Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Vozy Gangloff ve výhybně | |
Informace o fotografii: - Úsek: Starý Smokovec lanovka - Hrebienok - GPS: 49°8'57.196"N, 20°13'22.609"E » - Datum: 18.9.2011 - Autor: zirecek - Zobrazeno: 7698x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
06.08.2013 (9:43)
To je krásná fotka.
vždycky jsem si myslel, že Abtova výhybka se pojí k ozubenici...:-)...ale pan Abt toho bude mít na svědomí asi více....http://cs.wikipedia.org/wiki/Abtova_v%C3%BDhybka
A nebo se zajit podivat na horni stanici na Petrin, tam je vystavena naprava :-)
Pro doplneni komentare Petra Martinka: Kolo se dvema nakolky/okolky je vzdy to vnejsi. Vnejsi kolejnice ve vyhybne je neprerusena, prubezna. A druhe kolo na naprave (kolo vnitrni pri jizde vyhybnou) je vyrazne sirsi a bez hran. Podoba se skoro valci, aby plynule prejelo vsechna prerusena mista (srdcovka, ulozeni lana, absence prestavitelnych jazyku). Na pozemni lanovce na Hrebienok si muzete sikovne stoupnout u vyhybny na verejne pristupne misto a z podhledu to pekne pozorovat pri prujezdu, :-).
Cena jizdneho se zda trzne adekvatne k poptavce. Nevsiml jsem si, ze by jezdila prazdna, :-).
Cena jizdneho se zda trzne adekvatne k poptavce. Nevsiml jsem si, ze by jezdila prazdna, :-).
-> dsPIC: stejná výhybka je u lanovky v Praze na Petřín, stejně jako u obou karlovarských, není třeba za ní jezdit do Tater :)
400 korun to není, jenom 300. Abtova výhybka-jsou 2 druhy lidí, jedni ji pochopí z pouhého pohledu, a druhým se může vysvětlovat s jakýmkoli úsilím a nepochopí ji stejně. Slovensko nemusím, od mého posledního nedobrovolného výletu, který za minulého režimu trval 2 roky.
11.02.2012 (21:44)
dsPIC: zpáteční stojí 10Eur, to naštěstí stále ještě není 400 korun.
Ta výhybka je spíš výhybna. Vtip spočívá v tom, že vozy mají oboustranný nákolek na kolech podvozku vždy jen na jedné straně, takže vozy si stále drží ve výhybně svoji stranu. Kolo na druhé straně podvozku je hladké bez nákolku a po kolejnici se jen odvaluje bez jakéhokoliv bočního vedení.
Ta výhybka je spíš výhybna. Vtip spočívá v tom, že vozy mají oboustranný nákolek na kolech podvozku vždy jen na jedné straně, takže vozy si stále drží ve výhybně svoji stranu. Kolo na druhé straně podvozku je hladké bez nákolku a po kolejnici se jen odvaluje bez jakéhokoliv bočního vedení.
To je ta předražená mrcha za asi 400 korun, přitom tam za 15-20 minut pohodové chůze vyjdete pěšky. Ale fotka pěkná. Dodnes jsem úplně nepochopil, jak ta výhybka funguje ;)
11.02.2012 (19:59)
To je krása,s tím Lomnickým štítem v pozadí.Moc pěkné.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko