„Dojíždím za prací do Ostravy. Nastupování do náhradních autobusů se děje v naprosto nedůstojných podmínkách. Autobusy většinou nevyjedou na čas a o tom, že bych ve Svinově vystoupil z vlaku přesně podle jízdního řádu, si mohu většinou nechat jen zdát,“ popisuje setrvalou situaci čtyřiačtyřicetiletý Jaroslav Foldyna. Rekonstrukce, zahájená vloni v polovině května, komplikuje život i náhodným cestujícím. Naříkají si především senioři. „Jela jsem po dlouhé době vlakem za vnučkou do Prahy. Byla to hrůza! V autobuse jsme byli namačkaní, ve Štítině jsme museli jít kus cesty po štěrku, a navíc jsem nemohla ani pořádně nastoupit, protože stupátko bylo moc vysoko,“ stěžuje si osmašedesátiletá Karolína Petrová z Opavy Kylešovic. Nejsložitější situace nastává před rozestavěným nádražím každý pátek odpoledne. Kromě pravidelných dojíždějících se totiž vracejí z Opavy domů na víkend také učni, studenti středních škol a Slezské univerzity.
„Mají obrovské batohy a krosny, cpou se dopředu a taky jsou hodně hluční,“ nešetří odsudkem někteří z pravidelných cestujících. Naštěstí jim, železničářům i stavebníkům zatím přeje počasí. Přestupování z autobusů do vlaku ve Štítině s deštníky a mokrými zavazadly je pro ty zkušenější černou můrou. Přednosta železničního uzlu Opava-východ Jiří Valeček slibuje, že se situace brzy zlepší. „Už v tomto týdnu, nejpozději do konce měsíce, otevřeme opravenou nádražní halu,“ tvrdí Valeček. Nepříjemná výluka by měla skončit 16. listopadu v 18 hodin. Což znamená, že plynule, bez namáhavého přestupování ve Štítině, by mohli lidé z Opavy dojet do Ostravy-Svinova již 17. listopadu. Ve skutečné dodržení termínu nedoufají ani někteří železničáři, ale žádný z nich to veřejně přiznat nechce. I kdyby všechno dopadlo tak, jak má, klid a mír na opavském nádraží rozhodně hned tak nenastane. Až do konce roku bude trvat stavba dalšího nástupiště. Jeho zastřešení v souladu s novou omítkou nádražní budovy je však ve hvězdách. „Zatím na to nejsou peníze,“ tvrdí zainteresovaní.
zdroj: Listy moravskoslezské
Pri nedávnej NAD v úseku Olomouc - Prostějov som na čas úplne prestal využívať služby ČD. Keď sa totiž vedľa seba pred budovou hl.n. postavila Karosa C954E First Transport Lines s.r.o. alebo SOR BN12 Connexu Morava, a oproti nim skoro muzejné kusy C734 či LC735, tak som si radšej ochotne priplatil 9 Kč oproti Junior Pasu a išiel busom. Mohli ČD zohnať niečo lepšie? Samozrejme. Ale rozhodla cena, a tak sa jazdilo vykopávkami, ktoré na diaľnici budili dojem, že to do konca cesty nezvládnu...
psal jsem sice,že se na trati dělá,ale bylo to možná jen zdání,protože když kolem 316 jezdím na kole,tak kolem mě vždycky pendluje plno tatrovek. No...na nádru v Opavě jsem poslední dobou nebyl,tak nemůžu posoudit.Jediné,co z fotek vím je to,že je ten termín sci-fi. teď nádraží vůbec nevypadá na to,že bude v pohodě zvládat "nával" z tolika směrů(Ostrava/Kravaře/Krnov/Hradec n.Mor/Svobod.Heřmanice) a pochybuju,že se to do konce listopadu nějak výrazněji změní. Ale rád se nechám příjemně překvapit,i když tomu opravdu nevěřím
Trochu off topic, ale:
Jsou případy NAD, kde autobus lépe obslouží obec, viz. NAD Jeneč-Kněževes (Středokluky). Běžte se zeptat v obcích Hostouň nebo Dobrovíz - o vlaky už tam dnes nikdo nestojí...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.