..: Fotogalerie - detaily fotografie Die Jungfraubahn :..
 

Die Jungfraubahn


Die JungfraubahnInformace o fotografii:
 - Místo focení: Eigergletscher
 - Datum: 25.7.2014
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 5342x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

26.08.2014 (18:00)  
Classic: Díky...já jsem tam samozřejmě nejel apriori s cílem fotit železnici, ale pár fotek se povedlo...časem se třeba ještě něco objeví. Příroda nádherná, ale ty hory jsou dost civilizované, i když na tomto snímku to není vidět. Řekl bych po Norsku druhá nejhezčí země, co jsem kdy viděl. Ta členitost, rozervanost terénu, množství vodopádů a divoké zpěněné řeky...to je přímo paralela s Norskem. Rozdíl je (kromě výšky pohoří) samozřejmě zejména v klimatu (dole u jezer, cca 650 m.n.m jsou běžně k vidění palmy a oleandry) a taky v tom, že tady se chodí od chaty k chatě, kdežto v Norsku jdeš 3 dny a potkáš tak leda medvěda. Obojí má svoje kouzlo. A švýcarské železnice...to je kapitola sama pro sebe, to asi nemá cenu zde rozebírat.
25.08.2014 (20:01)  
Díky soupravě na fotce a tomu, že jste Drahoši fotku nepřeostřil jsem si v prvním okamžiku myslel, že je to nějaká naskenovaná pohlednice ze sedmdesátých let... :))
A hle, ona to událost měsíc pouhý stará. Fotka krásná.

No jo, Alpy, to nebyla výzva jen pro dobyvatele Říma, ale i pro inženýry.

Ty převisy ledu a sněhu vypadají hrozivě, to musí být rachot, když se spustí lavina.
25.08.2014 (11:31)  
Drahoš: Já měl pocit, že je to foceno někde mezi Wengenem a Kl.Scheidegg, kde jezdí zelené soupravy. Je to už sice nějakých 8 let, co jsem tam byl, ale ta železnice v tomto místě mě uchvátila. Jednak jak důležitou roli zde hraje, protože vozí prakticky vše: lidi, potraviny i krmivo pro dobytek na stráních.... A i samotná organizace provozu: perfektní spolupráce mezi jednotlivými společnostmi, které jednotlivé úseky vlastní a pak i samotný provoz vlaků. Třeba jak na trať za sebou vyjíždí 2 - 3 soupravy, prostě za sebou samostatně, něco jak u nás tramvaje. V místě, kde se vlaky křižují se vždycky tak pěkně seřadí z jedné i z druhé strany, než se trať uvolní a pak pěkně pokračují dál.
Mimochodem, tenkrát mě jízdenka v posledním úseku do Jungfraujoch stála 50 CHF, dnes je to prý přes 100 CHF. Trochu dost na to, aby pak člověk viděl mlhu :-) Ale za ten zážitek to stojí...
25.08.2014 (8:03)  
Souhlasím, že je to nádherná oblast. Pravda musí vyjít počasí, které se tam dost rychle mění. Není nic neobvyklého, když člověk vyjede zespoda za nádherného počasí a za poměrně tučné jízdné dorazí do Jungfraujoch a vidí mlhu, resp. oblaky "zevnitř".

Drahoš: Trochu mě zarazily ty barvy soupravy. Mám pocit, že byly zelenokrémové, teda mimo ty nové....
25.08.2014 (8:51)  


S těmi barvami je to asi tak: Jungfraubahn má soupravy červené. Ty jezdí na vrcholovém úseku (Kleine Scheidegg-Jungfraujoch). Jen tahle jediná, nejstarší, je oranžovo-krémová.
Ty zelenokrémové jezdí na středním úseku, tj.Lauterbrunner-Kl.Scheidegg, resp.jeho druhé větvi Zweilütschinen-Grindelwald-Kl.Scheidegg. A na dolním úseku (Interlaken-Lauterbrunner) jezdí společnost Berner Oberland, ta má soupravy modrokrémové. Ta jediná je sdhezní, bez ozubnice. Soupravy mají úctyhodnou délku-až 16 vozů.
A s tím počasím máš naprostou pravdu. Nám tam zrovna dost pršelo, byly i záplavy.
24.08.2014 (23:20)  
Kdysi jsem narazil na jedno video. Tak se podělím:
https://www.youtube.com/watch?v=kP7WpwCjviU
24.08.2014 (22:24)  
Zirecek: děkuji, Mirku za komentář. Přesně to se mi honilo hlavou, když jsem to fotil. Je obdivuhodné, co dokázali ve Švýcarsku už před více než 100 lety postavit za tratě. Navíc je konkrétně tato oblast (Interlaken a okolí) velice atraktivní a turisticky nesmírně zajímavá. Vřele doporučuji. Kromě překrásných jezer Brienzer See a Thuner See nabízí pár km odtud vysoké štíty(z nichž nejznámější jsou Eiger, Mönch a Jungfrau-ale ve skutečnosti je jich mnohem více) dosahující výšky přes 4000 m, s množstvím nádherných tras nebo pro zdatnější vysokohorské turisty náročnější "Klettersteigy" (zajištěná cesta s lany a řetězy). Nemluvě pak o kolmé severní stěně Eigeru, což je jedno z nejtěžších lezení na světě. A to vše je dosažitelné po železnici, která mimochodem k vrcholové stanici Jungfraujoch (3454 m) jede část své trasy přímo v severní stěně Eigeru, než se vyšplhá do sedla vedle observatoře (to vše v tunelu).
24.08.2014 (21:57)  
Libi se mi kompozice s vyraznou prevahou hor. Umocnuje to "malickost" vlaku vzhledem k sile prirode, prestoze clovek tam umi vystavet takove inzenyrske dilo...
24.08.2014 (14:02)  
Eine sehr schöne Aufnahme, Drahos. Entlang dieser einzigartigen Bahnstrecke gibt es wunderbare Motive mit dem Matterhorn oder der roten Nase. So ein Bild sehe ich immer wieder gern !
Velmi krásný záběr, Drahoš. Podél této jedinečné trati jsou nádherné vzory s Matterhorn nebo červeným nosem. Tak vidím obraz znovu a znovu s radostí!
24.08.2014 (22:37)  


Matterhorn ist ein bischen südlich...aber vielen Dank, Tommy.
24.08.2014 (13:05)  
To je nádhera!

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko