..: Fotogalerie - detaily fotografie TGV duplex :..
 

TGV duplex


TGV duplexInformace o fotografii:
 - Místo focení: Simandre sur Suran - Cize Bolozon
 - GPS: 46°12'55.607"N, 5°26'54.059"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 5.7.2013
 - Autor: Richard Weber  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Cize-Bolozon viaduct
 - Zobrazeno: 4541x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
01.02.2017 (20:23)  
Jestli se nebudeš učit, pudeš k lopatě. Když je někomu celé dětství vštěpován strach z lopaty, tak není divu, že máme tolik inženýrů a bagry, sněhové frézy, samočinné přikladače, betonárky, domíchávače a nakonec i ty pryskyřičný betony.
01.02.2017 (14:41)  
Keprt: A prozatímním technologickým vrcholem je suchý beton v pytlích (bezvaječný). Ten se nemusí míchat vůbec a stačí ho jen nasypat do bednění nebo rozhrnout po podlaze a srovnat kleťákem (hladítkem). :-)
01.02.2017 (14:17)  
Lapil: trochu to doplním. Vejce (a jiné bílkovinové záležitosti) do malty ano, ale ten účinek není jen plastifikační (a tedy následně zpevňující), ale i urychlující.
Popílek konzistenci betonové směsi ovlivňuje (směrem k vyšší tekutosti), ale neoznačuje se jako plastifikátor. Tímto pojmem se míní přísady, které modifikují povrch zrn cementu - v podstatě je nabijí všechny stejným nábojem, takže se odpuzují a k jejich rozmíchání (vytvoření betonové směsi použitelné konzistence) je potřeba méně vody, než bez plastifikátoru (výchozí stav - zrna cementu jsou - následkem mletí - nabita - tu kladně, kousek vedle záporně - což vede k jejich vzájemnému přitahování a tudíž k jejich rozmíchání je třeba více vody). Původně se používalo označení plastifikátor, později superplastifikátor a hyperplastifikátor - jsou to víceméně komečrní slovíčka, princip fungování je stejný, liší se chemická podstata a účinnost - jak moc lze dávku vody snížit.
01.02.2017 (10:13)  
Ona ta vejce nejsou úplně blbý nápad. Přesněji bílky.
Totiž: malta i beton fungují tak, že se přítomná voda "sváže" s cementem/vápnem a výsledkem je umělý kámen. Vlastně bez uvozovek. JENŽE té vody stačí dost málo, takže zbytek se vypaří a zbydou po něm póry. A člověk nemusí být mostař, aby tušil, že vzduch v pórech toho moc neunese. Dát míň vody není řešení - dostatečně bezvodá směs je potom suchá, nedá se s ní pracovat a je ani ne pórovitá, ale mezerovitá. U masivnějších konstrukcí ji dočasně ztekutíte vibrací, ale u vrstvičky malty to nedokážete.
Řešení se jmenuje plastifikace: přídavek něčeho, co směs učiní tekutější, než by odpovídalo množství vody. Do cementové malty přihodíte pár lžic vápna nebo pár bílků (fakt je, že jsem to nikdy nezkoušel), v průmyslovém měřítku jsou plastifikátory často na bázi elektrárenského popílku.
Dnes existují i tzv. superplastifikátory. Betonovou směs to ztekutí tak, že nateče opravdu všude (třeba proteče i hustou výztuží a různě za roh), takže konstrukce je perfektně vybetonovaná a ani se nemusí spoléhat na rizikový faktor zvaný lidská práce (vibrování betonu lze přehnat i nedohnat a obojí je špatně). První stavba v ČR z tohoto materiálu je Zličínský tunel; sice pro auta, ale koleje tam vedou poblíž :-).
31.01.2017 (21:11)  
Ale co by, normálně nastavovanou vejci, jako na každý kvalitní most...
31.01.2017 (17:45)  
Jiří Kocurek: A jakou jste zdili? Obyčejnou valenou nebo něco složitějšího?
31.01.2017 (17:15)  
Lapil: Klenbu jsem se na průmyslovce učil zdít i počítat. Těma samýma rukama, kterýma píšu, jsem skládal cihly na ramenát.
Pro škarohlídy: Pod odbednění jsme po ní chodili a nespadla, ikdyž malta ještě nebyla zatvrdlá.
31.01.2017 (17:06)  
Astartoth: Obávám se, že přitom ztratí i železovebonové pražce. Zpátky na dřevo. A stejně se zase znova najde zahradník, který keramiku vyztuží drátem, aby nepraskala.
Ovšem čím pak vyztužit tunely? Žádný Gotthard, žádný LaManche, estakáda Nového spojení dolů, Dolní Loučky dolů, patky pro trakční stožáry a návěstidla pryč a v neposlední řadě polovina národa bez střechy nad hlavou a bez kanalizace. Skvělá vize, což? Ale chápu, vám jde o krásu, takže se klidně budete po ulici brodit ve splašcích.
Abych nezapomněl, tohle je taky betonové:
http://cdn.monolithic.org/vault/img/2011/05/10/4dc92b78c29e068473000a5b/large_pantheon18192o.jpg
31.01.2017 (16:09)  
Tak tak. Co někdo jednou postavil, to po něm další umějí zopakovat. Platí to obecně: Paganini byl geniální virtuos, dnes jeho díla hrají absolventi AMU. Aneb know how existuje už z doby, kdy se to ještě tak nejmenovalo.
Co ale platí docela určitě: to, že mám v ruce mocnější prostředky (třeba ten železobeton) neznamená, že můžu přestat přemýšlet. Z poměrně nedávné doby viz havárie ve Studénce. A o něco méně spektakulární Vilémov: http://www.lidovky.cz/policie-ukoncila-vysetrovani-zriceni-mostu-ve-vilemove-obvineno-bylo-deset-lidi-g17-/zpravy-domov.aspx?c=A160622_130914_ln_domov_ele . Tam někdo evidentně nevěděl, jak taková klenba funguje.
31.01.2017 (12:50)  
Taky si myslím, že by se takový most dal postavit i dnes (zjevně existuje know-how ten most opravit), ovšem nikdo to nezaplatí - výrazně více více kvalifikované práce, dražší materiál, delší doba výstavby...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko