..: Výluky na trati 316 asi hned tak neskončí :..
471 Opava - Rekonstrukce trati mezi žst. Opava východ a Ostrava Svinov pokračuje. Skončit by měla právě za měsíc. V dodržení termínu - 16.11.2006 - však nevěří mnozí cestující, ba ani někteří železničáři. Rok a půl trvající opravy železniční trati z Opavy do Svinova ztrpčuje život stovkám cestujících. Kromě uzavřené nádražní haly jsou trvalým předmětem kritiky hlavně výluky. Dříve mezi Opavou a Hájem ve Slezsku, dnes mezi Opavou a Štítinou.

„Dojíždím za prací do Ostravy. Nastupování do náhradních autobusů se děje v naprosto nedůstojných podmínkách. Autobusy většinou nevyjedou na čas a o tom, že bych ve Svinově vystoupil z vlaku přesně podle jízdního řádu, si mohu většinou nechat jen zdát,“ popisuje setrvalou situaci čtyřiačtyřicetiletý Jaroslav Foldyna. Rekonstrukce, zahájená vloni v polovině května, komplikuje život i náhodným cestujícím. Naříkají si především senioři. „Jela jsem po dlouhé době vlakem za vnučkou do Prahy. Byla to hrůza! V autobuse jsme byli namačkaní, ve Štítině jsme museli jít kus cesty po štěrku, a navíc jsem nemohla ani pořádně nastoupit, protože stupátko bylo moc vysoko,“ stěžuje si osmašedesátiletá Karolína Petrová z Opavy Kylešovic. Nejsložitější situace nastává před rozestavěným nádražím každý pátek odpoledne. Kromě pravidelných dojíždějících se totiž vracejí z Opavy domů na víkend také učni, studenti středních škol a Slezské univerzity.

„Mají obrovské batohy a krosny, cpou se dopředu a taky jsou hodně hluční,“ nešetří odsudkem někteří z pravidelných cestujících. Naštěstí jim, železničářům i stavebníkům zatím přeje počasí. Přestupování z autobusů do vlaku ve Štítině s deštníky a mokrými zavazadly je pro ty zkušenější černou můrou. Přednosta železničního uzlu Opava-východ Jiří Valeček slibuje, že se situace brzy zlepší. „Už v tomto týdnu, nejpozději do konce měsíce, otevřeme opravenou nádražní halu,“ tvrdí Valeček. Nepříjemná výluka by měla skončit 16. listopadu v 18 hodin. Což znamená, že plynule, bez namáhavého přestupování ve Štítině, by mohli lidé z Opavy dojet do Ostravy-Svinova již 17. listopadu. Ve skutečné dodržení termínu nedoufají ani někteří železničáři, ale žádný z nich to veřejně přiznat nechce. I kdyby všechno dopadlo tak, jak má, klid a mír na opavském nádraží rozhodně hned tak nenastane. Až do konce roku bude trvat stavba dalšího nástupiště. Jeho zastřešení v souladu s novou omítkou nádražní budovy je však ve hvězdách. „Zatím na to nejsou peníze,“ tvrdí zainteresovaní.

zdroj: Listy moravskoslezské


Payus Poslat mail autorovi | 24.10.2006 (16:11)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
24.10.2006 (22:04)  
Založil bych teroristickou organizaci :-) jmenovala by se Železniční Odboj a cíleně by likvidovala silniční dopravu :-)
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
24.10.2006 (21:58)  
Georgo: Už to tady říkám po několikáté. Své názory myslím naprosto vážně.....
registrovaný uživatel Pyro 
24.10.2006 (21:30)  
Payus: no ja to vubec nemyslel proti tobe:), jen jsem chtel vyjadrit, co jsem videl...
24.10.2006 (21:27)  
ČD4ever je jednoducho bavič. Po čase to už síce vtip stráca, ale beriem...
Pri nedávnej NAD v úseku Olomouc - Prostějov som na čas úplne prestal využívať služby ČD. Keď sa totiž vedľa seba pred budovou hl.n. postavila Karosa C954E First Transport Lines s.r.o. alebo SOR BN12 Connexu Morava, a oproti nim skoro muzejné kusy C734 či LC735, tak som si radšej ochotne priplatil 9 Kč oproti Junior Pasu a išiel busom. Mohli ČD zohnať niečo lepšie? Samozrejme. Ale rozhodla cena, a tak sa jazdilo vykopávkami, ktoré na diaľnici budili dojem, že to do konca cesty nezvládnu...
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
24.10.2006 (21:26)  
pyro:
psal jsem sice,že se na trati dělá,ale bylo to možná jen zdání,protože když kolem 316 jezdím na kole,tak kolem mě vždycky pendluje plno tatrovek. No...na nádru v Opavě jsem poslední dobou nebyl,tak nemůžu posoudit.Jediné,co z fotek vím je to,že je ten termín sci-fi. teď nádraží vůbec nevypadá na to,že bude v pohodě zvládat "nával" z tolika směrů(Ostrava/Kravaře/Krnov/Hradec n.Mor/Svobod.Heřmanice) a pochybuju,že se to do konce listopadu nějak výrazněji změní. Ale rád se nechám příjemně překvapit,i když tomu opravdu nevěřím
registrovaný uživatel Pyro 
24.10.2006 (20:59)  
Jak muze byt dodrzovan vylukovy jizdi rad, kdyz dle nej je na prestup z busu do vlaku(a naopak) a 1 min. ale ve skutecnosti to trva tak 5-7 min. Kdo stitinu zna, tak vi ze zastavka busu je dost vzdalena. A co se tyce dodrzeni terminu, ja myslim ze by to slo, ale... Byl jsem v Opave a na pocital jsem tam rovnych 40 delniku a z toho pouze 2 a zduraznuji jeste jednou presne dva pracovali, ostatni kourili, opirali se o lopaty, jedli,... a nebylo to jednou, ale deje se to porad, ale uz je nepocitam...
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
24.10.2006 (19:17)  
Budulínek4: O vlaky stojí všichni, jen na to ještě někteří nepřišli....
registrovaný uživatel Budulinek4  mail  
24.10.2006 (19:15)  
ČD4Ever:

Trochu off topic, ale:

Jsou případy NAD, kde autobus lépe obslouží obec, viz. NAD Jeneč-Kněževes (Středokluky). Běžte se zeptat v obcích Hostouň nebo Dobrovíz - o vlaky už tam dnes nikdo nestojí...
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
24.10.2006 (19:15)  
George_Couser: Jedinej, kdo tu cíleně provokuje si ty...Každej přece ví, že nic není pohodlnější než vlak....
24.10.2006 (19:09)  
Nemusím, čich mám v pořádku..navíc končím s reakcemi, je to cílená provokace a na to čas plýtvat nehodlám.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko