Maďarsko — Od 6. června 2020 vstoupila v platnost úprava jízdního řádu v Maďarsku, která změnila podobu provozu na nejméně vytížených lokálních tratích. Dopravce MÁV se v souvislosti s epidemií nového koronaviru rozhodl pro změnu organizace osobní dopravy na celkem 34 lokálních tratích. Důvodem dle dopravce je masivní úbytek cestujících až 70 %, proto bylo přistoupeno k redukci železničního provozu a uspořené finanční zdroje využít k posílení provozu na páteřních tratích. Vzhledem k velmi slabému využití těchto lokálních tratí by tyto rozsáhlé změny organizace dopravy měly postihnout pouhé 4 % cestujících.
Rozsah změn lze vidět v přiloženém schématu. Jízdní řády s upraveným provozem můžete stáhnout zde z webu MÁV.
Na níže uvedených tratích bude zachován provoz v rozsahu jednoho páru vlaků denně:
- Komárom-Esztergom (železniční trať 4)
- Székesfehérvár - Komárom (železniční trať 5)
- Zalaegerszeg – Bajánsenye (železniční trať 25) – pouze IC Budapest - Ljubljana
- Székesfehérvár - Sárbogárd (železniční linka 45)
- Godisa-Komló (řádek 47)
- Abaújszántó - Hidasnémeti (železniční linka 98) – odklony vlaků IC Budapest – Košice, spoj nahrazen NAD
- Karcag - Tiszafüred (železniční trať 103)
- Nyíregyháza-Nyírbátor (železniční trať 113)
- Mátészalka - Csenger (železniční trať 114)
- Mezőhegyes - Újszeged (železniční trať 121)
- Mezőhegyes - Battonya (železniční trať 125)
- Szentes - Orosháza (železniční trať 147)
Na níže uvedených tratích bude zachován provoz v rozsahu jednoho páru vlaků denně s tím, že zbylé zrušené vlakové spoje budou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou:
- Nagyatád - Somogyszob (železniční trať 38)
- Villány - Mohács (železniční trať 66)
- Balassagyarmat - Ipolytarnóc (železniční trať 78)
- Vámosgyörk - Gyöngyös (železniční trať 85)
- Nyékládháza - Tiszaújváros (železniční trať 89)
- Kál-Kápolna - Kisújszállás (železniční trať 102)
- Fehérgyarmat - Zajta (železniční trať 113)
- Tab – Siófok (železniční trať 35)
Na níže uvedených tratích bude zachován provoz v rozsahu dvou párů vlaků denně s tím, že zbylé zrušené vlakové spoje budou nahrazen náhradní autobusovou dopravou:
- Gyékényes–Barcs (železniční trať 60)
- Mátészalka–Záhony (železniční trať 111)
- Nyíregyháza–Vásárosnamény (železniční trať 116)
- Szarvas–Mezőhegyes (železniční trať 125)
- Szeghalom–Gyoma (železniční trať 127)
- Szeghalom–Püspökladány (železniční trať 128)
- Kötegyán–Szeghalom (železniční trať 128)
- Szentes–Hódmezővásárhely (železniční trať 130)
- Lakitelek–Szolnok (železniční trať 145)
- Kiskunfélegyháza–Szentes (železniční trať 147)
V případě tratě č.17 Szombathely a Nagykanizsa bude nutno pouze přestoupit na jiné souběžně jedoucí spoje.
Na trati č.43 Dunaújváros – Cece zůstávají v provozu tři páry vlaků, zbylé jsou nahrazeny NAD.
Na trati č.75 v úseku Nagyoroszi – Balassagyarmat zůstávají v provozu čtyři páry vlaků, zbylé jsou nahrazeny NAD.
Na trati č.109 Debrecen — Tiszalök zůstává v provozu 6 párů vlaků, zbylé jsou nahrazeny NAD.
Odklony vlaků IC Budapest – Košice
Jistá provozní zajímavost se během letních měsíců odehrává na severovýchodě Maďarska. Vlivem výlukových činností na trati Miskolc – Hidasnémeti budou mezistátní vlaky IC Budapest – Košice (181/182 Rákóczi, 186/187 Hernád) ve dnech 1. července až 19. srpna 2020 vedeny odklonem po trati Abaújszántó - Hidasnémeti (železniční linka 98). To si vyžádá časový posun odjezdu a příjezdu ze/do stanice Košice. Vlaky budou v tomto úseku vedeny lokomotivou nezávislé trakce. Rovněž tato trať č.98 patří k těm, kde byla osobní doprava zredukována na jeden pár vlaků denně, které jsou nyní z důvodu vedení dálkových vlaků nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.
Zdroj: WEB MÁV, Výlukový jízdní řád IC Budapest - Košice
>V>12>
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.