..: Galeria zdjęć - detaily fotografie 749.181-4 :..
 

749.181-4


749.181-4Informace o fotografii:
 - Úsek: Doksy - Okna
 - Datum: 12.8.2006
 - Autor: Šotošturc 
 - Zobrazeno: 5685x
 - Detailní EXIF informace »

   
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
10.01.2011 (21:07)  
Ťéééé prsk, kdo to sem prsk :-D
09.01.2011 (22:35)  
Podle mého názoru je hlavním problémem ta neostrost a tyče trčící ve spodní části lokomotivy. Padá to a zdá se mi, že lokomotiva uniká ze záběru. Každý nějak začíná a časem se propracuje k lepším záběrům. Středová kompozice může být i pěkná, viz minulý odkaz, ale tohle je extrém.
09.01.2011 (21:37)  
Skutečně, tématem dnešního šturcu je pohybová neostrost daná přílič dlouhým časem ve vztahu k rychlosti pohybujícícho se objektu a úhlu zachycení. Řešení je nasnadě - exponovat s kratším časem.

Dále je zde vlivem přeexpozice přepálená kresba v bílých oblacích.

Těsnota, středovost a dojem kazící tyče ve spodní části obrazu jsou ony doprovodné drobnosti ;-)
09.01.2011 (20:50)  
Martin Grill: Typická příď ukrývající písečníky? Pokud máme typickou přídí namysli totéž, pak tedy nevím, o jakých písečnících je řeč; k designu možná není zcela přiléhavý přívlastek "geniální", avšak myslím, že na svou dobu je poměrně odvážný a každopádně neotřelý. Dát tak "obyčejné" věci, jako je čelo (zpravidla) vlaku, osobitý výraz, se dá docela ocenit.
Vzhledem k celkové "koncepci" fotky bych neostrost opravdu nepřikládal záměru. Stejně jako ty podivné rekvizity chaoticky poházené po snímku či trčící z jeho okraje. Co se středovosti týká - může být klidně záměrem, ale zcela jistě ne v této pojatosti železniční fotografie :-)
09.01.2011 (18:49)  
Myslím, že zde ta pohybová neostrost nebyla záměrem :-)
09.01.2011 (18:04)  
Martin Grill opět věc vkusu. Taková vozidla jako T 478.1, S 489.0 nebo EM 475.1 se už dneska nedělají.
09.01.2011 (17:49)  
btv: Na tom designu není nic geniálního. Typická příď ukrývá písečníky, zbytek je jen plech okolo motoru. Na svou dobu to bylo pokrokové jen v tom, že šlo o první čtyřnápravovou, skříňovou mašinu se dvěma stanovišti...
09.01.2011 (17:07)  
Ano, záleží na vkusu. Vždyť jsem nedávno ve šotošturcu obhajoval krátké ohnisko (ale to bylo jiné vozidlo, oblé tvary). Ale zrovna u zamračené, nejhezčí motorové lokomotivy (můj názor) se krátké ohnisko nehodí. Naopak dlouhé ohnisko http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/749/749394.html zdůrazní genialitu designu.
09.01.2011 (16:59)  
Velká mašinka na středu a žádné okolí? Koukám, že některým jedincům se to i takto líbí. Středová kompozice se někdy dá použít, ale to není tento příklad. Je zvláštní, že na podobných středovkách jsem také začínal, ale pak jsem se podíval na fotky zkušenejších autorů a viděl jsem, že zlatý řez a dělení na třetiny vypadá o mnoho lépe. Je zajímavé, že někteří autoři nedají na středovost dopustit a jsou schopni se tvrdě pohádat, že je to tak správně. Vím o čem mluvím, je mi to známo z jiného konkurenčního webu. ;-)
09.01.2011 (16:59)  
Ani my tak nevadí ta "středovost", jako to rozmazání, ať už je to záměr nebo ne.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy - pytania i odpowiedzi


Info
informacni okenko