..: Fotogalerie - detaily fotografie SŽ-D-D-D-C :..
 

SŽ-D-D-D-C


SŽ-D-D-D-CInformace o fotografii:
 - Úsek: Praha-Dolní Počernice - Praha-Kyje
 - Datum: 27.4.2016
 - Autor: Chary  Poslat email autorovi
 - Pozn.: MVTV 2-084 + 163.089-6
 - Zobrazeno: 5169x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
19.09.2016 (23:53)  
Zlámalík: To jako je každá trať po 1 km zakřivená? Tomu nevěřím.
Já esíčko na vjezdu do stanice poznám, ale musím se hodně soustředit a vědět, kde je. Pak je skutečně jemně cítit. :-)
19.09.2016 (22:35)  
Chary: nejen, že zanikla služba. Ona byla dokonce zkrácena jízdní doba, takže i ti, kteří si umí "dát šlofíka" na určitou dobu, se nyní spokojeně proklimbají až do Vršovic a na ONJ.
19.09.2016 (11:48)  
Na tom něco bude. Tento úsek vznikl dřív než rekonstrukce Úval, ale zjevně se s tím počítalo dopředu, což je v našich zemích teda taky jev celkem vzácný.
A ty Úvaly? Obě zhlaví fungovala jednak jako třasná zóna pro chodové zkoušky vůlí podvozků a vedlejší efekt, ovšem pro cestující daleko užitečnější byl ten, že to bezpečně probudilo všechny spící cestující. A právě Úvaly byly pro tuto službu zvoleny zcela záměrně, protože jsou tak akorát před Prahou a cestující měli přiměřeně dost času se rozkoukat, vytřít si ospalky a vystřídat se na záchodě předtím, než vlak zastaví na hlavním.
Bohužel s rekonstrukcí stanice Úvaly tato nadstandardní služba zanikla.
19.09.2016 (10:26)  
Jste vedle. Tento tvar, takzvaná kompenzační klička, se vkládá do dlouhých úseků přímé tratě proto, aby se zamezilo zrezivění a zatuhnutí kluzných ploch podvozků, jedoucích dlouhou dobu bez hnutí přímým směrem. Vedlejším efektem pak v době provozování D1expresů bylo, že podvozky vozů Bpee, naopak trpící oscilacemi v přímé trati, byly natočením zklidněny.
A vy tady o obkreslených prstech inženýra...
19.09.2016 (9:08)  
Realisticky: buď tam tuším nějaký pozemkově majetkový problém, nebo, obávám se, kiks v zaměření.
Je pravda, že v rychlíku to nepostřehnete; aspoň já tam jezdím pravidelně a dozvídám se to až teď. A jen cvičně zpochybním 160km/h - ta podle mě začíná až za Poříčanama, ale možná se pletu - ještě donedávna se v těch koncích budovalo neboli jezdilo všelijak.
Podobně se říkalo o nedávno zbouraném hotelu Praha. Ten měl dvě kulaté věže (komunikační jádra), jež měly vzniknout tak, že si projektanti na výkres odložili ne zcela čisté skleničky s červeným vínem a následně to kreslička překreslila.
(NEpamětníci: počátkem 80. let, kdy se hotel budoval, nebyly počítače, kreslilo se na průsvitný papír a kopie byly červené - či modré - čáry na přibližně bílém papíře. Staré výkresy se perfektně hodily na přikrytí nábytku při malování.)
18.09.2016 (23:28)  
hortulano, díky za ten odkaz. Je tam krásně vidět, co to znamená, když se řekne "komprese telákem". Ty perony jsou na videu v čase cca 2:49:13, dráteníci cca 2:49:32 a já jsem s foťákem stál až někde vzáádu na 2:49:46 :-)
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
18.09.2016 (22:37)  
Vypadá to hodně zvláštně ale fakt to nebude při jízdě vůbec znát. Nebo někdo postřehne kolejové "S" na záhlaví každé stanice?
18.09.2016 (22:20)  
Jinak všimněte si, že osová vzdálenost se mění i na vjezdu do stanice, asi tak o půl metru. Ale že by uskočily všechny koleje stejně o kus vedle, to normální není. Díky za "objev".
18.09.2016 (21:54)  
Pro zájemmce, jak to místo vypadá (víceméně) z lidského pohledu, klikněte zde: https://youtu.be/HgiZ72tsyoE?t=2h48m56s
(na ono místo* dorazíte za cca 10 sekund)

* Prst položený na pravítku, ne záhrobí :)
18.09.2016 (20:10)  
Dnes jsem si tam natocil na nastupisti v D. Pocernicich sam pro sebe par vlacku (vzdy kdyz jsem u tety na navsteve) a to vyboceni tam je. Pokud se nevyklonim do trate, tak pres krovi do posledni chvile nevim co jede. Omlouvam se za gramatiku, ale s mobilem se vzdy peru.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko