Jednotné jízdné
Obyvatelé Náchodska mohou tedy využít vlaku na trase Trutnov - Malé Svatoňovice - Červený Kostelec - Jaroměř - Hradec Králové - Praha, případně také spoj Jablonec nad Jizerou - Jilemnice - Martinice v Krkonoších - Stará Paka - Dvůr Králové nad Labem - Jaroměř. "Významnou změnou bude rozšíření integrovaného systému do Trutnova z Náchodska, Broumovska přes Adršpach a Červený Kostelec," uvedl Záleský, který tvrdí, že právě tento integrovaný systém přinese především na Červenokostelecku a Úpicku navýšení počtu autobusových spojů. Navíc zajistí jejich lepší provázání s vlaky a zavedení jednotného jízdného, které bude platit pro vlaky i autobusy.
Nový železniční jízdní řád v oblasti je sestaven v pravidelných intervalech, což přináší výhody zejména pravidelným cestujícím. Jak upozorňuje jednatel Oreda, jízdní řád je snadno zapamatovatelný. " Stačí si pamatovat, že po celý den každé dvě hodiny, vždy ve čtyřicátou minutu po sudé hodině jede přímý rychlík nebo spěšný vlak do Hradce Králové a Prahy. Z této krátké informace si cestující může zapamatovat z jízdního řádu vše, co potřebuje," slibuje jednatel Oreda Záleský. Mezi Hradcem Králové a Trutnovem dojde ke zkrácení jízdní doby rychlíků o deset minut. Trasu z Hradce Králové do Trutnova ujede vlak za hodinu a čtvrt. Na všechny vlaky z krajského města budou v Trutnově navazovat vlaky do Svobody nad Úpou, která je výchozím bodem při cestě do Krkonoš.
zdroj: Náchodský deník
1) Úpadek železnice byl největší v devadesátých letech za Římana a jeho předchůdce Stráského - to se někde jezdilo v tunelech vysekaných vozem ve vegetaci dlouhých stovky metrů a chudák fíra neviděl pomalu na návěstidla, takže není pravda, že za všech vlád to bylo stejné.
2) Rušení některých Ex vlaků je zapříčiněno nedostatkem vhodných vozů na IC a je kompenzováno zavedením částečně důsledného taktu.
3) Omezení mýta pro autobusy je skutečně ústupek gumokolům - pro budoucnost bych to ale neviděl tak tragicky - pro neználky doporučuji vyhledat si googlu "oil peak". V souvislosti s tím co nás čeká by bylo ale záhodno začít urychleně koleje drátovat.
Nejsem zcela přesně informován, nicméně mám za to (a výše linkovaný dokument to nepřímo dokládá), že autobusy VHD (MHD + linkové spoje) jsou zcela osvobozeny od silniční daně.
2/ Na tvém příspěvku se mi nelíbilo něco jiného - odsoudil jsi dobré rozhodnutí. Proč dobré? Protože by to mělo jen za cíl, že všichni používající autobus jedoucí po D a R budou platit víc. Neexistuje relace, ve které by kdokoli z autobusu z tohoto důvodu dlouhodobě přesedlal na vlak, i když by ten vlak byl třeba výhodnější - tak to bohužel je :-( (v českých reáliích) Nezajímají mě linky se dvěma spoji denně, nýbrž linky opravdu frekventované - ty si ovšem se železniční dopravou už téměř nekonkurují. Pravděpodobný je nárůst individuální automobilové dopravy. Je to opravdu to, co chcete?
3/ Nejsem lobbistou za autobusy, ani v tom nehledejte nějaký "zájem o vlastní píseček" (nebydlím na Příbramsku) - jen jsem to použil jako nejmarkantnější příklad (ale můžu si zvolit jakoukoli relaci a bude to to samé).
4/ Nadávat na modrou (případně jakoukoli) vládu umí každý - ovšem za plno let vlád minulých se na dráze v tomto ohledu nezměnilo asi nic (nebo ano?) - mj. i proto jsem tě nazval kecálkem a za tím si stojím. Prezentuješ své návrhy (a podle mě i třeba správné) také jinde, třeba na oficiálních místech? Někde, kde to bude mít smysl? Nebo to mělo jen za cíl zanadávat si?
P.S.: Neberte to jako narážku, já bych to opravdu rád věděl.
Každý kdo chce provozovat žel.dopravu tak musí zaplatit poplatek za použití dopravní cesty.ČD tak ročně platí SŽDC(vlastník kolejí)zhruba 1.5 miliardy CZK-info RCP Ústí nad Labem.Je to podle ujetých vlakových km a je tam jiná sazba za koridor.Tento poplatek přeneseno na silniční dopravu je vlastně obdobný silniční daňi,od které jsou linkové autobusy osvobozeni.Vidíš ten rozpor?Mýtné je naprosto přirozená věc bežně zaběhnutá ve vyspělé Evropě.Švýcary by něco takového ani nenapadlo.Bohužel léta jsou žel.dopravci znevýhodněny.Stát nenastavil rovnocenné podmínky.Mě se tento způsob taky nelíbí.Já bych tento poplatek žel.dopravcům odpustil,s tím,že tyto peníze zainvestují do zlepšení služeb např.obnova vozového parku.
Jasně,jezdíš busem,protože z příbramska po rychlostní komunikaci je cesta časově výhodnější a tak se ti zdražení jízdenek nelíbí,komu jo.Mě jde o to nastavit rovnocenné podmínky a nikoliv dráhu podobními rozhodnutí likvidovat.Jestli jsi lobista za autobusovou dopravu,tak jsi ovšem na špatný adrese.
Já jsem ale reagoval na ty dva kecálky předtím - rozhodnutí A. Řebíčka vítám, protože by případné zdražení nebylo tak velké, aby nahnalo cestující na tratě 120, 171, 210 apod. - pouze by z politických důvodů platili víc.
Co třeba relace Příbram - Praha?
Je to vážně hnusný, že si ta modrá vláda dovolila pokusit se udržet stejný ceny a zároveň nezhoršovat kvalitu přepravy...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.