V mezinárodní dálkové železniční dopravě mezi Švýcarskem a Itálií vzniklo, s platností od 1. února 2006, přes 40 různých cenových nabídek. Tím se železnice přiblížila k stejnému systému, jako existuje v letecké dopravě. Tento systém se osvědčil již u TGV Lyria na trati z Paříže do Ženevy v konkurenci se silniční a leteckou (nízkonákladovou) dopravou. Podle nového systému, který začal platit v Itálii, se již nevychází z ujeté vzdálenosti, ale z tržní ceny. Záleží na poptávce v určitém dni v týdnu, sezóně či části dne. Ceny se dále liší podle typu vlaku, doby odjezdu, komfortu a službách. Jednu z rolí také hraje doba nákupu jízdenky, její platnost a podmínky vrácení/zpáteční jízdy. Ceny jsou vytvářeny také s ohledem na leteckou a silniční dopravu.
Železnice vítězí nad letadly.
V případě marketingové společnosti Lyria se tento krok vydařil. Na vlaky TGV Lyria nasadila levné tarify od 39 SFr. „TGV nyní vykazují obsazenost od 85 do 100%,“, sdělila Carole Chevalley z SBB Fernverkehr International. „Od června jsou nasazeny dvojpodlažní rychlovlaky, aby bylo vyhověno poptávce. Tomu odpovídá zvýšení kapacity o 600 míst denně.“ Vlaky TGV mezi Paříží a Ženevou poráží nízkonákladové letecké společnosti v poměru přepravených pasažérů 51% : 49%.
Cisalpino nově
Společnost Cisalpino byla před změnou jízdního řádu v roce 2005 postavena před otázku, zda akceptovat nový systém a zůstat tak konkurenceschopná nebo setrvat u systému dosavadního a riskovat tak odliv cestujících. Přišla by totiž o cestující vnitrostátně . V Itálii cestující cenu vnímají velice intenzivně: kvůli 3 € jsou ochotni svůj odjezd i posunout. Ve vnitrostátní přepravě na území Šyvýcarska tedy stále platí starý systém a v Itálii je uplatňován již systém nový, tržní. Pro cestujího je připravena široká paleta cenově výhodných nabídek a čím je pasažér flexibilnější, tím cestuje výhodněji.
zdroj: arbeit & verkehr
1 2 | Zpráv na stránku: |
Konkrétně: Včera jsem jel R705 a ten se mezi Chebem a Prahou proplétal 5 (slovy pěti) výlukami!!! Z toho byla jedna koridorová a jedna jen ve stanici (jízda odbočkou). Výsledkem byla 45 minut sekyra.
Vzhledem k tomu, že se již oficálně přiznává, že je 65% železniční sítě v dezolátním stavu, tak se to bude muset někdy opravit. A to nevyřeší žádný Thatcherovec, i kdyby byl mladý a ctižádostivý. Jestli si někdo dovolí kritizovat ČD, pak ho pan tiskový mluvčí v klidu a s úsměvem pošle na lampárnu a bude mít pravdu.
Každá sleva s sebou prostě nese určitá omezení, jinak by to dráhy nedělaly :-)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.