..: Fotogalerie - detaily fotografie 5 370.023-1 + 5 370.022-3 + 5 370.024-9 :..
 

5 370.023-1 + 5 370.022-3 + 5 370.024-9


5 370.023-1 + 5 370.022-3 + 5 370.024-9Informace o fotografii:
 - Úsek: Bzenec přívoz - Rohatec
 - Datum: 31.3.2017
 - Autor: JirkaŠ 
 - Zobrazeno: 5109x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
03.04.2017 (20:37)  
On je rozdil tazna sila (max. 350kN) a pevnost sroubovky (1000kN viz odkaz nize). Ja jsem to pochopil tak, ze taznou silou je minena sila, kterou lokomotiva zpusobuje zmenu pohybu (zrychleni). Jak totiz bylo pred nejakou dobou ukazano na Kcku, 350kN muze byt jen jizdni odpor bezneho nakladniho vlaku v beznem kopci. Tedy masina pusobi 350kN a vlak se nehne ani o metr.
03.04.2017 (17:03)  
JirkaŠ: Děkuji za odkaz!
03.04.2017 (15:15)  
A proč pořád těch 350? Vždyť i bdmtee mají šroubovku na 850 kN.
03.04.2017 (15:55)  


To ano, ale to jsou dvě úplně odlišná čísla. Těch 850 kN je minimální hodnota, kdy již může dojít k přetržení šroubovky, resp. závěsnice, jakožto záměrně nejslabšího článku spřáhla. Doporučuji mrknout sem: http://www.vagony.cz/vagony/tahlo.html, je to tu popsané.
03.04.2017 (14:53)  
Těch omezení tažné síly pro moderní výkonné lokomotivy v násobné trakci může být hned několik:
- přenos podélných sil (šroubovka 350kN),
- výkon napájecích stanic,
- přenos tak velkého výkonu jedním trolejovým drátem prakticky do jednoho bodu (hrozí přepálení),
- přítlak tří sběračů na trolejový drát vyžaduje dostatečnou tuhost celé soustavy,
- vliv rušivých proudů na zab.zař.

Poslední důvod bude v současnosti asi ten nejpádnější, proč to nemůže jet na "tři kotle". ;-)
registrovaný uživatel Ondro 
Počet komentářů uživatele46 »fotek 0
03.04.2017 (11:39)  
Co sa obmedzenia viacnasobnej trakcie tyka - to zavisi nielen od taznej sily, ale aj od meniarni a napajacich stanic.

U OBB ma napr. trafo bezne pretazitelnost 100%, takze kratkodobo zatiahne 10MW trafo 20MW, co bohate postacuje aj trojnasobnej trakcii. Zvycajne pracuju dva trafa paralelne a useky su napajane obojstranne, takze raz za cas poslat na trat "power pack" aj s 18MW vykonu nie je ziaden problem.
(cca cosi cez 1000A)

Na DC si neviem predstavit taky power pack, co by si tahal v spicke 6000A. Dymilo by sa z nejednej diody...
registrovaný uživatel Ondro 
Počet komentářů uživatele46 »fotek 0
03.04.2017 (11:26)  
To jazdenie na kabel s dvoma cinnymi masinami ma svoj vyznam hlavne pre udrzanie taznej sily pri vyssej rychlosti. Preto ten prebytok vykonu...
03.04.2017 (10:28)  
Moony:
Uvedené lokomotivy nejsou moc porovnatelné. Výkon (kW) / Max. tažná síla (k/N):
6400 / 300 - Vectron
3080 / 320 - Laminátka
1460 / 215 - Brejlovec
03.04.2017 (5:14)  
ŠimonP: S tou troleji to asi uplne nebude pravda. Na Tisnovce zaznamenavam nakladni vlaky, kde za sebou jedou klidne 3, nebo 4 masiny, ktere jsou cinne. Onehda to tu jelo v sestave 4x laminatky, respektive dve dvojcita a obe dvojcata vykazovala cinnost. Pak tam bylo eso, ktery se vezlo a na konci byl nazhavenej brejlovec, kterej vykazoval taky cinost.....nejakou dobu predtim jely cibulky s cementem a v cele byly 3 laminy. Dvojce a solo.....
02.04.2017 (21:29)  
Činná je jen ta první, tak není co řešit :-)
02.04.2017 (20:56)  
Další věc je zdvih trolejového drátu. Při zvednutí tří sběračů za sebou by se příliš vychýlil trolejový drát a síť SŽDC na to není stavěná.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko