..: Nová sekce v galerii :..

tramvaj 51, San Francisco, foto: BBvK Vlak jede do vozovny Vokovice. Kolikrát jsem jen slyšel tuto větu. A vždy jsem si v duchu dodal – no ano, vlak. Jede po kolejích, skřípe na výhybkách, poslouchá návěstidla, dodržuje jízdní řád, tak je to vlak. Paní či pánovi za pultem se neříká strojvedoucí, ale řidička či řidič, není to lokomotiva v pravém slova smyslu, a nespinká v depu, ale ve vozovně. Přesto všechno se mu ale říká vlak. Vozí především pasažéry, ale občas i nějaký ten náklad, v dřívějších dobách pak kropil ulice či pomáhal u požárů, vozil stěrk, uhlí a dokonce i nebožtíky. Umí být pěkně dlouhý a leckde se dokonce dělí o koleje s „dospělými“ soupravami, jinde se s nimi dokonce zkřížil do podoby vlakotramvají. Proč ho tedy nebrat jako vlak?

Vážení přátelé, uživatelé galerie. Ačkoliv se dnes v anglosaských zemích slaví Halloween, svátek strašidel, vy se děsit nemusíte, že jste ve vašem prohlížeči zadali špatnou adresu. Jste dobře na ŽelPage a ty tramvaje jsou tu také správně. Rozhodli jsme se obohatit zdejší galerii novou sekcí, Ostatní kolejová vozidla, což budou především tramvaje a (pozemní kolejové) lanovky.

Třídění bude velmi podobné tradičnímu složení galerie s tím, že česká a slovenská síť je rozdělena podle měst a zbytek světa podle zemí. Pokud máte ve svých archivech zajímavé a netradiční záběry z tramvajových (a lanovkových) provozů z celého světa nebo z obou tuzemsek, a chcete se o ně podělit, neváhejte. Jelikož míst, kde ve světě jezdí tramvaje, je nemálo, pokud máte takový záběr, který nelze zařadit do předem připravených kategorií (které najdete v běžném vkládacím dialogu), stejně jako u zbytku galerijního katalogu, napište si o vytvoření příslušné kategorie třeba přímo mně vzkazem, nebo libovolnému správci galerie, nebo rovnou sem pod tuto zprávu.

Váš tým galeristů.


Chary Poslat mail autorovi | 31.10.2019 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky ŽelPage

Další z regionu Svět


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Nechic  mail  
04.11.2019 (8:51)  
Hezký, oživení to určitě bude. Já mám fotky z USA, Kanady i Ukrajiny, ale dávat je sem nebudu. Jsou totiž na mobil. Zjistil jsem, že zrcadlo je dobré jen na fotky na ŽP, reálný užitek pro mě jinak nemá.
registrovaný uživatel 55p 
04.11.2019 (8:03)  
Zas u tramvaje lze projíždějící auto v zadku druhého vozu zpravidla do 10 minut přefotit.
registrovaný uživatel pekař 
04.11.2019 (0:53)  
Snad ještě můžu reagovaz na muj prispevek.:) Nešlo mi o to hanit tento napad, prijde mi tak trochu jako logické vyústění, oživení.
Ale pokud Junior říká, ze mhd provoz je k chybam nachylnejsi ( souhlasím ), pak logicky vznikne vetsi náchylnost určité nedostatky respektovat. Ono pri foceni tramvaje neni tak jednoduche zamezit každé chybě ( můžu mit kompoziční myšlení jake chci, ale projíždějící auto v zadku druhého vozu proste je vice o náhodě ). Tohle vam v Bezpráví tak moc nehrozí. Na druhou stranu, pokud se to na Vršovickém náměstí nebo treba Muglinovske povede, kam se Bezpráví hrabe:)
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
03.11.2019 (16:48)  
Petře, ty jsi ale člen týmu, jsi v redakci, tohle vidět máš, jsme přeci na jedné lodi. Takhle to přeci funguje správně. I když nevím, co tam v té redakci děláte, že máte od srpna pět zpráv. :D

A já neříkám, že děláš bébé. Já říkám, že velmi správně poukazuješ na Flickr a FB a že to je ten skutečný problém. Protože jestliže my máme nějaké mechanismy, a vedle mají nějaké stejné mechanismy (vím o tom, bavím se se Šarim a sem tam něco řešíme), a u nás je to špatně, a vedle je pšenka zelenější, přitom je to to samé, tak to všechno samozřejmě hrozně dává smysl.
03.11.2019 (16:12)  
Chary: Já tady žádné bé bé nedělám. Já své editace dělám co nejlépe dle svých schopností a nějaký brak bych určitě na internetu neprezentoval. To spíš u tebe vydím takové bé bé, lidi nás nemají rádi, nikomu se nechce editovat, raději si nalévají hrozné fotky jinam, protože se jim nechce editovat. Jenže i na těch tebou nenáviděných lokomotivách správci napíšou, že fotka potřebuje opravit, obloha je fialová nebo fotky rovnou zamítají.

Galerie ŽP ze setrvačnosti fungovat nebude. Bohužel doba je taková a konkurence jiných webů je obrovská, stejně tak i zdopravy.cz a dalších. K-report kvůli Facebooku taky ztratil svůj dávný lesk hlavně u fotografických příspěvků, ale diskuze naštěstí Facebook zlikvidovat nemůže.

PS: Já tu utajenou diskuzi vidím, s čímž jsi nejspíše vůbec nepočítal.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
03.11.2019 (12:35)  
šepli
Už jsem během procesu schvalování kritizoval mnohokrát, že několik odpovědí editora "obloha fialová", "pořád fialová", "pořád", "pořád", "teď moc modrá, znovu", "a ještě vymaž tu větev, co čouhá z rohu" atd., nikoho nebaví.

Zatímco správce baví se podívat na fotku, říct si "aha, Luďan, tak co, fialová obloha?" A co myslíš, měl ho tam. Obloha někde na 222.
Co udělá správce?
Napíše "Takže, fialová obloha, změň odstín tak, aby ve výsledku byla blankytně modrá, tj. hue cca 210-211".

Autor udělá edit, verze obloha 219.

Co udělá správce? A teď si můžeme vybrat:
a) napíše "málo, ještě"
b) napíše "Strašně se mi líbí, jak je ta obloha fialová, děláš to moc dobře, a teĎ ještě, kdyby byla spíš modrá, protože fialová na nebi moc není, pokud zrovna poblíž nebouchla Spolana, takže to zedituj tak, aby obloha byla kolem hue 210-211".

Autor to zedituje, verze obloha 215.

Co udělá správce?
a) napíše "málo, ještě"
b) napíše "Jo tak děláš to naprosto fantisticky, skvěle ti to jde, ale obloha by měla být blankytně oblohově modrá, takže prosím udělej oblohu, buď tak laskav, jestli můžu prosit, oblohově modrou, měla by být něco kolem hue 210-211, děkujeme mnohokrát a už se nemůžeme dočkat parádního výsledku".

Autor udělá verzi obloha 212, ale z nějakého důvodu je najednou krémová v pruhu na čele vypálená, celou dobu nebyla.

Co udělá správce?
a) napíše "obloha dobrá, proč je najednou vypálený krém?"
b) napíše "děláš to úplně fantasticky, ta obloha už vypadá skoro dobře, a při editaci se ti zcela skvěle a naprosto úžasně povedlo vypálit krém na čele, takže prosím buď tak laskav a vrať zpátky plasticitu v krému, protože ten parádně vypálený krém sice vypadá moc hezky, ale ne moc věrohodně, buď tak laskav."

Autor udělá další verzi, krém je ok, obloha má 216.

Co udělá správce?
Vezme foťák, jde k trati a skočí pod vlak, protože tohle se nedá.
registrovaný uživatel Šepli  mail  
03.11.2019 (8:42)  
"Já chápu, že chtít po někom, aby něco dělal pořádně, je problém". Ano Chary, je to bohužel tak, a ne jen na žp. Honem, rychle, levně, hlavně mi pořádně zaplaťte, cože, pracovat rukama?! Devalvace kvality obecně, dle mého, pokračuje. Čím více se o ní mluví, tím je je horší ( a poměr četnosti zmiňování čehokoliv vůči užití v praxi se týká mnoha dalších pojmů).

Ještě si naběhnu. Editor článků je hrozně složitý, nechce si mi s tím prát. Kdybych napsal pár slov z fotoakce, přidal fotky, je někdo ochoten to na žp vložit?

Na druhou stranu z vlastní zkušenosti vím, že přístup editorů dokáže vkládání a editaci znechutit. Už jsem během procesu schvalování kritizoval mnohokrát, že několik odpovědí editora "obloha fialová", "pořád fialová", "pořád", "pořád", "teď moc modrá, znovu", "a ještě vymaž tu větev, co čouhá z rohu" atd., nikoho nebaví. Prostě je třeba konkrétní výtka a rada, co s tím, tedy: máš fialovou oblohu, posuň azurové na 211 a rovnou vymaž větev v rohu. Fotky sem nedávám, protože mě prostě nebaví trávit celý týden editací. Dovolím si tvrdit, že si umím poradit tak, abych si fotku mohl nechat v labu solidně vytisknout. Ostatně na žp ještě týž den zmizí v propadlišti foto-sloupku, což by možná stálo za úvahu. Co třeba 1-2 fotky za den, fotky dne...?

Taky jsem si říkal, že textový editor pro vkládání článků je otravně složitý. Je někdo ochoten zaslaný text a fotky na žp vložit, aby tedy četnost příspěvků byla vyšší?
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
03.11.2019 (0:00)  
Já chápu, že chtít po někom, aby něco dělal pořádně, je problém. A v době, kdy se dá dát fotka na FB nebo Flickr s tím, že ti nikdo neřekne, že to máš blbě, a tudíž si zastánci polovičatosti mohou nalhávat do kapsičky, je to prostě snadné dělat to tou bezodporovou cestou. Doba se změnila. Snižovat laťku jen kvůli tomu, že nějaká takyjakokonkurence žádnou nemá, to není řešení pro udržení kvality, nedejhmoto pro její zvyšování.

Docela mi to připomíná tu scénku ze seriálu Simpsonovi, kde po přestěhování a nástupu na novou školu dají Bárta do nějaké speciální pomocné třídy s tím, že zaostává za svými vrstevníky, a proto musí do zvláštní třídy, aby je dohnal. A tam se učí ááá, bééé, cééé... A jemu samotnému je jasné, že tímto stylem nemůže nikdy nikoho dohnat.

Ale chápu, dělat věci pořádně je problém. No a chtít to po někom, tím těžko nalákáte davy, když za to nic není. Takže někdo raději tu fotku vrazí na FB (nebo na jiný nejmenovaný web, kde se podle všeho barvy vůbec neřeší), než aby z fialové oblohy udělal modrou, a podruhé už sem nepřijde, protože by mi zase něco řekli a zase by s tím byla práce.
02.11.2019 (23:17)  
Kdyby galerie nebyla tak elitářská, neodpudili byste spoustu dřívějších fotografů a mohlo to být zde mnohem živější. Spousta lidí odešla pryč. Já taky. Dřív si to ŽP mohlo dovolit, ale dnes v době Flickrů a Facebooků to fungovat nebude.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
02.11.2019 (7:25)  
pekaři, pravidla o srůstech a kolizích nikam neodešla. Vždyť u fotek vlaků focených ve stanici je zvýšené riziko těchto problémů a přesto se s tím zkušení fotografové dokážou poprat. Mít vlak vjetý hranou čela do sloupu na širé trati za podmínek, kdy by to šlo velmi snadno bez toho, stále považuji za známku jistého kompozičního nemyšlení. U tramvají to bude velmi stejné. Tam, kde je les sloupů, to zkrátka bez toho asi nepůjde, pokud nebude zbytí. Tam, kde je sloup ve scéně jeden, by bylo pošetilé to fotit s tím jedním sloupem v hraně čela. A když se tak podívám na dosavadní zveřejněné fotky tramvají, vidím, že u toho autoři spíš mysleli než naopak.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko