..: Photo Gallery - Photo details Vozy řady Dak :..
 

Vozy řady Dak


Vozy řady DakInformace o fotografii:
 - Place: Moravské Budějovice
 - Datum: 17.11.2013
 - By: Lenka  Send mail
 - Comm.: Renovace vozů výletního
vlaku
 - Zobrazeno: 8343x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
23.11.2013 (9:34)  
Nejen k-report, ale i dnes již neexistující Vlaksim; tamní komunita se neustále ujišťovala, že používat editor je vlastně strašný prohřešek. ;-)
Zařízení, kterým bychom udělali cvak a naprosto přesně zachytili realitu, zatím bohužel neexistuje a ani nikdy neexistovalo; nebyl to ani kinofilm. V současné době je nejblíže digitální zrcadlovka a digitální černá komora typu APS, kde např. posunem expozice (+/- EV) a následným složením snímku můžeme vytvořit výsledek, který se bude hodně blížit realitě. Nicméně, stále platí pravidlo, že dynamický rozsah digitálního foťáku je proti realitě velmi malý..
23.11.2013 (8:01)  
Snímek byl samozřejmě editován ve Photoshopu, ale co se týče expozice, tak s ní jsem opravdu vůbec nehýbala. Fotka potřebovala trochu narovnat a odstranit flašku, neboť jsem si toho dne zapomněla stativ a fotila jsem ze židle a podle toho to vypadalo.
Tento snímek vznikl v samotném závěru a co si pamatuju, tak byla už velká tma a fotka mi tedy přišla dokonce světlejší než skutečnost.

Mám i spoustu jiných variant této scény, včetně osvětlení zadní řady vagónů, protože byly krátce rozsvíceny i stožáry na nádraží. Ano, ten snímek byl sice pěkně nasvícen a bylo vidět vše, ovšem chyběly na něm jiskry svářeče nebo jich bylo jen malinko. Tahle fotka mi prostě přišla nakonec zajímavější.
22.11.2013 (22:25)  
hank: Já na té fotce vidím přesně tolik, co bych viděl za tmy v reálu, kdybych byl na místě.

To teda dost těžko. Oko má větší dynamický rozsah než fotoaparát.
http://www.fotoroman.cz/techniques2/light_eye_camera.htm

Takže Lenko, díky, že ses tomu nesnažila pomoct nějakými fotošopími vychytávkami.

Obvyklé bláboly vyskytující se na k-reportu od lidí, kteří v životě nedělali s Photoshopem a netuší k čemu slouží. Už jsem ti to psal několikrát, ale znovu to zopakuji. APS je digitální černá komora. Pochybuji, že tato fotka neviděla Photoshop, či jiný softwarový editor.
Registered user hank 
Number of user's comments259 »fotek 0
22.11.2013 (20:58)  
K replice Zlámalíka PROSTovi: Ano, něco takového jsem chtěl napsat já. Já na té fotce vidím přesně tolik, co bych viděl za tmy v reálu, kdybych byl na místě. Takže Lenko, díky, že ses tomu nesnažila pomoct nějakými fotošopími vychytávkami. Že jsem dal 5*, to už jsem napsal, ještě dodám, že jednoznačně za atmosféru.
22.11.2013 (20:35)  
Expoziční katastrofa? Hm, zrovna od tebe to sedí.. ;-)
Mám-li být věcný, co bych udělal já? Možná bych v Camera RAW pluginu táhnul blacks doleva, čímž bych vydoloval něco z té totální černoty vzadu. Záleží ovšem jak by to vypadlo, snímek by mohl ztratit kontrast, čemuž by sice šlo zamezit následovným přidáním, avšak záleží na konkrétním případu, třeba by snímek přišel i o náladu… Na nějaké dogmatické závěry bych si v tomto případě dal majzla, tady hraje hlavní roli nálada, aspoň tedy pro mě. ;-)
22.11.2013 (19:56)  
Martin Kouřil ˙a spol.: Neměl jsem v žádném případě v úmyslu se někoho dotknout, jen jsem chtěl říci, že bych spíš (a asi nejen já) uvítal něco, co se víc podobá "normálnímu" vlaku; občas při různých jízdách (třeba Posázavského pacifiku) slýchávám reakce typu "tímhle jsem před dvaceti lety jezdil do práce" apod. Což potěší :). Nakonec, až mezi ty dva Da-k vložíte Bix (což myslím máte v úmyslu), souprava silně získá na vzhledu. A Bix v "původním" nátěru určitě v přírodě kontrastovat bude, a navíc bude také mít moravské barvy. A když se tak dívám na ten bližší Da-k, tak ta nově vložená okénka připomínají blahé paměti německý "Mannschaftswagen" Mci, u nás pak ještě dlouho po válce řada Biz :). V každém případě konáte záslužnou práci, to samozřejmě nelze upřít. A určitě Vám držím palce!
22.11.2013 (12:52)  
Cítím se být osloven, abych tu napsal něco o vzhledu fotografovaného objektu. Nejdříve o ideji jako takové - Cílem je přitáhnout lidi zpět k trati, k něčemu, co je zaujme, něčím, co bude neobvyklé a něco, co bude jejich - lidí zde v regionu jihozápadní Moravy žijících. Cílem není nostalgie a už vůbec ne muzejnictví. Zvolené prostředky jsou takové, jaké jsou možnosti lidí, kteří tuto věc realizují a odpovídají možnostem regionu, který je totálně bez jakéhokoli zázemí a totálně v železničním útlumu. Uráží mne, když se tu dočítám, že se jedná o výplod nějakého zbohatlíka - a my přitom máme skoro stejně tak hluboko do kapsy, jako ten bezdomovec, co přespává na plošině jednoho z našich hytláků. Design a funkčnost soupravy je determinován právě cílem. V diskuzi nejen se členy Spolku, ale i s představiteli obou měst vyplynulo, že chceme mít v krajině vlak kontrastující a ne splývající. Nicneříkajících zelených vagónů jsou desítky. Zvolené barevné řešení má svoji ideu - červenožlutá je barva Moravy. A v neposlední řadě otázku designu výletních vlaků máme prověřenou více jak dvacetiletou praxí a diskuzemi s přáteli a nestory úzkorozchodných železniček - ať už s Alešem Bílkem, nebo s Honzou Šatavou. Věřím, že kritika, která zde zazněla je pouze z nedostatku informací o motivech, cílech a možnostech lidí, kteří se snaží oživit trať do Jemnice. Jak už psala Lenka, vkus je subjektivní záležitost. Věřím, že většině se náš vlak bude líbit. Neplodní kritikové, roniči nostalgických slz a hledači pih na nedokonalé tváři světa mají dost prostoru jinde. Vítáni jsou kritikové plodní, kteří ke své kritice vloží svoji invenci, svůj čas, své prachy a své svaly. To je nejlepší cesta, jak poznat pravou krásu - vložit do ní kus sebe. Doporučuji.
22.11.2013 (12:20)  
Kurnik dodejte těm pár klukům co na tom ve svým volnu makají trochu chuti do další práce a nekritizujte. Však i ten největší blbec snad ví, jak jsou dneska na tom lidi s volným časem a spolky s penězmi. I kdyby tam tahali kdo ví co za koňem...furt je to velice prospěšný. Kraj se na trať vybodl, dopravce zajásal a co si myslíte že by tu trať bez aktivit spolku a města Jemnice čekalo? Takže neřeště barvy vozů ani celkovou cirkusovost a raději se potěště nad zachráněnými hytláky a netradiční mašinkou, která by dál hnila kdo ví kde... A nebo jim pošlete na účet jedno mega ať si dokoupí třeba tu 810tku...
22.11.2013 (8:56)  
PROST: to se pane kolego asi míjíte se záměrem autorky. Ano, v poledne byste toho viděl víc. Je to ale nutné?
22.11.2013 (8:28)  
Po prohlédnutí odkazu o "výletním vlaku" musím bohužel dát za pravdu Laminátovi. Pokud to navíc budou tahat tou zobrazenou lokomotivou, pak to bude kolotoč se vším všudy. Ale bohužel si to tak asi dnešní doba žádá...
Možná by čistá a nijak neupravovaná 810 udělala z hlediska "obnovy trati do Jemnice" lepší službu, a také z hlediska výchovy "cestujících".
22.11.2013 (11:02)  


810 se bohužel těžko shánějí...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Registered Photograph or Member of ŽelPage, - Gallery or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster - Frequently Asked Questions


Info
informacni okenko