..: Galerie - Daten des Bildes TGV Duplex :..
 

TGV Duplex


TGV DuplexInformace o fotografii:
 - Ort: Narbonne - Port-La-Nouvelle
 - GPS: 43°3'0.933"N, 3°2'17.09"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 20.9.2012
 - Autor: Tomáš Kubovec  Neues Email senden
 - Zobrazeno: 6940x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
02.11.2012 (19:51)  
Na SŽDC je zavedeno I=130mm, plánuje se I=150mm. Většinou jde o specifická, konkrétní vozidla, které to mají povoleno.
Jet v Duplexu v horním patře v těchto obloucích uvedenou rychlostí musí být opravdu zážitek, :-).
02.11.2012 (15:21)  
Já bych řekl, že ve Francii je pro regionální TER na hlavních tratích používáno I=130 mm a pro TGV je I=150 mm. Pěkným příkladem jak vyždímat z konvenční trati maximum je Tours - Poitiers - Angloul?me - Bordeaux, kde se jezdí i 220 km/h. V úseku několik km jižně od Poitiers opravdu stojí za to! Kdo v TGV stojí a neupadne, tak je borec. Ale TGV je přece povinně místenkový a pouze k sezení, takže to nikomu vlastně nevadí.
02.11.2012 (15:11)  
Skvělé 2005, díky za informaci. Takže pro staré vláčky a náklady je I=100mm, pro TGV I=150mm (i když možná 130/180, z fotky není moc jaské jaké je tam převýšení koleje). Někdo to už našel v předpisech, ale nevěděli jsme kde je to použito. Ještě jednou DÍKY!!!

Mimochodem srovnejte to s tratí Praha - OVa. Francozský přístup by znamenal žádné klopidlo a těch pár oblouků by jel prostě na I=180. Už dneska LEo pojede jen o 5 min pomaleji s jednotkou 3x levnější. Z hlediska namáhání svršku je i LEo podstatně vhodnější než Pinďa. Jediné co je nezbytně nutné vybavit stolky řádnými úchyty proti vylití kafe. A to je přeci jen levnější než nucené naklápění celého vlaku.
02.11.2012 (14:01)  
Budete se asi divit, ale je tam povoleno 140 a pro TGV 155. Tu trať mám mnohokrát projetou, jednou dokonce na mašině. Jízda je tam jak na centrifuze, zkrátka kvůli několika obloukům nemá smysl dělat rychlostní cimbuří. Francouzi mají povolenou vyšší složku nevyrovnaného bočného zrychlení než v Německu nebo u nás.
02.11.2012 (14:05)  


dík za upřesnění, přišlo mi, že to jelo pomaleji a rychlostníky jsem zrovna v tomto oblouku nezaregistroval
Registrierter Benutzer jamil 
Anzahl der geschriebenen Kommentare84 »fotek 0
02.11.2012 (12:38)  
M : no o soupravách a rychlosti ale jen na kouscích úseků jo, o komfortu bych se hádal, äle hlavně ten kolejový svršek. :-) ale vlastně když bereme EU jako celek :-) tak máme i moře.
Registrierter Benutzer M 
Anzahl der geschriebenen Kommentare224 »fotek 0
02.11.2012 (11:19)  
Pokud je tim myslena zeleznice podel morskeho brehu, tak ta u nas nebude asi ani za milion let.
Pokud jde o soupravu jedouci rychlosti 100-150 kilometru v hodine, tak to uz u nas mame...
Registrierter Benutzer jamil 
Anzahl der geschriebenen Kommentare84 »fotek 0
02.11.2012 (10:51)  
Opravdu skvělá fotka, paráda. A na druhou stranu ruku na srdce...taková železnice nebude u nás ani v příštím století. 5*
02.11.2012 (7:15)  
Projel jsem si celou trať do Avignonu myší po Googlu a domnívám se, že Frantíci stavěli tratě s hezky kulatými ciframi metrické soustavy. Ta tam byla dle Wiki zavedena už na začátku 19. století (kdežto v Rakousku až roku 1872-do té doby sáhy).

Tento úsek na francouzské poměry hodně kroucený má tedy poloměry s největší pravděpodobností 1000m, což na české koridorizaci umožňuje rychlost 140km/h. Tam kde stísněné poměry Frantíci neměli, dávali 2000m, což umožňuje rychlost 200km/h.
Protože Frantíci dávají přednost dobrému jídlu a pití před puntíčkářstvím, jsou případy, že trať udržují asi jako Češi a tedy nemají vyšponované rychlosti jako například Němci, či Švýcaři s absolutně dokonalou údržbou.
Pokud by tomu bylo i tady, tak tam bude rychlost 130, méně určitě ne.
01.11.2012 (21:38)  
Pěkné.
01.11.2012 (19:21)  
Jirka Panther: Snažil jsem se na mapě najít místo focení. Dle mne je 130 km/h příliš (poloměr mi vyšel nějakých 1050 m). Avšak nevím, jestli jsem našel správné místo, když není přesný GPS odkaz. Alespoň se cetující může trochu kochat blízkou krajinou, než když frčí 300 km/h, :-).
01.11.2012 (19:34)  


Tak zirecku můžeš pátrat na google mapách, souřadnice tam máš.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Akreditierter Fotograf oder ŽP Mitglied, - Galerieverwalter oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster - Fragen und Antworte


Info
informacni okenko