..: EP je pro urychlení liberalizace osobní železniční dopravy :..

130Štrasburk - Evropský parlament (EP) se vyslovil pro rychlejší liberalizaci osobní železniční dopravy. Evropská komise počítá s liberalizací mezinárodní přepravy od roku 2010, pro vnitrostátní linky nemá určen bližší termín. Evropský parlament navrhuje pro mezinárodní dopravu rok 2008 a pro vnitrostátní dopravu rok 2012. Návrhem EP se nyní budou zabývat jednotlivé členské státy EU. Například ČR zatím nesouhlasí s liberalizací vnitrostátní dopravy. Pro rychlejší liberalizaci hlasovalo v EP 402 poslanců (zejména pravicových), proti bylo 203 zástupců (zejména levicových) a hlasování se zdrželo 60 poslanců.

Evropský parlament schválil také návrh směrnice, která sjednocuje pravidla pro vydávání řidičských průkazů strojvedoucím, aby mohli jezdit ve všech zemích EU. Kromě toho pozměnil návrh směrnice zvyšující práva cestujících v železniční dopravě. Poslanci navrhli, aby kompenzace cestujícím za škody a za zpoždění vlaků platily nejen na mezinárodních, ale i na vnitrostátních linkách. V případě zpoždění 60 minut požadují vrácení 1/4 ceny jízdenky, při 120 minutách 50% a při zpoždění 3 a více hodin 75% z ceny jízdenky. Výše uvedená opatření se označují jako třetí železniční balíček.

Mezinárodní nákladní železniční doprava bude liberalizována od 1.1.2006 a vnitrostátní o rok později. Smyslem je vytvořit jednotný železniční trh, posílit pružnost a konkurenceschopnost drah, aby dokázaly lépe konkurovat silniční dopravě.

Zdroj: České noviny (ČTK), článek na webu Evropského parlamentu


CSPSV | 28.9.2005 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Evropa


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Qěcy
29.09.2005 (9:26)  
vvx:
... zbavit i ódesáků! Protože na to, co mají v programu totálně dlabou. Oni si nechtějí pálit prsty se složitou problematikou, jakou je narovnání podmínek železniční dopravy. Tzn. předělat transformační zákon o ČD, totálně změnit Zákon o dráhách (požadavky na profese) vymyslet a zpracovat legislativu na vyhlašování soutěží na ZDO. Ale hlavně pak tyto soutěže všude vyhlašovat a ne ZDO předávat autobusákům, jako to teď udělali dva typičtí modrý ptáci Benl a Bém, který nejsou schopný se ani ve vlastní partaji dohodnout, co to je ZDO!!
vvx
29.09.2005 (8:56)  
... je třeba naši železnici zbavit všech Kohlíčků, Dušků a socanů. Předpokládám, že všem tady stačí seznam tratí, které stačili za své volební období zavřít. Čím víc Viamontů, OKDD, JHMD, Connexů a jiných, tím víc tratí přežije...
29.09.2005 (8:03)  
To je skvělé, trh tady bude, ale je to jako bychom měli trh s elektřinou v roce 1900. Mně je úplně šumafuk s kým pojedu cestovní rychlostí 3x nižší než autem. A to platí i pro nákladní dopravu. Před chvílí jsem se kochal na internetu silniční megalománií v Karlových Varech, která opět oddálila připojení Dolního nádraží na hlavní trať. Nůžky v kvalitě infrastruktury se stále více rozevírají a plky o trhu na železnici mně jen dokážou naštvat.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko