..: Die Welt: Konkurence pro Transrapid :..

Peking - Konsorciu Transrapid (ThyssenKrupp a Siemens) přibyde podle článku deníku „Die Welt“ vážná konkurence z Číny. Čína chce již v červenci testovat vlastní magnetický vlak v Šanghaji, který by měl dosáhnout rychlosti 500 km/h. Šéfinženýr Zheng (Chengdu Aircraft Industry Cooperation, CAC) sdělil, že se jedná o vlastní vývoj, tedy že nepoužili žádné plány ani materiál z Šanghajského Transrapidu. Vlak by měl být 27 metrů dlouhý, 2 metry široký a měl by pojmout 60 až 90 cestujících.

Zdroj: Bahnnews


CSPSV | 15.2.2006 (12:07)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from Německo Čína


  1 2      Zpráv na stránku:   
31.03.2009 (17:36)  
Jestli se nemýlím, tak ani Čína, ani Japonsko nejsou v Patentové unii. Takže mohou vesele využívat okopírovaný (třeba i ukradený) know-how, a nejsou postižitelní. Ovšem naopak - každý zase může cokoliv Japoncům či Číňanům okopírovat, a taky beztrestně. Nám přece kdysi dávno takhle "vyfoukli" Japonci tryskové stavy .....
17.02.2006 (14:42)  
Já bych ty číňany v tom kopírování tak nepřeceňoval. Rusové ani Američané jim jistě neposkytli kosmickou loď jako "vzorek" a museli si sami vymyslet a postavit …
Z historie je znám případ, kdy takto Japonci "vychytrale" okopírovali plány na nějakou loď, které posuzovali v rámci "veřejné soutěže" od britské loděnice, ale nakonec si postavili lodičku sami podle "ukradených plánů" –britská firma nevyhrála. Když byla další "soutěž" na jinou lodičku, tak se britská loděnice přihlásila do soutěže opět plány, ale ty byly udělány s drobnou chybičkou ve výpočtech. Japončíci opět plány okopčili, postavili lodičku a ta se při slavnostním spuštění na vodu hned položila na bok a potopila.
Je poněkud rozdíl v kopírování motorové čtyřkolky a technicky náročného zařízení. Kdo "umí" létat do kosmu, umí postavit magnetický vlak.
17.02.2006 (8:53)  
Humorné ani ne, prostě čínské. Chtějí mít všechno a samozřejmě čínské.

Ale pokud Němci nejsou blbí, tak naletět nemusí. Prostě není nutné vyklopit Číňanům všechno.
16.02.2006 (23:07)  
No nema cenu resit sirku, okopirovany Transrapid nemusi znamenat stejne velke a stejne siroke vozidlo, muze to znamenat jen to, ze firma proste prejala technicka reseni a sama je pak doupravila, dopracovala, pripadne ze jim system Transrapidu napovedel jak resit nejaky jejich zadrhel apod. Ale je fakt humorne (i kdyz opravdu o okopirovani nemuselo jit), ze pomerne kratkou dobu po dodani Transrapidu prijdou cinane se svym magnetickym vlackem a jeste predtim zrusi, nebo spis nedotahnou velkou zakazku na dlouhe Transrapid trate:) A radsi vezmou ICE, mozna aby je taky okopcily:)
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
16.02.2006 (7:28)  
David Svestka: max. sirka vozdila dle normy UIC 505-1 je 3150 mm. To je ale hranice za kterou se nesmis nikdy dostat a pokud pocitas sirku vozidla musi se do tohoto vejit i vyboceni v oblouku.

Kdysi jsem na skole na toto tema resil semestralku, mas-li zajem o to jak se dany problem resi, muzes se podivat zde

http://www.objektivem.net/hawkey/uic505-1.doc
15.02.2006 (20:35)  
Nesedí mi ten údaj o šířce, 2 m je velice málo, naše drážní vozidla jsou široká až 3,2 m
15.02.2006 (19:34)  
Nemyslím si, že zrovna kolem Maglévu by si mohla Čína dovolit tak okatě porušit licence. Může na trať "cizí" vozidlo? To asi mají Němci ošetřené, jiank by asi ani nedali záruky na provoz. Jinou (okopčenou) trať není zase tak levné vybudovat. Je to vlastně přes 30 kilometrú dlouhý betonový viadukt.
Registered user D-VO 
15.02.2006 (19:23)  
Maximálně byla na Shanghaiském TR dosažena rychlost 501 km/h
Registered user Luxian  mail  
15.02.2006 (16:22)  
oprava: ..vířit..
Registered user Luxian  mail  
15.02.2006 (16:21)  
A je to tady, jen jsem čekal, za jak dlouho to příjde. To samé se stane Siemensu i v případě vlaků ICE. Jednou to tam dodají i s potřebnou technologií a know-how a můžou si být stoprocentně jistí, že to bude pro ně zakázka poslední. Čína co neokopíruje, to nemá. Ano investuje i velké peníze do vědy a výzkumu, ale logicky kdyby neměly ukradené know-how(a t o doslova - viz čínští průmyslový špioni prakticky po celém světě), na kterém by nemohli stavět, tak by stále byly technologicky výrazně za západním světem.
Čína je v tomhle hrozba. Ale nebudu tady znova výřit debatu na toto téma, ta už tady na stránkách jednou proběhla. Akorát se nyní musím smát těm, kteří tehdy tvrdili, že Čína nic nezkopíruje a pod. Nyní vidí skutečnou realitu.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko