Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Z koľají do lodí | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Bratislava-Pálenisko (Zimný prístav) - Datum: 26.11.2016 - Autor: Martin Mačanga - Zobrazeno: 2493x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 7 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
(gp): Na chlapa s lopatou nepotřebuješ stavební povolení ani úvěr.
To je sice velké plus, ale zajímalo by mě, jestli dlouhodobě chlap(i) s lopatou nevyjde(ou) dráž než rotační výklopník nebo rampa. :-)
To je sice velké plus, ale zajímalo by mě, jestli dlouhodobě chlap(i) s lopatou nevyjde(ou) dráž než rotační výklopník nebo rampa. :-)
No, nemusí. Šikovnej jeřábník to vyhrábne drapákem a nepomlátí u toho vagón. Samozřejmě, že rotační výklopník nebo rampa na wapky je technicky elegantnější řešení, ale musí se postavit. Na chlapa s lopatou nepotřebuješ stavební povolení ani úvěr.
Část uhlí se na hromadu z Wapky nebo na rotačním výklopníku nemusí dostávat lopatou. Nakládka lodi se může dít kontinuálně dopravníkem, jak ukazuje odkazované video. Stejné dopravníky jsem viděl i v tom Ventspilsu, jen nemám doloženo jejich použití pro uhlí.
Je to krásný cvičení z lineárního programování. Za jeřáb se platí jeřábník, za vagóny stojné (nebo jak se to teď jmenuje). Nabrat uhlí z hromady trvá stejně jako nabrat uhlí z vagónu. Část uhlí se z vagónu na hromadu dostane jenom lopatou, což něco stojí. Vysypat tunu uhlí do lodi trvá nějakou dobu. No, teď už se dosadí skutečná čísla, vyřeší a vyjde, že to soudruzi dělají nejlíp jak to jde.
(gp): V námořním přístavu (viděl jsem to ve Ventspils, ale asi je to všude) se uhlí z vlaků sype na hromady, jiné komodity i do bunkrů, a z nich se nakládá loď. Tohle je takové provizorium, proto jsem se ptal, zda se to dělá soustavně.
JB: cílem není vyprázdnit vagón, cílem je správně naložit náklad na loď, takže zas tak neproduktivní činnost to není.
02.01.2019 (16:22)
Nakládat uhlí lze i takhle: https://www.youtube.com/watch?v=_0UPPqI5yPM
Loď je z roku 1976, takže žádná supermoderní věc: http://www.boatnerd.com/pictures/fleet/AlgomaOlympic.htm Dopravník na palubě slouží pro vyložení uhlí.
Ponor 9,2 metru. Něco takového je na Dunaj příliš. Z kategorií námořních lodí se jedná spíše o menší loď. To kdyby měl někdo představu, že po Dunaji je možné plout s velkými námořními loděmi a tím pádem to bude možné i na průplavu Dunaj-Odra-Labe
Loď je z roku 1976, takže žádná supermoderní věc: http://www.boatnerd.com/pictures/fleet/AlgomaOlympic.htm Dopravník na palubě slouží pro vyložení uhlí.
Ponor 9,2 metru. Něco takového je na Dunaj příliš. Z kategorií námořních lodí se jedná spíše o menší loď. To kdyby měl někdo představu, že po Dunaji je možné plout s velkými námořními loděmi a tím pádem to bude možné i na průplavu Dunaj-Odra-Labe
02.01.2019 (15:55)
Tak ono portálové žeriavy Ganz sú ešte na ďalších troch miestach v prístave, vzdialených od seba stovky metrov. Všetky tieto stanovištia sa aj využívajú, často simultánne. Neviem si dosť dobre predstaviť, že by sa na každom z nich vybudoval rotačný výklopník a či je to vôbec bežná záležitosť v riečnych prístavoch..
RiPas: Neviem bohužiaľ presne, ale silný prepravný prúd z bratislavského prístavu je smer Rakúsko a oceliarne v Linzi. Lokomotíva pristavila vagóny a bohužiaľ rýchlo zmizla preč, takže sa mi ju nepodarilo zachytiť počas prekládky. V ten deň tam pôsobila 740.016. Aspoň okrajovo je ju možné vidieť tu:
https://www.flickr.com/photos/lofofor/31751527590/
https://www.flickr.com/photos/lofofor/31751526720/
RiPas: Neviem bohužiaľ presne, ale silný prepravný prúd z bratislavského prístavu je smer Rakúsko a oceliarne v Linzi. Lokomotíva pristavila vagóny a bohužiaľ rýchlo zmizla preč, takže sa mi ju nepodarilo zachytiť počas prekládky. V ten deň tam pôsobila 740.016. Aspoň okrajovo je ju možné vidieť tu:
https://www.flickr.com/photos/lofofor/31751527590/
https://www.flickr.com/photos/lofofor/31751526720/
02.01.2019 (13:54)
Tuším, že v Děčíně to funguje také takto, ikdyž uhlí se asi nepřekládá, spíše jiné suroviny.
02.01.2019 (11:15)
JB: A jak myslíte, že se třeba donedávna překládalo v Čiernej nad Tisou? Teď už tam teda mají nové překladiště, ale pomocí bagrů se tam normálně překládalo ještě při mé návštěvě v roce 2015.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko