla, takže není pravda, že za všech vlád to bylo stejné.
2) Rušení některých Ex vlaků je zapříčiněno nedostatkem vhodných vozů na IC a je kompenzováno zavedením částečně důsledného taktu.
3) Omezení mýta pro autobusy je skutečně ústupek gumokolům - pro budoucnost bych to ale neviděl tak tragicky - pro neználky doporučuji vyhledat si googlu "oil peak". V souvislosti s tím co nás čeká by bylo ale záhodno začít urychleně koleje drátovat.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
12.11.2006 (3:58)  
http://www.zelpage.cz/zobraz.php?id=172

Nejsem zcela přesně informován, nicméně mám za to (a výše linkovaný dokument to nepřímo dokládá), že autobusy VHD (MHD + linkové spoje) jsou zcela osvobozeny od silniční daně.
registrovaný uživatel Space 
12.11.2006 (0:53)  
1/ Ano, železnice je oproti autobusové dopravě znevýhodněná. Ano, poplatky a daně jsou nastavené špatně. Ano, mělo by se to přinejmenším srovnat a pak zvýhodnit ve prospěch dopravy železniční.
2/ Na tvém příspěvku se mi nelíbilo něco jiného - odsoudil jsi dobré rozhodnutí. Proč dobré? Protože by to mělo jen za cíl, že všichni používající autobus jedoucí po D a R budou platit víc. Neexistuje relace, ve které by kdokoli z autobusu z tohoto důvodu dlouhodobě přesedlal na vlak, i když by ten vlak byl třeba výhodnější - tak to bohužel je :-( (v českých reáliích) Nezajímají mě linky se dvěma spoji denně, nýbrž linky opravdu frekventované - ty si ovšem se železniční dopravou už téměř nekonkurují. Pravděpodobný je nárůst individuální automobilové dopravy. Je to opravdu to, co chcete?
3/ Nejsem lobbistou za autobusy, ani v tom nehledejte nějaký "zájem o vlastní píseček" (nebydlím na Příbramsku) - jen jsem to použil jako nejmarkantnější příklad (ale můžu si zvolit jakoukoli relaci a bude to to samé).
4/ Nadávat na modrou (případně jakoukoli) vládu umí každý - ovšem za plno let vlád minulých se na dráze v tomto ohledu nezměnilo asi nic (nebo ano?) - mj. i proto jsem tě nazval kecálkem a za tím si stojím. Prezentuješ své návrhy (a podle mě i třeba správné) také jinde, třeba na oficiálních místech? Někde, kde to bude mít smysl? Nebo to mělo jen za cíl zanadávat si?
11.11.2006 (23:51)  
Petr Krček: Mám tomu rozumět tak, že linkové autobusy neplatí za použití silnice vůbec nic? Ani nějak maskovaně?


P.S.: Neberte to jako narážku, já bych to opravdu rád věděl.
11.11.2006 (23:38)  
To Space:Já ti dám dva kecálky.
Každý kdo chce provozovat žel.dopravu tak musí zaplatit poplatek za použití dopravní cesty.ČD tak ročně platí SŽDC(vlastník kolejí)zhruba 1.5 miliardy CZK-info RCP Ústí nad Labem.Je to podle ujetých vlakových km a je tam jiná sazba za koridor.Tento poplatek přeneseno na silniční dopravu je vlastně obdobný silniční daňi,od které jsou linkové autobusy osvobozeni.Vidíš ten rozpor?Mýtné je naprosto přirozená věc bežně zaběhnutá ve vyspělé Evropě.Švýcary by něco takového ani nenapadlo.Bohužel léta jsou žel.dopravci znevýhodněny.Stát nenastavil rovnocenné podmínky.Mě se tento způsob taky nelíbí.Já bych tento poplatek žel.dopravcům odpustil,s tím,že tyto peníze zainvestují do zlepšení služeb např.obnova vozového parku.
Jasně,jezdíš busem,protože z příbramska po rychlostní komunikaci je cesta časově výhodnější a tak se ti zdražení jízdenek nelíbí,komu jo.Mě jde o to nastavit rovnocenné podmínky a nikoliv dráhu podobními rozhodnutí likvidovat.Jestli jsi lobista za autobusovou dopravu,tak jsi ovšem na špatný adrese.
11.11.2006 (22:10)  
Jo, jenže proč obdobné úlevy nemají železniční dopravci? Nebo mají? Obdobný dotaz jako V.Hrubý.
registrovaný uživatel Space 
11.11.2006 (21:47)  
Ano, mohly (a podle mého názoru i měly).

Já jsem ale reagoval na ty dva kecálky předtím - rozhodnutí A. Řebíčka vítám, protože by případné zdražení nebylo tak velké, aby nahnalo cestující na tratě 120, 171, 210 apod. - pouze by z politických důvodů platili víc.
11.11.2006 (21:47)  
Můžete mi prosím někdo znalý vysvětlit v kostce, jak to funguje u autobusů (daně za silnici a tak)? Díky.
registrovaný uživatel mira 
11.11.2006 (21:23)  
Space:sice máte pravdu v tom že je to v zájmu cestování občanů veřejnou dopravou ale na druhou stranu se ptám: A proč by tedy měla být zpoplatněná železniční doprava? Je to přece taky v zájmu lidí kteří jí cestují. Jízdenky by taky mohly být o něco levnější.
registrovaný uživatel Space 
11.11.2006 (21:01)  
Já si to okomentovat dovolím. Kdyby tento krok Řebíček neudělal, byl bych velmi sprostý.
Co třeba relace Příbram - Praha?
Je to vážně hnusný, že si ta modrá vláda dovolila pokusit se udržet stejný ceny a zároveň nezhoršovat kvalitu přepravy...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko