Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
165 + 172 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Tacoma, Chambers Creek Park - GPS: 47°12'1.487"N, 122°34'56.888"W » - Datum: 15.11.2014 - Autor: Jenki - Pozn.: "Coastal Strarlight" Seattle - Los Angeles - Zobrazeno: 6821x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jojo sice tam jezdí dle debaty dole jen pár vlaků, ale pásmo dráhy je vzorově upravené, bez náletových porostů a stromů a je hezky oplocené. Tohle u nás nejde :-(
Abychom se vrátili zpět na koleje: pokud na Apple nahlížíte takto, pak mnohem horší jsou České dráhy. Průvodčí mi nutí novej lístek každej den a furt má kecy o tom, že ten včerejší už je morálně zastaralej a že by přišli na buben, kdyby to takhle dělal každej a kdesi cosi a že si mám koupit novej. Přitom to důležité, kilometry a přání šťastné cesty je na obou úplně stejný.
Keprt: Asi ve velkých aglomeracích je silný příměstský provoz - chápejme příměstský v americkém měřítku asi tak 150-200km z centra...
S egem výrobců máš pravdu. Nebýt ho, tak dnes jezdí 380 s Railjetem a třeba by nám stačila jedna nabíječka na všechny mobily nebo notebooky...
S egem výrobců máš pravdu. Nebýt ho, tak dnes jezdí 380 s Railjetem a třeba by nám stačila jedna nabíječka na všechny mobily nebo notebooky...
18.11.2014 (22:52)
A místní mu říkají Coastal Starlate, proč asi... :)
18.11.2014 (23:07)
To je pravda. Loni (nebo předloni, už nevím) tam ujížděl nějaký kopec a dělala se sanace + snad tam byla nějaká provizorka, letos se zase soudruzi z BNSF rozhodli pro těžkou údržbu spodku někde kolem Olympie. Takže i Amtrak sám upozorňuje, že JŘ je letos značně orientační.
Na druhou stranu na dálnici I-5 to mnohde taky vypadá jako na D1, akorát místo čtyř rozmlácených pruhů ucpaných auty je tam dvanáct rozmlácených pruhů ucpaných auty :)
Takže nakonec se dá snést i letadlo (SEA - PDX se lítá plus mínus za stopade plus mínus co hodinu). Akorát nesmí pršet sněžit, foukat nebo mrznout.
Závěr zní : seďte doma a dejte si Bud Light (zvracející smajlík)
Na druhou stranu na dálnici I-5 to mnohde taky vypadá jako na D1, akorát místo čtyř rozmlácených pruhů ucpaných auty je tam dvanáct rozmlácených pruhů ucpaných auty :)
Takže nakonec se dá snést i letadlo (SEA - PDX se lítá plus mínus za stopade plus mínus co hodinu). Akorát nesmí pršet sněžit, foukat nebo mrznout.
Závěr zní : seďte doma a dejte si Bud Light (zvracející smajlík)
V USA a Kanadě se používá stejný způsob (Locontrol) dálkového řízení už od 60. let, bez ohledu na železniční společnost a výrobce loko. Tak je to, když komerční zájem, velící univerzálnost, vítězí nad egem jednotlivých výrobců a proozovatelů.
S tou osobní dopravou je to velmi rozdílné, na většině tratí 0, na některých v aglomeracích takřka "evropský" provoz.
S tou osobní dopravou je to velmi rozdílné, na většině tratí 0, na některých v aglomeracích takřka "evropský" provoz.
A ještě něco k osobní dopravě. Za celou dobu focení, vyjma 2 nebo 3 nostalgických a turistických vlaků jsem viděl pouze jedno pravidlo. Každý kdo může jede na kratší vzdálenost autem a kdo nemá auto. tak busem (viz. síť autobusů Greyhound). Nebo letí leteadlem. Cestovat vlakem na větší vzdálenost je opravdu pro fajnšmekry... Většinou bývá rozdíl mezi cenou vlaku a letadla mizivý ve srovnání s délkou cesty...
Dovolím si takyněco přidat do diskuse: V USA jsem taky něco pofotil. Když jsme u toho stoupání, tak na smyčce v Tehachapi je myslím nějakých 27promile a k vidění tam bylo i třeba 7 mašin v čele a 2-3 na postrku. Nepotkal jsem vlak s vřazenými HV uprostřed. A co se týče spojení mašin, aby si "rozuměly" tak to je také dáno tím, že ve velké míře jezdí mašiny od 2 výrobců. General Elecric - stroje DASH a od GM jsou EMD. Proto asi ta slučitelnost. Samozřejmě jsou tam ještě výrobci jako ALCO, apod...
Podle toho co jsem se dočetl tak stávající kolejnice i spřáhlo unesou ještě mnohem víc než je potřeba. Ani nové lokomotivy nebudou nutné - prostě se vezme o pár stávajících víc, klidně může být místo trojčete vpředu a dvojčete vzadu čtyřče vpředu a čtyřče vzadu a přinejhorším se ještě pár "čmeláků" vrazí doprostřed, o nic nejde. Důležité je, že na to stačí furt stejný počet lidí a že se zachová maximální unifikace strojového parku. Ne jak v EU kde se kolkrát nedomluví ani lokomotivy stejného výrobce pro různé železniční správy. V USA se dá spojit prakticky všechno se vším bez ohledu na to čí to je.
Já se pořád nemohl při každé fotce vlaků z Améru ubránit přesvědčení, že v USA mají široký rozchod. A teď mě to teprve trklo - je to optický klam daný hustším rozestupem pražců. A kolejnice budou také určitě mocnější, aby unesly oněch standardních 32 tun na nápravu, natožpak těch magických 36 - 39, to je snad až neuvěřitelné... A nebude to pak problém do těch jejich stoupání ve Skalistých horách? A do jakých rozměrů vyrostou lokomotivy, které budou tahat třeba kilometrový nebo dvoukilometrový vlak těchhle oblud? Big Boy bude proti tomu asi takový kafemlejnek... A ty rámy a spřáhla, to snad bude muset být z titanu nebo nějakého mimozemského materiálu. Ale vize jak z J. Vernea. Nebo od čaroděje Zababy.
Díky za pěknou exotickou fotku.
Díky za pěknou exotickou fotku.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko