Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
2TE116 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Burgaltaj - Mandal, Mongolsko (Batsumber) - GPS: 48°20'36.382"N, 106°45'14.775"E » - Datum: 24.9.2019 - Autor: topič - Zobrazeno: 2334x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
14.03.2020 (16:14)
Skvělá fotka! :)
Záběry mongolské krajiny jsou dech beroucí, bohužel nemám tu odvahu :( . Moc pěkné.
Lapil: 1. Ano, vlak jede severním směrem.
2. Mapový snímek na google mapách není aktuální, nyní tam opravdu vede zánovní asfaltová silnice, která v loňském září končila v osadě. Na snímku je původní nezpevněná cesta. Cestování vozidlem je v Mongolsku problematické. V Ullanbátaru každodenní zácpy od cca 7 ráno do 7 večer. Čtyřkilometrovou trasu od okraje vnitřního města k hotelu jsme navečer jeli téměř 50 minut. Asfaltových silnic je pomálu, i když se v současnosti, alespoň dle toho co jsme viděli rozsáhle budují a tak ve volné krajině se jezdí stepí, jak se komu zlíbí. Mezi "většími" sídly (desítky, stovky až tisíce obyvatel) jsou vyježděné koleje a když se časem stanou nesjízdnými, vyjezdí se o kus vedle další. K tomu je nutné občas překonat vodní toky broděním a tak se stává, že přesun na další fotoflek o pár set metrů dál vyžaduje najet několik kilometrů nízkou rychlostí, což může trvat klidně 1/2 i 3/4 hodiny. V hornaté krajině se často stává, že cesta vede průsmyky mezi kopci, objíždí nesjízdná místa apod. a použití vozidla 4x4 je prakticky nutností. Donedávna ještě platilo, podobně jako v Číně, že turista s krátkodobým vízem si nemohl pronajmout auto v půjčovně, ale pouze auto s řidičem.
2. Mapový snímek na google mapách není aktuální, nyní tam opravdu vede zánovní asfaltová silnice, která v loňském září končila v osadě. Na snímku je původní nezpevněná cesta. Cestování vozidlem je v Mongolsku problematické. V Ullanbátaru každodenní zácpy od cca 7 ráno do 7 večer. Čtyřkilometrovou trasu od okraje vnitřního města k hotelu jsme navečer jeli téměř 50 minut. Asfaltových silnic je pomálu, i když se v současnosti, alespoň dle toho co jsme viděli rozsáhle budují a tak ve volné krajině se jezdí stepí, jak se komu zlíbí. Mezi "většími" sídly (desítky, stovky až tisíce obyvatel) jsou vyježděné koleje a když se časem stanou nesjízdnými, vyjezdí se o kus vedle další. K tomu je nutné občas překonat vodní toky broděním a tak se stává, že přesun na další fotoflek o pár set metrů dál vyžaduje najet několik kilometrů nízkou rychlostí, což může trvat klidně 1/2 i 3/4 hodiny. V hornaté krajině se často stává, že cesta vede průsmyky mezi kopci, objíždí nesjízdná místa apod. a použití vozidla 4x4 je prakticky nutností. Donedávna ještě platilo, podobně jako v Číně, že turista s krátkodobým vízem si nemohl pronajmout auto v půjčovně, ale pouze auto s řidičem.
Dobrá exotika a nádhera, díky.
1/ Jestli jsem dobře vyčuchal, vlak jede k severu, takže lesy jsou na severní straně hor. Je to tak?
2/ P.T. publiku doporučuju kouknout se na místo z letadla. Je tam poblíž silnice, ale jak se zdá, mnozí ji nepovažují za podstatnou. Platí pro mapy.cz, google jsem neotvíral.
1/ Jestli jsem dobře vyčuchal, vlak jede k severu, takže lesy jsou na severní straně hor. Je to tak?
2/ P.T. publiku doporučuju kouknout se na místo z letadla. Je tam poblíž silnice, ale jak se zdá, mnozí ji nepovažují za podstatnou. Platí pro mapy.cz, google jsem neotvíral.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko