..: EC 70/71, 74/75 od 11.12. bez pendolin a bez příplatku EC/IC :..
680.001 I když České dráhy ve své tiskové zprávě ze dne 27.11. tvrdí, že pendolina vyjedou na obou trasách - tj. Praha - Ostrava a Praha - Brno, na druhé jmenované trase se pendolin od nového jízdního řádu nedočkáte.
Zastánci jednotek jsou zřejmě zklamáni, jejich odpůrci jsou potěšeni, ale zklamu i je, protože náhradní soupravy budou mít nemalá zpoždění.
Vlaky EC 70/71, 74/75 mají velmi krátkou jízdní dobu a v Břeclavi mají pobyt jen dvě minuty. Jenže od 11.12.2005 budou na tyto spoje (toto se týká i vlaku 135/134, 571/570) nasazeny místo pendolin klasické soupravy, jejichž lokomotivy budou v Břeclavi přepřahat. Vlaky 71 a 74 budou vedeny řadou 350 ZSSK a tak nebude zpoždění tak velké (jen přepřah je zdrží), ale vlaky 75/70 budou vedeny řadou 362 ČD a tak se dá očekávat ještě větší zpoždění, protože řada 362 má maximální rychlost 140km/h a kvůli tomu nebude stíhat jízdní doby. Ostatní vlaky - 135/134, 571/570 budou vedeny též řadou 362 ČD, zpoždění proto čeká zřejmě i je. Jaká bude realita uvidíme od příští neděle.

Jako malou "náplast" za tuto dodatečnou změnu ČD připravily zvláštní nabídku a sice, že 11.12.2005 - 8.1.2006 nebude nutné platit příplatek EC/IC 60 Kč ve vlacích 70/71, 74/75. Stejně ale klesne počet cestujících mezi Prahou a Brnem, protože je rozdíl platit cca 140 Kč v autobuse nebo 294/182 Kč (obyč.j./zák.j.) ve vlaku. Relační sleva je totiž od 11.12.2005 zrušená.

Cestující R 876/877 jezdí od 29.11.2005 pendolinem 680.004, ale moc radost nemají, protože ve vlaku je běžně 318 míst ve druhé třídě, ale pendolino jich má jen 228 míst. Pak se není čemu divit, že lidé stáli a také nadávali.
Uvidíme, zda podobné překvapení nečeká i na cestující na ostravské trase.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 2.12.2005 (18:58)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský ČR Vysočina


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
05.12.2005 (8:25)  
Myslím si, že kolem pendolín lítají docela slušné sumy za pořízení té hračky. Jaké z toho asi mohou být odpisy, zvlášť když některé supersoupravy v Evropě vyřazují již po pár letech nebo se přeřazují na vnitrodopravu? (U ČD se vnitrodopravou rovnou začíná) Čili, aby v tom byl zisk, bude se asi muset čarovat.
registrovaný uživatel M 
04.12.2005 (21:31)  
Stanovene procento rezie je prave to, co presny vypocet znemoznuje... Je to pouze presny vypocet s umele vytvorenymi cisly
04.12.2005 (20:12)  
Ad Borovička : na SC Pendolino to dokáží spočítat poměrně přesně, protože při "povinném místenkování" budou známy tržby – víte kolik cestujících vlakem jelo a kolik čini tržba – přímé provozní náklady se také spočítají (mzdy + elektrická energie) poměrně dobře, k tomu odpisy (tam je to úplně jasné) a problém bude trošku s údržbou a na to se nabalí stanovené procento režie.
Slabší to bude u "Brna", kde povinné místenkování není, ale nelze vyloučit vše.
04.12.2005 (19:41)  
Agfy: Pendolína nemohou být ztrátová, protože ČD neumí vypočítat ztrátu na konkrétní spoj. (A na konkrétní soupravu pendolína už vůbec...)
registrovaný uživatel Milan
03.12.2005 (23:22)  
To Ramon: sry, uz se tesim na toho jedenactyho...fakt jsem zvedavej...hlavne na EC135...mam s nim totiz jet domu :-)
registrovaný uživatel Ramon
03.12.2005 (23:19)  
To Milan: v MSTS je to námět na prima aktivity. Ale asi tohle není správné fórum :-)
registrovaný uživatel xyz  mail  
03.12.2005 (23:09)  
Afgy:

Casy se meni, doba kdy poslanci jezdili vlakem je pryc, nyni se leta (nacitani air miles a tak...). "Zadarmo" to ovsem je i nadale...
registrovaný uživatel Milan
03.12.2005 (22:27)  
Tak zkouska v MSTS:
EC70 Brno odj. 17:07:00 (prav.17:07)
Č.Třeb. příj. 18:03:41 (prav.18:01)
Behem jizdy se mi podarilo parkrat prekrocit maximalni rychlost(ne vic nez o 1 km/h) a taky jednou dokonce zapnout dyn.brzdu a nemohl jsem si za boha vzpomenout,jak se vypina a tak jsem zpomalil az na 35 km/h(na 70 km/h useku)
Tot vse...
Vysledek: 2,683 min. zpozdeni (2min 41sec)
Jizda ve slozeni:
CD362.168 + Aee + WRrm + Bee + Bee + Bmee + Bmee
registrovaný uživatel Afgy
03.12.2005 (21:15)  
Jen něco málo k marketigu. Abych tomu dobře rozuměl, pokud dobře sleduji zprávy o pendolinu, tak od novýho GVD bude jezdit jen na SCckach z Prahy do Ostravy a to za 200 kc na mistenku + cesta? To mi reknete kdo s tim bude jezdit? Ja bych to videl tak, ze na jeden poslanec či ministr (kterej to ma zadara) bude mit sam pro sebe celej vlak, protoze vsichni ostatni jim na to hodej bobek. Uz se tesim, az jednoho krasnyho dne uvidim ve zpravach, ze se investice do pendolin vubec nevracej a naopak, že jsou ztrátoví. Vysvětlete už někdo situaci obyčejných lidí tomu v*l*vi co to vymyslel a má na povel. Jen můj názor.
registrovaný uživatel Ostravan
03.12.2005 (21:05)  
Ad K.Ch. Je třeba brát v potaz, kolikrát přijela Vindobona do Prahy včas.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko