Jednotné jízdné
Obyvatelé Náchodska mohou tedy využít vlaku na trase Trutnov - Malé Svatoňovice - Červený Kostelec - Jaroměř - Hradec Králové - Praha, případně také spoj Jablonec nad Jizerou - Jilemnice - Martinice v Krkonoších - Stará Paka - Dvůr Králové nad Labem - Jaroměř. "Významnou změnou bude rozšíření integrovaného systému do Trutnova z Náchodska, Broumovska přes Adršpach a Červený Kostelec," uvedl Záleský, který tvrdí, že právě tento integrovaný systém přinese především na Červenokostelecku a Úpicku navýšení počtu autobusových spojů. Navíc zajistí jejich lepší provázání s vlaky a zavedení jednotného jízdného, které bude platit pro vlaky i autobusy.
Nový železniční jízdní řád v oblasti je sestaven v pravidelných intervalech, což přináší výhody zejména pravidelným cestujícím. Jak upozorňuje jednatel Oreda, jízdní řád je snadno zapamatovatelný. " Stačí si pamatovat, že po celý den každé dvě hodiny, vždy ve čtyřicátou minutu po sudé hodině jede přímý rychlík nebo spěšný vlak do Hradce Králové a Prahy. Z této krátké informace si cestující může zapamatovat z jízdního řádu vše, co potřebuje," slibuje jednatel Oreda Záleský. Mezi Hradcem Králové a Trutnovem dojde ke zkrácení jízdní doby rychlíků o deset minut. Trasu z Hradce Králové do Trutnova ujede vlak za hodinu a čtvrt. Na všechny vlaky z krajského města budou v Trutnově navazovat vlaky do Svobody nad Úpou, která je výchozím bodem při cestě do Krkonoš.
zdroj: Náchodský deník
Jinak se musím zastat Spacea:
Projevuje se tady názor, že vše, co nejezdí po kolejích, je špatné. Autobusová a vlaková doprava by se měly doplňovat. Řebíčkův krok je správný, mělo by však následovat (jak si všichni přejeme) snížení či zrušení poplatků za použití železniční cesty. Ve většině relací si nekonkoruje autobus s vlakem, ale autobus s autem, to mějme na zřeteli.
Nemělo. S myšlenkou principiálně souhlasím, jenže možná by bylo dobré vědět následující:
Maximální sazba mýtného na dálniční kilometr činí 5.40,- Na dálkových a mezinárodních linkách jsou většinou nasazovány autobusy, jejichž motor splňuje emisní limity Euro III (nebo i IV) a mají jen dvě nápravy - tím se dostáváme k ceně 1.70 Kč.
1/ Praha - Brno = 190 placených kilometrů, tedy 323 korun. Pojede-li autobusem 40 cestujících, zaplatí o téměř rovných 8 Kč víc. Ukažte mi prosím jednoho jediného cestujícího, který kvůli tomu změní dopravní prostředek.
2/ Regionálních linek je dost např. v okolí Prahy - Příbramsko, Kladensko, Rakovnicko, Slánsko...
Tohle mě fakt pobavilo. I když normálně pravopis nekomentuju, protože vím co sám dokážu, tak tohle jsem nemohl nechat být. Ale sorry za odběhnutí od tématu.
Space:Za své názory se nikde neskrývám.Nejsem nijak politicky angažovaný,jsem v kontaktu s profesorami z VŠ,starostami vybraných obcí a s některými přednostami UŽST.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.