..: MÁV omezilo osobní dopravu na lokálních tratích :..

Logo MÁV, foto: MÁVMaďarsko — Od 6. června 2020 vstoupila v platnost úprava jízdního řádu v Maďarsku, která změnila podobu provozu na nejméně vytížených lokálních tratích. Dopravce MÁV se v souvislosti s epidemií nového koronaviru rozhodl pro změnu organizace osobní dopravy na celkem 34 lokálních tratích. Důvodem dle dopravce je masivní úbytek cestujících až 70 %, proto bylo přistoupeno k redukci železničního provozu a uspořené finanční zdroje využít k posílení provozu na páteřních tratích. Vzhledem k velmi slabému využití těchto lokálních tratí by tyto rozsáhlé změny organizace dopravy měly postihnout pouhé 4 % cestujících.

Rozsah změn lze vidět v přiloženém schématu. Jízdní řády s upraveným provozem můžete stáhnout zde z webu MÁV.

Mapa tratí MÁV s omezenou osobní dopravou, foto: MÁV

Na níže uvedených tratích bude zachován provoz v rozsahu jednoho páru vlaků denně:

  • Komárom-Esztergom (železniční trať 4)
  • Székesfehérvár - Komárom (železniční trať 5)
  • Zalaegerszeg – Bajánsenye (železniční trať 25) – pouze IC Budapest - Ljubljana
  • Székesfehérvár - Sárbogárd (železniční linka 45)
  • Godisa-Komló (řádek 47)
  • Abaújszántó - Hidasnémeti (železniční linka 98) – odklony vlaků IC Budapest – Košice, spoj nahrazen NAD
  • Karcag - Tiszafüred (železniční trať 103)
  • Nyíregyháza-Nyírbátor (železniční trať 113)
  • Mátészalka - Csenger (železniční trať 114)
  • Mezőhegyes - Újszeged (železniční trať 121)
  • Mezőhegyes - Battonya (železniční trať 125)
  • Szentes - Orosháza (železniční trať 147)

Na níže uvedených tratích bude zachován provoz v rozsahu jednoho páru vlaků denně s tím, že zbylé zrušené vlakové spoje budou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou:

  • Nagyatád - Somogyszob (železniční trať 38)
  • Villány - Mohács (železniční trať 66)
  • Balassagyarmat - Ipolytarnóc (železniční trať 78)
  • Vámosgyörk - Gyöngyös (železniční trať 85)
  • Nyékládháza - Tiszaújváros (železniční trať 89)
  • Kál-Kápolna - Kisújszállás (železniční trať 102)
  • Fehérgyarmat - Zajta (železniční trať 113)
  • Tab – Siófok (železniční trať 35)

Na níže uvedených tratích bude zachován provoz v rozsahu dvou párů vlaků denně s tím, že zbylé zrušené vlakové spoje budou nahrazen náhradní autobusovou dopravou:

  • Gyékényes–Barcs (železniční trať 60)
  • Mátészalka–Záhony (železniční trať 111)
  • Nyíregyháza–Vásárosnamény (železniční trať 116)
  • Szarvas–Mezőhegyes (železniční trať 125)
  • Szeghalom–Gyoma (železniční trať 127)
  • Szeghalom–Püspökladány (železniční trať 128)
  • Kötegyán–Szeghalom (železniční trať 128)
  • Szentes–Hódmezővásárhely (železniční trať 130)
  • Lakitelek–Szolnok (železniční trať 145)
  • Kiskunfélegyháza–Szentes (železniční trať 147)

V případě tratě č.17 Szombathely a Nagykanizsa bude nutno pouze přestoupit na jiné souběžně jedoucí spoje.

Na trati č.43 Dunaújváros – Cece zůstávají v provozu tři páry vlaků, zbylé jsou nahrazeny NAD.

Na trati č.75 v úseku Nagyoroszi – Balassagyarmat zůstávají v provozu čtyři páry vlaků, zbylé jsou nahrazeny NAD.

Na trati č.109 Debrecen — Tiszalök zůstává v provozu 6 párů vlaků, zbylé jsou nahrazeny NAD.

Odklony vlaků IC Budapest – Košice

Jistá provozní zajímavost se během letních měsíců odehrává na severovýchodě Maďarska. Vlivem výlukových činností na trati Miskolc – Hidasnémeti budou mezistátní vlaky IC Budapest – Košice (181/182 Rákóczi, 186/187 Hernád) ve dnech 1. července až 19. srpna 2020 vedeny odklonem po trati Abaújszántó - Hidasnémeti (železniční linka 98). To si vyžádá časový posun odjezdu a příjezdu ze/do stanice Košice. Vlaky budou v tomto úseku vedeny lokomotivou nezávislé trakce. Rovněž tato trať č.98 patří k těm, kde byla osobní doprava zredukována na jeden pár vlaků denně, které jsou nyní z důvodu vedení dálkových vlaků nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.

Zdroj: WEB MÁV, Výlukový jízdní řád IC Budapest - Košice

V>

Petr Jet (intelpetr) | 24.7.2020 (20:41)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from Maďarsko


Registered user (gp) 
29.07.2020 (19:54)  
Z vlastního pozorování vím, že u nás k nárůstu ani na páteřních tratích nedošlo, podle zpráv se málo lítá a jezdí na celým světě. Čili buď je Maďarsko výjimka, kde se nejezdí jen na lokálkách, nebo si vymýšlí web MÁV, nebo si vymýšlí autor. Nic proti autorovi, ale věta, z níž by vyplývalo nějaké "přesměrování", nemá žádný smysl, natož tento.
29.07.2020 (13:05)  
Reakce na pokles poptávky je do jisté míry pochopitelná, ale zajímalo by mě, zda došlo na oněch páteřních tratích naopak k nárůstu, že jsou úspory směrovány do jejich posílení.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko