..: Petiční akce za záchranu tratí ve Středočeském kraji :..
810 - ilustrační fotoStředočeský krajský úřad přehodnotil svůj původní záměr zastavit dotace a tím i provoz na devíti středočeských regionálních tratích. Kraj prohlašuje, že jednal na základě čísel, které obdržel od Českých drah. České dráhy v dokumentu tvrdily, že se na vyjmenovaných tratích přepraví minimální počet cestujících. Jak k číslům přišly se jen těžko dozvíme.
Nyní je jisté, že provoz na některých tratích bude zastaven nejdříve s 1. změnou jízdního řádu, tj. od 26.2.2006. Na kterých tratích se skutečně zastaví provoz se dozvíme později. Je možné, že se kraj bude řídit i peticemi, které dostává. Středočeský kraj se chce také dohodnout s pražským primátorem na financování vlaků, které jsou využívány zejména Pražany.

Původní zpráva z 9.10.2005:

Středočeský krajský úřad navrhl několik tratí, na kterých by měla být zastavena osobní doprava, respektive navrhl tratě, které by přestal dotovat. To vyvolalo řadu nevole a petičních akci.
Petiční akce byla ukončena. O dalším vývoji Vás budeme informovat.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 30.10.2005 (14:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6 ... 20      Zpráv na stránku:   
mike
24.10.2005 (1:57)  
JTB: Tak tedy naposledy zde - mail je vyse.

"Spíše mě zaráží vaše tendence rušit spotřební daň, zde jsem malinko zapochyboval o vašich zřejmě obstojných znalostech.

to je vskutku sverazne kriterium ekonomickych znalosti. spotrebni dan jsem odmitl, protoze je to umela cena, ktera nenese specificke informace o vzacnosti konkretniho zdroje - je stejna pro okresku na Vysocine i pro Legerovu ulici; ma stejnou vysi ve dve v noci i v osm rano.

v podivnem duchu teorii "externalit" se da spotrebni dan interpretovat tak, jak to delate vy. problem je, ze "externality" jsou dusledkem spatne ochrany vlastnickych prav. namisto reseni "externalit" je proto lepsi zkvalitnit soudnictvi a "externality" internalizovat.

interpretace spotrebni dane jako "kompenzace" je absurdni. jake vyhody z toho asi maji konkretni postizeni? plastova okna od RSD? nebo ten x-tisicovy invalidni duchod, kdyz dostanou astma nebo rakovinu?

co se tyce udrzby silnic, predmetem castych diskusi na tema "spotrebni dan a katastrofialni stav silnic" je prave skutecnost, ze jen mala cast vynosu SD je pouzita k oprave silnic. zcela jiste neexistuje nejake rozpoctove pravidlo, ktere by danovy vynos spojovalo s timto nakladem; kolik to ve skutecnosti je, nechce se mi ted hledat (RSD je jasne, ale 14 kraju...). pro stat je "spotrebni dan" jedna velka dojna krava.

jestli je dan nebo neni almuznou je zase vas subjektivni nazor. treba obyvatele venkova odkazani na IAD (a venkovske prijmy) by si s vami dovolili nesouhlasit prostredky mene nez slusnymi.

ja nejsem socialni inzenyr, takze nemohu urcovat, jake penize se jakou formou lidem nedobrovolne seberou. protoze klicovym problemem silnic je jejich statni vlastnictvi (vzacnost, "externality", udrzba, bezpecnost), mely by se predevsim zprivatizovat. co si pak kdo komu plati, zalezi na dobrovolne dohode vsech zucastnenych stran (vc. postizenych).
mike
22.10.2005 (5:54)  
Ad Troll: mate pravdu, ze to jde trochu mimo zamereni webu a ze vzhledem k poctu ucastniku tematu by mozna mail byl vhodnejsi - nejak to zkusime s JTB vyresit.

pokud jste v textu nasel nejake "blaboly", tak me na ne prosim upozornete... (ja vas do foroty upozornuju na pouziti neexistujiciho slova "neidealneji").
22.10.2005 (1:21)  
Mno, o relevanci této debaty se tu již diskutovalo a řekl bych, že to sem patří, ač to možná někdo nedokáže pochopit.

Ovšem mohu říct s naprostou jistotou, že toto je velmi inspirativní a kvalitní debata na úsrovni. Podle mne mnohem lepší, než se hádat o nátěu nejakého vykuchaného orchestrionu...
registrovaný uživatel Troll
21.10.2005 (23:19)  
Pánům JTB a mike: nechcete si jít laskavě diskutovat o ekonomice a ropě jinam? Nebo možná nejideálněji přes mail? Toohle je web o železnici, ne o vašich rádoby ekonomických blábolech.
21.10.2005 (12:02)  
Mike: budu reagovat jen na druhou část vašeho příspěvku. Musím uznat, že v několika momentech jsem svůj nadhled nad celým problémem ztratil a pustil se na tenký led pohledu "MY, lidé". K celé první části nemám příliš námitek, v podstatě vystihuje můj postoj, krom onoho názoru na podhodnocenost/nadhodonocenost zásob ropy. Z toho, co o oné problematice vím jsem si udělal jasný názor (nebojte, Respekt a BL ho jen dotváří), logické zdůvodnění viz. níže.

Spíše mě zaráží vaše tendence rušit spotřební daň, zde jsem malinko zapochyboval o vašich zřejmě obstojných znalostech.

Doprava s sebou nese dvě věci-negativní externality a opotřebení sítě. V případě silniční dopravy je placena spotřební daň na kompenzaci těchto externalit (emise, hluk,...), ale v reálu je její suma z drtivé většiny přelita zpět do silničního systému. Je to tak i proto, že samotná silniční daň je u nás spíše směšnou almužnou. Proč tedy chcete rušit spotřební daň? Nemělo by to být tak, že spotřební daň půjde čistě na kompenzace a preventivní opatření a síť bude udržována a rozvíjena z mýtného?
registrovaný uživatel dotace
21.10.2005 (11:32)  
Mike:Moje řeč,brečet nad lokálkami typu Zlonice-Straškov,kde budou dráhy vždy dražší než autobus a to bez ohledu na poplatek SŽDC nemá opravdu smysl.Případný možný rozkvět je poněkud jinde.
registrovaný uživatel mike
21.10.2005 (11:16)  
ten napad soudruha nize volit komunisty je skutecne skvostny. pomuze to jiste nejen draham.

pritom problemy jsou opravdu jinde: nejde o jezdeni vlakama sem a tam, ale o to, co po vas chteji zakaznici.

opusteni mene vytizenych trati dava moznost lepsiho soustredeni se na mista, kde se drahy daji dlouhodobe udrzet - dalkova, primestska a nakladni doprava.

xyz napsal, ze kvalita dalkove dopravy ma znacne (a pritom zbytecne) rezervy. ja rikam, ze i primestska doprava stoji taky pekne za hovno (narvane a sto let stare pantaky, stav stanicni infrastruktury - v Radotine nemame ani nastupiste...). v nakladni doprave zaregistroval jsem novy zajimavy trend, vozit uhli tirakem - na nadrazi, kde jsou byvale US.

pokud nekdo neni schopen konkurovat automobilove doprave ani v prevozu UHLI (ktere se nekazi a nikdo na nej nespecha), muze se jit opravdu zahrabat...
registrovaný uživatel mike
21.10.2005 (10:58)  
JTB: "předvídám ekonomickou krizi, pokud nezměníme technologii ... Bazírování na ropné ekonomice je jako bazírovat na dvojpolním systému" pokud jste tu ekonomii skutecne nastudoval (Man, Economy and State od Rothbarda ted vysel i cesky), tak by vam bylo jasne, ze zadnou krizi predvidat netreba. na rope se "baziruje" proto, ze je relativne levna (a nejaky ten rok jeste bude). vami doporucovana zmena energeticke technologie by pri soucasnych cenach ropy byla plytvanim. (navic me zneklidnuje v jakem smyslu pouzivate zajmeno "my" a kdo vlastne to "my" ma byt.)

proc by nemel fungovat trzni mechanismus kvuli vecem, ktere jste zminil (nehlede k tomu, ze zatim zadne nadhodnoceni nebylo dokazano)? ono tvorit si predstavu o byznysu ctenim respektu neni moc rozumne. tisice podnikatelu, kapitalistu a analytiku se problemu ropy (v ramci sve role v trznim procesu) intenzivne venuji (a podle toho voli nejefektivnejsi prostredky, viz vyse). culikovska predstava, ze jim nekdo podstrci vyznamne podhodnocene zasoby ropy a oni mu to sezerou a pouzivaji spatnou cenu ropy dokud najednou nedojde uplne do mrti, je jednoduse absurdni.

"Kdo nám dává právo sežrat něco, co se možná za 100 let bude dát použít mnohem lépe?" to je primarne otazka pro vlastniky ropnych poli, ne? tedy muzete taky pusobit osvetou na spotrebitele, ale pri soucasne cene ropy a nedostatku levne nahrady s nimi asi moc neporidite.

jinak k te spotrebni dani-ta by se mela naopak zrusit a namisto ni zavest mytne zohlednujici skody z dane cesty (a taky poptavku po dane ceste). pokud by jizda po magistrale v 8 rano stala 100 kc na kilometr, hned by se spousta lidi zacala zajimat o efektivnejsi formy dopravy.
registrovaný uživatel waszyn 
21.10.2005 (9:57)  
to peterka:
ano to je presne co nejlepsi co muzete udelat:))
btw.nedivil bych se,pokud nekteri zde diskutujici voli podle toho kdo bude sypat prachy do cerne diry a nebude rusit zadne trate ani propoustet..cim dele bude pokracovat stavajici stav,to je bohuzel vlastne to nejhorsi co muze ceskou zeleznici potkat.jeji budoucnost totiz nezavisi na tom,zda bude jezdit 810 do kazde horni dolni..kraje uz si to uvedomuji a neco se deje,ale nahore?nic...ale volte si vesele socany(nebo dokonce komunisty) a nadavejte na rimana,preju vam to:)
registrovaný uživatel peterka
21.10.2005 (9:44)  
Já jsem došel k názoru, že jediný recept, jak zabránit tomu všemu - rušení tratí, nemocnic atp je volit komunisty!!!!!!!!!!!
  1 2 3 4 5 6 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko