Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Ty 51-97 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: depo Kielce - Datum: 3.3.1985 - Autor: Drahos Svestka - Zobrazeno: 4116x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Drahoši, opět jedna z Vašich skvělých fotek. Není co dodat. Krásná historie a přitom to je "pouze" čtvrtstoletí.
25.11.2009 (0:21)
V Polsku bylo celkem běžné,že lokomotivy byly takto vylepšovány.Aspoň to vypadá trochu veseleji,ne?
Ale jinak ten stroj nebyl vůbec k zahození,je to moderní poválečná mašina pro těžkou nákladní dopravu,vyráběná v letech 1953-1957(Cegielski),konstrukčně vycházely z řady Ty 246,dodávané z USA těsně po válce,a v některých parametrech dokonce předčí i naše štokry-zde jsou některé z nich:celková výhřevná plocha 242 m2(556.0-201 m2),plocha roštu 6,3 m2,celková hmotnost lok.ve službě s tendrem 188 tun,indikovaný výkon 1 650 kW(2 250 koní).Oproti 556.0 chyběla pouze dvojitá dyšna a vzduchový servomotor rozvodu.Byl to takový polský "štokr".
Ale jinak ten stroj nebyl vůbec k zahození,je to moderní poválečná mašina pro těžkou nákladní dopravu,vyráběná v letech 1953-1957(Cegielski),konstrukčně vycházely z řady Ty 246,dodávané z USA těsně po válce,a v některých parametrech dokonce předčí i naše štokry-zde jsou některé z nich:celková výhřevná plocha 242 m2(556.0-201 m2),plocha roštu 6,3 m2,celková hmotnost lok.ve službě s tendrem 188 tun,indikovaný výkon 1 650 kW(2 250 koní).Oproti 556.0 chyběla pouze dvojitá dyšna a vzduchový servomotor rozvodu.Byl to takový polský "štokr".
Krásně čitelné detaily v pojezdu i na kotli, atmosféra "starých" časů, moc se mi líbí.
Připadá mi to trochu jako fotka z Číny (to "logo" na dýmnici, hvezdy kolem komína) :-)
Připadá mi to trochu jako fotka z Číny (to "logo" na dýmnici, hvezdy kolem komína) :-)
Alespoň si to mohli upravit k obrazu svému. Zkuste si dneska vylapšit nějaké Eso.
24.11.2009 (13:51)
Není to odněkad z Kuby?.. Ne vážně, pěkná dokumentační fotografie, ale jak se na tom chlapi vyřádili... Jak jinak než za 5
Nepochybuji, že chlapi od mašin tam ty kolečka a hvězdičky malovali s nejlepším úmyslem a nijak to nesnižuje úctu za jejich každodenní dřinu s údržbou a provozem parních skvostů. Ale výsledek s odstupem let působí působí - sám jsi to popsal dokonale :)
NIcKON: Strašlivý? V očích lokomotivního personálu, který s ní jezdil a takhle mašinu "vylepšil" to bylo určitě to nejlepší co mohli udělat pro "zkrášlení". Vkus lidové tvořivosti mnohdy neznal žádných hranic a někdy byly k vidění různé, ale spíš hrůzné kousky. Pověstný byl brněnský barevný štokr. Ale abych nekřivdil Moravě, z osobní zkušenosti mohu potvrdit, že i v depu v CL byly k vidění roztodivné barevné kreace. Výsledek většinou vypadal tak, jakoby mašina právě sjela z kolotoče. :-)
Jako obvykle nadčasové. Mimochodem, netušíte, proč utrpěla lokomotiva ten strašlivý tuning?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko