..: EC 70/71, 74/75 od 11.12. bez pendolin a bez příplatku EC/IC :..
680.001 I když České dráhy ve své tiskové zprávě ze dne 27.11. tvrdí, že pendolina vyjedou na obou trasách - tj. Praha - Ostrava a Praha - Brno, na druhé jmenované trase se pendolin od nového jízdního řádu nedočkáte.
Zastánci jednotek jsou zřejmě zklamáni, jejich odpůrci jsou potěšeni, ale zklamu i je, protože náhradní soupravy budou mít nemalá zpoždění.
Vlaky EC 70/71, 74/75 mají velmi krátkou jízdní dobu a v Břeclavi mají pobyt jen dvě minuty. Jenže od 11.12.2005 budou na tyto spoje (toto se týká i vlaku 135/134, 571/570) nasazeny místo pendolin klasické soupravy, jejichž lokomotivy budou v Břeclavi přepřahat. Vlaky 71 a 74 budou vedeny řadou 350 ZSSK a tak nebude zpoždění tak velké (jen přepřah je zdrží), ale vlaky 75/70 budou vedeny řadou 362 ČD a tak se dá očekávat ještě větší zpoždění, protože řada 362 má maximální rychlost 140km/h a kvůli tomu nebude stíhat jízdní doby. Ostatní vlaky - 135/134, 571/570 budou vedeny též řadou 362 ČD, zpoždění proto čeká zřejmě i je. Jaká bude realita uvidíme od příští neděle.

Jako malou "náplast" za tuto dodatečnou změnu ČD připravily zvláštní nabídku a sice, že 11.12.2005 - 8.1.2006 nebude nutné platit příplatek EC/IC 60 Kč ve vlacích 70/71, 74/75. Stejně ale klesne počet cestujících mezi Prahou a Brnem, protože je rozdíl platit cca 140 Kč v autobuse nebo 294/182 Kč (obyč.j./zák.j.) ve vlaku. Relační sleva je totiž od 11.12.2005 zrušená.

Cestující R 876/877 jezdí od 29.11.2005 pendolinem 680.004, ale moc radost nemají, protože ve vlaku je běžně 318 míst ve druhé třídě, ale pendolino jich má jen 228 míst. Pak se není čemu divit, že lidé stáli a také nadávali.
Uvidíme, zda podobné překvapení nečeká i na cestující na ostravské trase.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 2.12.2005 (18:58)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský ČR Vysočina


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
alf.invalida
02.12.2005 (21:34)  
Plán splníme na 100 % . Čest práci.....
Stát tu maškarádu doplatí.
Variola
02.12.2005 (21:33)  
Je to kraksna.

Nehezká, nepohodlná, interiér nic moc a sedačky nahňácané na sebe. I když je to uvnitř lepší než z venku, tak celkový dojem je děs, běs :(

Stálo to já nevím kolik peněz a je to nadraka. Kdyby se raději investovalo do modernizace vozového parku, udělolo by se lépe. Jezdím každý den do práce panťákem a příjde mi pohodlnější než slavné pendo. Snad jen že to tak nedrncá a necuká při rozjezdu ...
Jan Richter
02.12.2005 (21:26)  
Dnes jsem jel pendolinem (R 877) do Brna a muzu rict, ze ani mistenka nezarucuje, ze budete mit jiste misto. Zvlast kdyz ji vydaji na neexistujici cislo sedadla v danem vagonu...:( Hold to uspechani se nekde projevit muselo.
02.12.2005 (20:40)  
Tak na to jsem se těšil. Aspoň uvidíme jak se fírové poperou s grafikonovou trasou pro Pendolino. Nemyslím, že by bylo potřeba kalkulovat s dramatickým zpožděním. Jestli bude místo Pendolina nasazeno 5 klasik, tak to zvládne i ta 362.
Jo a rozdíl mezi 362 a 350 je asi v tom že když máte 350 na čele a jste na konci vlaku a sledujete trať, tak při rozjezdu ze 120 na 160 vás to připlácne na sklo. Ono to jedno mega navíc je znát. Vzhledem k tomu, že takových míst máme na koridoru jen pár, pak má Mirek pravdu, že ten rozdíl nebude tak dramatický.
Jinak kdybychom nebyli v Čechách, tak bych předpokládal, že náhradní vlaky budou jezdit na I=130mm, což v praxi znamená zpravidla o 10km/h vyšší rychlost a pak by bylo vše v pohodě.
registrovaný uživatel Áda
02.12.2005 (20:39)  
Z jakého zdroje tuto zprávu máte ?Ony to jsou někdy taky keci,co v médiích výjde.
registrovaný uživatel Petr Černý
02.12.2005 (20:08)  
zajimalo by me jakej expert podepisoval ty smlouvy,proc to tem talianum proste nehodime na hlavu a nekoupime radsi 20 souprav klasik a cestovali bychom u nas konecne jako lidi???
registrovaný uživatel M 
02.12.2005 (20:07)  
MZ: Pokud jsou ty 362 (363) tak skvele, jak se stalesnazite tvrdit a vlastne zadnou casovou ztratu nezpusobuji, tak nerozumim tomu, proc si CD pronajimaji ony 350...
02.12.2005 (20:02)  
Je celkem zajímavé že dnes Pinďa do Brna jezdí,ale od 11.12.2005 to nepůjde.Stačilo by aspoň 134/135,570/571 do Břeclavi. Problém je spíš v tom že zatím mají zkušební provoz s cestujícími povoleny dvě jednotky(002 004) což ani na Ostravu nestačí.
dopisovatel nebo člen ŽP Petryk
02.12.2005 (20:02)  
Jsem zvedavej jak budou CD resit vypadek na SC Pendolino... Az tam za priplatek 200,- nasadej obyc B-kozenka, pac nic lepsiho jim v Praze zrovna nebude vegetit;-)
02.12.2005 (19:34)  
Když se v roce 1991 začalo jezdit s EC Antonín Dvořák, stihla se v Břeclavi výměna lokomotivy za 7 minut.
Reálný rozdíl jízdních dob : teoretický rozdíl Brno – Břeclav u klasické Sv pro 160 km/h a 140 km/h činí 3 minuty, proti EJ 680 teoreticky 5 minut. Česká Třebová – Brno by EJ 680 měla ujet za 54 minuty, klasickou lok 363 to lze ovšem taky.
Nic se nejí tak horké, jak se uvaří.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko