Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Zlín - Železniční trať 331 Otrokovice - Zlín - Vizovice nabyla na významu po napojení na Severní dráhu císaře Ferdinanda vedoucí z Vídně do Krakova. Provoz na trati byl zahájen v roce 1899. V roce 1931 založila firma Baťa akciovou společnost Otrokovicko-Zlínsko-Vizovická dráha. Trať získala charakter městské dráhy po vybudování nových zastávek a zakoupení nových vozidel.
Se vznikem Zlínského kraje v roce 2000 nabyla na aktuálnosti modernizace této trati s případnou dostavbou z Vizovic do Valašské Polanky (namísto Horní Lidče). Nový projekt počítá s tím, že trať bude nově elektrizována, úsek Otrokovice - Zlín střed bude zdvoukolejněn a mezi Zlínem střed a Vizovicemi bude vybudována nová výhybna Zlín-Příluky. Křížení železniční tratě s trolejbusy v Otrokovicích a Zlíně-Podvesné jsou navržena jako mimoúrovňová. Nádraží Zlín střed bude přebudováno na moderní přestupní terminál mezi železniční, městskou a linkovou autobusovou dopravou.
Odhadovaná investice na modernizaci tratě je 5,5 mld. Kč. S elektrifikací by se mohlo začít do 5 let. Již byla vypracována územnětechnická studie a nyní probíhá připomínkové řízení. Nejvyšší traťová rychlost by byla 100 km/h. Byla by zavedena i intervalová doprava elektrickými jednotkami a mezi Prahou a Zlínem by jezdily 4 páry přímých expresů, mezi Brnem a Zlínem 4 páry rychlíků.
Dostavba z Vizovic do Valašské Polanky by byla využívána pro intervalovou regionální osobní dopravu Zlín - Valašské Meziříčí, Zlín - Horní Lideč - Bylnice, dálkovou osobní dopravu Praha/Brno - Zlín - Vsetín/Žilina a nákladní dopravou mezi kontejnerovým terminálem v Želechovicích nad Dřevnicí-Lípě a Slovenskem. Železniční trať Vizovice - Valašská Polanka bude 17,670 km dlouhá s nejvyšší traťovou rychlostí 90 km/h. Trať bude jednokolejná a elektrizovaná. V daném úseku budou zřízeny zastávky Vizovice, Lutonina, Ublo, Bratřejov, Pozděchov a stanice Jasenná a Prlov. Před Valašskou Polankou bude vybudován kolejový triangl pro přímé zaústění jak do Vsetína, tak i do Horní Lidče. Na trati se počítá se 2 tunely - o délce 910 m u Pozděchova a o délce 320 m u Valašské Polanky. Investiční náklady jsou odhadovány na 4,6 mld. Kč.
Zdroj: Železnice, Regiony, Evropa, České dráhy, a. s., 2004, 154 stran, ISBN 80-239-3481-3 a www.cd.cz
Se vznikem Zlínského kraje v roce 2000 nabyla na aktuálnosti modernizace této trati s případnou dostavbou z Vizovic do Valašské Polanky (namísto Horní Lidče). Nový projekt počítá s tím, že trať bude nově elektrizována, úsek Otrokovice - Zlín střed bude zdvoukolejněn a mezi Zlínem střed a Vizovicemi bude vybudována nová výhybna Zlín-Příluky. Křížení železniční tratě s trolejbusy v Otrokovicích a Zlíně-Podvesné jsou navržena jako mimoúrovňová. Nádraží Zlín střed bude přebudováno na moderní přestupní terminál mezi železniční, městskou a linkovou autobusovou dopravou.
Odhadovaná investice na modernizaci tratě je 5,5 mld. Kč. S elektrifikací by se mohlo začít do 5 let. Již byla vypracována územnětechnická studie a nyní probíhá připomínkové řízení. Nejvyšší traťová rychlost by byla 100 km/h. Byla by zavedena i intervalová doprava elektrickými jednotkami a mezi Prahou a Zlínem by jezdily 4 páry přímých expresů, mezi Brnem a Zlínem 4 páry rychlíků.
Dostavba z Vizovic do Valašské Polanky by byla využívána pro intervalovou regionální osobní dopravu Zlín - Valašské Meziříčí, Zlín - Horní Lideč - Bylnice, dálkovou osobní dopravu Praha/Brno - Zlín - Vsetín/Žilina a nákladní dopravou mezi kontejnerovým terminálem v Želechovicích nad Dřevnicí-Lípě a Slovenskem. Železniční trať Vizovice - Valašská Polanka bude 17,670 km dlouhá s nejvyšší traťovou rychlostí 90 km/h. Trať bude jednokolejná a elektrizovaná. V daném úseku budou zřízeny zastávky Vizovice, Lutonina, Ublo, Bratřejov, Pozděchov a stanice Jasenná a Prlov. Před Valašskou Polankou bude vybudován kolejový triangl pro přímé zaústění jak do Vsetína, tak i do Horní Lidče. Na trati se počítá se 2 tunely - o délce 910 m u Pozděchova a o délce 320 m u Valašské Polanky. Investiční náklady jsou odhadovány na 4,6 mld. Kč.
Zdroj: Železnice, Regiony, Evropa, České dráhy, a. s., 2004, 154 stran, ISBN 80-239-3481-3 a www.cd.cz
CSPSV | 13.5.2005 (13:55)
Související zprávy
1 2 | Zpráv na stránku: |
13.05.2005 (15:52)
Iniciativa k zdvojkolejnění "Vizovické střely" překvapivě přichází především od kraje a zlínského magistrátu - ona ta doprava do Zlína je docela krizová už nyní...
Ale ešus by se mi na té trati líbil :-)
Ale ešus by se mi na té trati líbil :-)
Smolik
13.05.2005 (14:19)
Jako vždy počítají s tím, že jim to někdo zafinancuje. :)
vvx
13.05.2005 (14:11)
podobné sci-fi ČD produkují normálně, stůjme na zemi ...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko