..: Od ceny za kilometr k tržní ceně :..

V mezinárodní dálkové železniční dopravě mezi Švýcarskem a Itálií vzniklo, s platností od 1. února 2006, přes 40 různých cenových nabídek. Tím se železnice přiblížila k stejnému systému, jako existuje v letecké dopravě. Tento systém se osvědčil již u TGV Lyria na trati z Paříže do Ženevy v konkurenci se silniční a leteckou (nízkonákladovou) dopravou. Podle nového systému, který začal platit v Itálii, se již nevychází z ujeté vzdálenosti, ale z tržní ceny. Záleží na poptávce v určitém dni v týdnu, sezóně či části dne. Ceny se dále liší podle typu vlaku, doby odjezdu, komfortu a službách. Jednu z rolí také hraje doba nákupu jízdenky, její platnost a podmínky vrácení/zpáteční jízdy. Ceny jsou vytvářeny také s ohledem na leteckou a silniční dopravu.

Železnice vítězí nad letadly.

V případě marketingové společnosti Lyria se tento krok vydařil. Na vlaky TGV Lyria nasadila levné tarify od 39 SFr. „TGV nyní vykazují obsazenost od 85 do 100%,“, sdělila Carole Chevalley z SBB Fernverkehr International. „Od června jsou nasazeny dvojpodlažní rychlovlaky, aby bylo vyhověno poptávce. Tomu odpovídá zvýšení kapacity o 600 míst denně.“ Vlaky TGV mezi Paříží a Ženevou poráží nízkonákladové letecké společnosti v poměru přepravených pasažérů 51% : 49%.

Cisalpino nově

Společnost Cisalpino byla před změnou jízdního řádu v roce 2005 postavena před otázku, zda akceptovat nový systém a zůstat tak konkurenceschopná nebo setrvat u systému dosavadního a riskovat tak odliv cestujících. Přišla by totiž o cestující vnitrostátně . V Itálii cestující cenu vnímají velice intenzivně: kvůli 3 € jsou ochotni svůj odjezd i posunout. Ve vnitrostátní přepravě na území Šyvýcarska tedy stále platí starý systém a v Itálii je uplatňován již systém nový, tržní. Pro cestujího je připravena široká paleta cenově výhodných nabídek a čím je pasažér flexibilnější, tím cestuje výhodněji.

zdroj: arbeit & verkehr


CSPSV | 21.6.2006 (13:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Švýcarsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
22.06.2006 (6:29)  
Ad Stará paní: Moc hezky řečeno, naprostý souhlas. Ovšem je tu druhý problém a tou je kapacita našich tratí, které už nemá na hrbu centrum galaxie, ale cosi, co se dá vzdáleně nazvat partou údržbářů, ale ve skutečnosti makaj jak kotelník v letním kině.
Konkrétně: Včera jsem jel R705 a ten se mezi Chebem a Prahou proplétal 5 (slovy pěti) výlukami!!! Z toho byla jedna koridorová a jedna jen ve stanici (jízda odbočkou). Výsledkem byla 45 minut sekyra.

Vzhledem k tomu, že se již oficálně přiznává, že je 65% železniční sítě v dezolátním stavu, tak se to bude muset někdy opravit. A to nevyřeší žádný Thatcherovec, i kdyby byl mladý a ctižádostivý. Jestli si někdo dovolí kritizovat ČD, pak ho pan tiskový mluvčí v klidu a s úsměvem pošle na lampárnu a bude mít pravdu.
21.06.2006 (17:43)  
Moc bych od ČD neočekával svěží vzduch, tendence je v poslední době právě opačná. Zrušení relační slevy, zdražení místenek, zrušení gratis místenky k příplatku EC/IC, především a nejvíc ale výrazné znevýhodnění zpáteční slevy (na většině používaných relací se objem zlevněné částky snížil o 50%, přičemž logický trend by měl být právě opačný) svědčí o hluboce zakořeněné nostalgii po starých dobrých časech mezi odpovědnými manažery ČD. Nejhorší je, že když se v relativně stabilizované státní společnosti chovají manažeři jako rozmazlené centrum galaxie, je pravděpodobné, že je probudí až tvrdý závan trhu, který na ně rázně vypustí nějaký obstarožní thatcherovec. Zatím se to neblíží, ale ČD si o to dost koledují.
21.06.2006 (16:34)  
Ale jsou i celkem dostupné nabídky - třeba Sparpreis 50 na DB. Například Bad Schandau - Leipzig zpáteční lze koupit už za 31 Euro (3 Kč/km), což je slušné ve srovnání s obyčejným jízdným.

Každá sleva s sebou prostě nese určitá omezení, jinak by to dráhy nedělaly :-)
21.06.2006 (16:24)  
V Rakousku by měl jít ještě nákup na poslední chvíli. Zatím jsem neměl příležitost to vyzkoušet
registrovaný uživatel CSPSV 
21.06.2006 (16:22)  
V zahraničí to není lepší, protože SparPreis, resp. SparNight a nabídky UEx a další jsou omezené také a to rasantněji. Na Plečnikovi je přeci jen možné rezervovat míst víc. A Koperníka ovlivňují hlavně DB.
21.06.2006 (16:15)  
Jenže tyto nabídky jsou pořád těžko dostupné - je omezený počet jízdenek s touto cenou. Být soukromníkem vyhlásím základní cenu na této úrovni a na velmi vytížené úseky nasadím cenu vyšší. Zajistím si tak větší vytíženost než při současném systému mezinárodního jízdného.
registrovaný uživatel CSPSV 
21.06.2006 (15:02)  
Toto už tu naštěstí je, na Kopernikovi i přímých vozech do Benátek (lehátko 39,00€), přes den je možné využít jízdenku za 29,00€ do Lublaně. ČD všechny tyto nabídky úzkostlivě tajily.
21.06.2006 (14:50)  
Mně třeba u nás dost chybí globální ceny typu SparNight směrem na západ. Naštěstí už to sem trochu proniklo díky Koperníkovi a spol. Zvláště jestli od nového GVD budou jezdit přímé vozy Praha - Mnichov přes Drážďany...
registrovaný uživatel Redispero  mail  
21.06.2006 (13:34)  
To je bomba. Z článku neplyne, zda 39 SF je zpáteční jízdenka, ale i kdyby nebyla: 800 Kč Paříž - Ženeva a 500 za Praha - Ostrava. Přepočteno na km to vychazí stejně...
registrovaný uživatel Richie 
21.06.2006 (13:31)  
Jen souhlasím - upravovat a nejen u SC Pendolino, ale i EC a IC
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko