..: EC 70/71, 74/75 od 11.12. bez pendolin a bez příplatku EC/IC :..
680.001 I když České dráhy ve své tiskové zprávě ze dne 27.11. tvrdí, že pendolina vyjedou na obou trasách - tj. Praha - Ostrava a Praha - Brno, na druhé jmenované trase se pendolin od nového jízdního řádu nedočkáte.
Zastánci jednotek jsou zřejmě zklamáni, jejich odpůrci jsou potěšeni, ale zklamu i je, protože náhradní soupravy budou mít nemalá zpoždění.
Vlaky EC 70/71, 74/75 mají velmi krátkou jízdní dobu a v Břeclavi mají pobyt jen dvě minuty. Jenže od 11.12.2005 budou na tyto spoje (toto se týká i vlaku 135/134, 571/570) nasazeny místo pendolin klasické soupravy, jejichž lokomotivy budou v Břeclavi přepřahat. Vlaky 71 a 74 budou vedeny řadou 350 ZSSK a tak nebude zpoždění tak velké (jen přepřah je zdrží), ale vlaky 75/70 budou vedeny řadou 362 ČD a tak se dá očekávat ještě větší zpoždění, protože řada 362 má maximální rychlost 140km/h a kvůli tomu nebude stíhat jízdní doby. Ostatní vlaky - 135/134, 571/570 budou vedeny též řadou 362 ČD, zpoždění proto čeká zřejmě i je. Jaká bude realita uvidíme od příští neděle.

Jako malou "náplast" za tuto dodatečnou změnu ČD připravily zvláštní nabídku a sice, že 11.12.2005 - 8.1.2006 nebude nutné platit příplatek EC/IC 60 Kč ve vlacích 70/71, 74/75. Stejně ale klesne počet cestujících mezi Prahou a Brnem, protože je rozdíl platit cca 140 Kč v autobuse nebo 294/182 Kč (obyč.j./zák.j.) ve vlaku. Relační sleva je totiž od 11.12.2005 zrušená.

Cestující R 876/877 jezdí od 29.11.2005 pendolinem 680.004, ale moc radost nemají, protože ve vlaku je běžně 318 míst ve druhé třídě, ale pendolino jich má jen 228 míst. Pak se není čemu divit, že lidé stáli a také nadávali.
Uvidíme, zda podobné překvapení nečeká i na cestující na ostravské trase.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 2.12.2005 (18:58)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský ČR Vysočina


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Milan
03.12.2005 (20:13)  
Ale víte,co mi přijde zvláštní? Proč den po odeslání oné depeše byla vydána tisková zpráva o nasazení pendolin na onu relaci Pha-Brno-Breclav-Bratislava...Teď mi to došlo,je to zvláštní, že by dráhy byly tak pomalý při komunikaci mezi sebou? Fakt nevím...
http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=29505
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
03.12.2005 (20:12)  
Jízdní doba:
EC 136 Břeclav - Praha 3.12. - 3:04
EC 70 Břeclav - Praha GVD06 - 2:57

srovnání EC 172 teď a EC 70 příští rok (EC 172 a 70 beru jako nejrychlejší spoje)
GVD05 GVD06
Břeclav - Brno 31min. 30min. -1
Brno - ČT 61min. 54min. -7
ČT - Pce 33min. 33min.
Pce - Praha 56min. 57min. +1

CELKEM 181min. 174min. -7
editor nebo admin ŽP Ramon
03.12.2005 (18:40)  
Overeni na train simulatoru uz se chysta :-) Asi to bude docela legrace :-)
editor nebo admin ŽP Pavel
03.12.2005 (17:24)  
Já jel tuhle z ČT do Brna Slovenskou Strelou, která má 350tku a v ČT bylo zpoždění asi 10 minut, no v Brně jsme byli za 56 až 57 minut - jen s několika málo minutama zpoždění a to jel opravdu svižně. Takže proti těm 54 minutám dle JŘ to snad nebude tak hrozný.
editor nebo admin ŽP Airtime
03.12.2005 (17:00)  
Normalni vlak jede mezi CT a BM nejvice 120 a to ve dvou usecich (zruba mezi Opatovem a Hradcem n/S a mezi Douravici n/S a Blanskem). Zde ma Pendolino planovane rychlosti 140. Maximalni rychlost lokomotivy tak zde pro bezne vlaky nehraje vubec roli. Pendolino prece jen neco usetri, ale nebude to nejspise moc. Napr. oblouky Klamovka u Blanska ma planovane 85 proti 70, usek Adamov-tunel Malomerice ma 90 misto 80, dale na hl. n. 80 verzus 80 po nerekonstruovane trati. Konec koncu, hraci train simulatoru to mohou rozdil jisdnich dob prakticky overit:-)
registrovaný uživatel M 
03.12.2005 (15:44)  
Sumasumarum: principielne povazuji pendolino za pozitivum, co se deje kolem ale problem je (a vina davam lidech, kteri byli u podpisu smluv). Je to na urovni koupi pocitace v roce 1990 a jeho prevzeni v roce 2005. Pocitac nema USB, pouziva 5,25 FDD, nesmi se porusit plomba a cena je jak za intel 4
registrovaný uživatel Variola
03.12.2005 (14:49)  
Však to říkám že to byla drahá sranda :-)

Navíc mi někdo říkal že než pendo vyjede z depa, tak se oživuje 2 hodiny. Nevím jestli je to pravda, ale jetli ano, tak potěš koště ... A naběhnutí po stažení sběrače za 3 minuty je také hezké ...

No nic, nemá cenu se čílit. Prostě to tu už jezdí.
registrovaný uživatel pawel
03.12.2005 (13:13)  
Díky za vysvětlení té napájecí soustavy.
registrovaný uživatel strojvedoucí
03.12.2005 (13:12)  
Ona je někde mezi Brnem a Třebovou rychlost 140? Jezdím tudy se 350 a dá se to stíhat s vypětím sil za 58 minut.
U Pendolína je počítáno s naklápěním a vyšší rychlostí v obloucích, kterých tam je hodně...
registrovaný uživatel jirka1302
03.12.2005 (12:40)  
Nezapomeňte že mnoho cestujících jezdí na Kilometrickou banku - po zdražení cesta Praha - Brno vyjde na necelých 180 Kč.

Pro cestování mezi těmito městy mi přijde výhodnější vlak, neboť pravděpodobnost nehody na D1 je stále vysoká a nemusím se strachovat zda nás (v autobuse) nezdrží terorista v plechové rakvi
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko