Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
SŽ-D-D-D-C | |
Informace o fotografii: - Úsek: Praha-Dolní Počernice - Praha-Kyje - Datum: 27.4.2016 - Autor: Chary - Pozn.: MVTV 2-084 + 163.089-6 - Zobrazeno: 5169x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Zlámalík: To jako je každá trať po 1 km zakřivená? Tomu nevěřím.
Já esíčko na vjezdu do stanice poznám, ale musím se hodně soustředit a vědět, kde je. Pak je skutečně jemně cítit. :-)
Já esíčko na vjezdu do stanice poznám, ale musím se hodně soustředit a vědět, kde je. Pak je skutečně jemně cítit. :-)
Chary: nejen, že zanikla služba. Ona byla dokonce zkrácena jízdní doba, takže i ti, kteří si umí "dát šlofíka" na určitou dobu, se nyní spokojeně proklimbají až do Vršovic a na ONJ.
Na tom něco bude. Tento úsek vznikl dřív než rekonstrukce Úval, ale zjevně se s tím počítalo dopředu, což je v našich zemích teda taky jev celkem vzácný.
A ty Úvaly? Obě zhlaví fungovala jednak jako třasná zóna pro chodové zkoušky vůlí podvozků a vedlejší efekt, ovšem pro cestující daleko užitečnější byl ten, že to bezpečně probudilo všechny spící cestující. A právě Úvaly byly pro tuto službu zvoleny zcela záměrně, protože jsou tak akorát před Prahou a cestující měli přiměřeně dost času se rozkoukat, vytřít si ospalky a vystřídat se na záchodě předtím, než vlak zastaví na hlavním.
Bohužel s rekonstrukcí stanice Úvaly tato nadstandardní služba zanikla.
A ty Úvaly? Obě zhlaví fungovala jednak jako třasná zóna pro chodové zkoušky vůlí podvozků a vedlejší efekt, ovšem pro cestující daleko užitečnější byl ten, že to bezpečně probudilo všechny spící cestující. A právě Úvaly byly pro tuto službu zvoleny zcela záměrně, protože jsou tak akorát před Prahou a cestující měli přiměřeně dost času se rozkoukat, vytřít si ospalky a vystřídat se na záchodě předtím, než vlak zastaví na hlavním.
Bohužel s rekonstrukcí stanice Úvaly tato nadstandardní služba zanikla.
Jste vedle. Tento tvar, takzvaná kompenzační klička, se vkládá do dlouhých úseků přímé tratě proto, aby se zamezilo zrezivění a zatuhnutí kluzných ploch podvozků, jedoucích dlouhou dobu bez hnutí přímým směrem. Vedlejším efektem pak v době provozování D1expresů bylo, že podvozky vozů Bpee, naopak trpící oscilacemi v přímé trati, byly natočením zklidněny.
A vy tady o obkreslených prstech inženýra...
A vy tady o obkreslených prstech inženýra...
Realisticky: buď tam tuším nějaký pozemkově majetkový problém, nebo, obávám se, kiks v zaměření.
Je pravda, že v rychlíku to nepostřehnete; aspoň já tam jezdím pravidelně a dozvídám se to až teď. A jen cvičně zpochybním 160km/h - ta podle mě začíná až za Poříčanama, ale možná se pletu - ještě donedávna se v těch koncích budovalo neboli jezdilo všelijak.
Podobně se říkalo o nedávno zbouraném hotelu Praha. Ten měl dvě kulaté věže (komunikační jádra), jež měly vzniknout tak, že si projektanti na výkres odložili ne zcela čisté skleničky s červeným vínem a následně to kreslička překreslila.
(NEpamětníci: počátkem 80. let, kdy se hotel budoval, nebyly počítače, kreslilo se na průsvitný papír a kopie byly červené - či modré - čáry na přibližně bílém papíře. Staré výkresy se perfektně hodily na přikrytí nábytku při malování.)
Je pravda, že v rychlíku to nepostřehnete; aspoň já tam jezdím pravidelně a dozvídám se to až teď. A jen cvičně zpochybním 160km/h - ta podle mě začíná až za Poříčanama, ale možná se pletu - ještě donedávna se v těch koncích budovalo neboli jezdilo všelijak.
Podobně se říkalo o nedávno zbouraném hotelu Praha. Ten měl dvě kulaté věže (komunikační jádra), jež měly vzniknout tak, že si projektanti na výkres odložili ne zcela čisté skleničky s červeným vínem a následně to kreslička překreslila.
(NEpamětníci: počátkem 80. let, kdy se hotel budoval, nebyly počítače, kreslilo se na průsvitný papír a kopie byly červené - či modré - čáry na přibližně bílém papíře. Staré výkresy se perfektně hodily na přikrytí nábytku při malování.)
hortulano, díky za ten odkaz. Je tam krásně vidět, co to znamená, když se řekne "komprese telákem". Ty perony jsou na videu v čase cca 2:49:13, dráteníci cca 2:49:32 a já jsem s foťákem stál až někde vzáádu na 2:49:46 :-)
Vypadá to hodně zvláštně ale fakt to nebude při jízdě vůbec znát. Nebo někdo postřehne kolejové "S" na záhlaví každé stanice?
Jinak všimněte si, že osová vzdálenost se mění i na vjezdu do stanice, asi tak o půl metru. Ale že by uskočily všechny koleje stejně o kus vedle, to normální není. Díky za "objev".
Pro zájemmce, jak to místo vypadá (víceméně) z lidského pohledu, klikněte zde: https://youtu.be/HgiZ72tsyoE?t=2h48m56s
(na ono místo* dorazíte za cca 10 sekund)
* Prst položený na pravítku, ne záhrobí :)
(na ono místo* dorazíte za cca 10 sekund)
* Prst položený na pravítku, ne záhrobí :)
18.09.2016 (20:10)
Dnes jsem si tam natocil na nastupisti v D. Pocernicich sam pro sebe par vlacku (vzdy kdyz jsem u tety na navsteve) a to vyboceni tam je. Pokud se nevyklonim do trate, tak pres krovi do posledni chvile nevim co jede. Omlouvam se za gramatiku, ale s mobilem se vzdy peru.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko