..: Rekonstrukce železničního uzlu v Chocni hotova :..
1.6.2005 Slavnostní předání žst. ChoceňChoceň - Železniční doprava na trase Praha - Česká Třebová je nyní ještě pohodlnější a rychlejší. Po náročné dvouleté rekonstrukci byl slavnostně zahájen průjezd choceňským železničním uzlem. Stavbu uskutečnilo konsorcium firem pod vedením společnosti Skanska ŽS. Investorem stavby za téměř 988 miliónů korun byla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Projekt zpracoval SUDOP Praha a byl financován ze zdrojů Státního fondu dopravní infrastruktury.

"Hlavním účelem stavby bylo zvýšit kvalitu a bezpečnost železniční dopravy. Rekonstrukce umožnila zvýšit rychlost v hlavních a předjízdných kolejích, dosáhnout požadovanou třídu zatížení a zajistit prostorovou průchodnost včetně náhrady stávajícího zabezpečovacího zařízení zařízením modernějším. Rychlost v hlavních kolejích se zvýšila na 160 km/h," uvedl Ing. Jan Komárek, generální ředitel SŽDC.

Vznikla čtyři nová ostrovní nástupiště - dvě zastřešená na hlavní trati Praha - Česká Třebová, další zastřešené na trati Choceň - Týniště nad Orlicí a jedno menší nezastřešené nástupiště pro vlaky na trati Choceň - Litomyšl. Všechna zastřešená nástupiště jsou přístupná z nově vybudovaného podchodu dlouhého 67,6 m, který volně navazuje na suterén výpravní budovy a ústí do parku směrem do centra Chocně. Velkou výhodou je pro cestující možnost bezpečného příchodu podchodem z Chocně až na jednotlivá nástupiště. Z podchodu je možné na nástupiště odbočit šesti schodišťovými rameny a čtyřmi výtahy. Pamatováno bylo i na občany se sníženou pohyblivostí, veškerá zařízení jsou vybudována jako bezbariérová. Pro nevidomé a slabozraké byl v žst. Choceň vybudován elektronický informační systém.

Přestavba železničního uzlu Choceň probíhala za běžného provozu nádraží od června roku 2003 a podílely se na ní společnosti Skanska ŽS a Stavby silnic a železnic (SSŽ). Zároveň s tím byly uskutečňovány další dvě stavby - rekonstrukce podchodu pro pěší a rekonstrukce silničního mostu v Pernerově ulici.

Na fotografii Filipa Měchýře je slavnostní předávání žst. Choceň po rekonstrukci. V pozadí je elektrická lokomotiva ř. 350.001-4 ŽSSK.


Railman Poslat mail autorovi | 6.6.2005 (22:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Reportáže

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2      Zpráv na stránku:   
Radim_c
07.06.2005 (10:16)  
Železniční uzel v Chocni již slouží cestujícím přes 130 roků. A nepřestal sloužit ani v době rekonstrukce. Článek podle titulku pak vypadá jako nepodařené PR, i když nepředpokládám, že by za něj SŽDC něco platila.
registrovaný uživatel comar 
07.06.2005 (0:13)  
Juraj: Esus nebo pendolino. Ony ty 350ky ve starem nateru zas tak uzasne nevypadaly... ale ted uz je to lepsi. 8-)
JTB: Na kolik ten pronajem vyjde? No Slovaci mozna po pendolinech slintaji, ale rozhodne neslintaji po tom uctu, co se za ne zaplati.
Omlouvam se za trochu off-topic prispevek.
registrovaný uživatel Zlámalík
07.06.2005 (0:07)  
Jasně, Pendolino taženo na Raildays oloupanou 749 (mimo záběr) :-)
06.06.2005 (23:12)  
Streber: Gorily jsou taky jedním z zdrojů financování ZSSK, ten pronájem je dost drahej...:))
No já vím, co by se tam dalo-Pendolino...:))))) Však už po něm Slováci slintaj, kdyže prej bude jezdit do Blavy...
06.06.2005 (22:50)  
151 ? :o)
registrovaný uživatel Juraj Streber
06.06.2005 (22:38)  
Este ze mate od nas tie Gorily co by ste dali do pozadia v Chocni a pouzivali? :oP
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko