..: Fotogalerie - detaily fotografie 40.006 :..
 

40.006


40.006Informace o fotografii:
 - Úsek: Tisovec-Bánovo - Zbojská (most pod Dielom)
 - Datum: 30.9.2014
 - Autor: Petr Holub  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 7383x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
11.10.2014 (22:33)  
Drahoš: nemýlíte se, lokomotivy byly v počtu 7 kusů postaveny pro poslední vybudovanou zubačku v monarchii (1908-09), Várálja-Hatszeg - Káranszebés (později Subcetate - Caransebes, od roku 1918 s přestávkou 2. světové války v Rumunsku. Trať o délce 77 km měla 19 km dlouhý ozubnicový úsek Boutari - Portile de Fier - Sarmisegetuza, ozubnicové lokomotivy však jezdily i po adhezních úsecích. Trať vedla podobně jako tisovecká zubačka přes hřeben, ve vrcholové stanici Portile de Fier bylo podobně jako na Zbojské nutno objíždět soupravu. Lokomotivy byly více příbuzné řadě 169 kkStB, tj. ČSD 404.0 z kořenovské zubačky. Pokud je mi známo, na ozubnicovém úseku byla zastavena veškerá doprava v roce 1978 (parní ozubnicový provoz přetrval až do konce), zda jsou dosud v provozu adhezní úseky mi není známo...
Možná jsou mezi čtenáři železniční cestovatelé, kteří se tam vypravili a vědí o současném stavu více...?
11.10.2014 (17:39)  
Zajímavostí je i ta mašina. Pokud se nemýlím, pochází z Rumunska. Původně na této trati jezdily stroje řady 403.5, vyrobené v počtu 4 kusů ve Floridsdorfu. Byly zajímavé konstrukčně...šlo o polotendrovky a mohly pojíždět jak adhezní tratě tak i ozubnici-měly 4 válce. Na adhezní trati jezdily jako dvojčité, na ozubnici jako čtyřčité (ozubnicový paní stroj uvnitř rámu). Adhezní i ozubnicový parní stroj měl svůj vlastní regulátor. V provozu se udržela nejdéle lok.403.504. Jezdila ještě v roce 1964.
Fotka překrásná, škoda že jsem nemohl být u toho.
11.10.2014 (7:17)  
Ferina: Myslím, že s případným zprovozněním naší zubačky neměla mít Jaroměř nic moc společného, krom toho, že tam mašina stojí. Tuším že to byla iniciativa Železniční společnosti Tanvald (www.zubacka.cz). Pokud se mýlím, ať mě někdo znalejší opraví...
Jinak foto perfektní a Slovákům klobouk dolů, že to dotáhli do úspěšného konce :)
10.10.2014 (22:56)  
Nelze mít připomínek, krása.
10.10.2014 (21:17)  
Naprostý souhlas s nadšením ostatních. Krásný stroj, skvělé video, výborná scenerie.

Škoda, že se to někde neavizovalo vopred a nevypravili tam railfans lehátáč z Práglu. :-) V těchto končinách mám deficit, o důvod víc tam příští léto vyrazit.
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
09.10.2014 (23:39)  
Ferina: SNÁĎ SA PODARÍ - Treba sa modliť a držeť palce!! (dědek na vlaky.net) Pomoc shora přijde, treba sa modliť.
09.10.2014 (17:58)  
Obsah fotky i video mně vzalo. Slováci si u mně šplhli. Naše zubačka se asi zprovoznění nedočká, protože místo pomoci z hora se Jaroměři a železničním fandům hází klacky pod nohy. Kéž by se to změnilo. za fotku 5.
09.10.2014 (17:28)  
Topič
Pokud tomu někdo nerozumí, nebo nevěří, ať si udělá telefon ze dvou kelímků od jogurtu a provázku. Principálně je to poněkud jiné , ale funguje to. Při velké délce hadice se snižuje srozumitelnost a vznikají stojaté vlny.

Podobné zařízení mělo M 120 4 pro dorozumívání posunovačů a strojvedoucích. Jak je vidět, naši předkové si poradili i bez elektroniky.
09.10.2014 (16:43)  
Z náledu jsem to tipoval na (bývalé) Britské impérium a Garratt lokomotivu jedoucí uhlím napřed. A ono to "za kopečkama" :)
Ale foto je to moc pěkné.
09.10.2014 (16:15)  
Kdepak praporky, houkačky nebo trubky. Dorozumívacím prostředkem mezi strojvedoucím a vlakvedoucím byla sprachrohre, česky "šprechroura".
Kdo někdy viděl Heberleinovu provazovou brdzu, tak si dokáže představit i toto zařízení převzaté z lodní dopravy. Jediným rozdílem bylo, že lidský hlas nebyl přenášen pevnou plechovou rourou, ale pružnou hadicí, protože souprava není na rozdíl od lodi pevný celek. Lokomotiva měla na brukně trubku vedoucí na stanoviště strojvedoucího a na čelníku hadici podobnou topné se zvukotěsným šroubením a tím se akusticky připojila k soupravě.

Tady je pár foto šprechroury z lodí a ponorky.

http://www.katol.cz/fotokarhan/ponorky/dsc12157.html

http://images.fotocommunity.de/bilder/stereoskopische-raumbilder/kreuzblick-stereos/sprachrohr-6fd614af-a64b-4fb1-9131-afeda8d65ea9.jpg

http://images.fotocommunity.de/bilder/motorschiffe/dampfschiffe/sprachrohr-2b83672a-1dba-41e1-91cb-4c1b456fc122.jpg
viz pravý okraj snímků

Naši předci byli vynalézaví.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko