..: Fotogalerie - detaily fotografie 475.151 :..
 

475.151


475.151Informace o fotografii:
 - Místo focení: Stráž nad Ohří
 - Datum: 23.3.1972
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: Foto: Ing.Jaroslav Kocourek
Os 1511 (Chomutov-Cheb)
 - Zobrazeno: 6183x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
15.07.2014 (7:03)  
pro Rabín:

Honzo, o chvíli dríve, jsem z jazykové učebny u nás v Kladské čučel na nádraží Nusle tak intenzivně, až jsem se na ten Bohdalec s kamošem vyravil- Místní to fakt neviděli rádi. A ta poodívaná! 3tokr byl normoš, Dvojky na Mn všude, doživaly 524.1 ze "Sázavy" a nastupovaly Bardotky, co jim motóry ze Smíchova jezdily na podvalníku za Tatrou 141 do Vysočan, stavěly a chladily u parku motór. Od řeky k vodárně to fakt je do kopce ... A ta dvojitá točna!!! Jo, a učitel Novák (znáš ještě?) na Bohdalci bydlel, denně chodil pščkobusem. Já z Vrčovic jezdil trolejbusem.
14.07.2014 (16:27)  
Rabín: Já pamatuji chomutovsý stroj 475.133 v říjnu ve Veleslavíně. Moc se mu odsud nechtělo, protože jsem za ním stačil seběhnout z Petřin. Na rozjezdu od návěstidla mu to pak za vlhka dost podkluzovalo - o to větší "nádhera" byla pozorovat očima i sluchem ten boj.
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
14.07.2014 (14:51)  
Krásná fotka.
ikkyu: olej trávu fakt brzdí. Jednak jí brání kořenit, jednak pomáhá vodě, aby odtekla ze štěrku pryč, takže travička nemá z čeho růst.
registrovaný uživatel duplo 
Počet komentářů uživatele5 »fotek 0
14.07.2014 (10:26)  
Dneska je to o život si jít pro kyselku k trati, protože jsou tam cikánská ghetta.
14.07.2014 (8:24)  
Borovička: pamatuji se, jak jedné soboty v lednu 1974 jsem na přejezdu na Špejcharu spatřil chomutovský osobák se 475.159. V neděli jsem se na něj na to místo vypravil s foťákem a jel s T 478.1187. Znechuceně jsem odešel... Dnes by nás tam potěšilo i to :)
13.07.2014 (22:19)  
Té fotce snad nelze nic vytknou.Dokonce i to,že je černobílá má něco do sebe.
Doufám,že se dočkám,že o šlechtičnách vyjde časem nějaká kniha.To by bylo jistě o čem zase číst a taky jistě na co koukat.
13.07.2014 (21:54)  
DŠ: Pravidelný provoz do Prahy byl ukončen v červnu 1973 stejně jako provoz papoušků od Kladna resp. Kralup. Ale jezdilo se, ale už nepravidelně, dál snad až do roku 1975. Ale to už musel mít člověk štěstí.
13.07.2014 (21:10)  
Přidávám se také k poděkování za doprovodný text.

Drahoši, tyto snímky Ing.Kocourka už někde někdy byly veřejnosti publikovány, nebo to je zde slavnostní premiéra?

Na první pohled mi to připadalo jako někde u Jedlové...
13.07.2014 (22:07)  


Děkuji za poděkování, Petře.
Doprovodný text je dle mého názoru u těchto fotek nezbytný. Je to všechno už tak dávno, že spoustě lidem samotná fotka (byť by byla sebekrásnější) nic moc neřekne-viz některé komentáře resp.dotazy. Beru to tak trochu jako povinnost...nás,co jsme parní provoz zažili v plné parádě...podat nějaké vysvětlení a informaci o tom, jak to tenkrát fungovalo. Nejspíš i z toho důvodu, že to bylo to nejhezčí co jsem na dráze zažil, něco, čemu se absolutně nikdy nic nevyrovná...takže i proto to rád předám ostatním.
Pokud máš na mysli tuto konkrétní fotku, tak pokud vím, tato zatím nebyla nikde publikována...a zde má premiéru.
13.07.2014 (18:32)  
Krasna dobova vzpominka. Prohlizim si opakovane i drobnosti kolem soupravy, jako vyhybky, dratovody, ruzne druhy osvetleni, telegrafni sloupy, prilehla zahradka. Osobne by mi vice pasoval dodatecny orez spise na sirku, aby tyto detaily jeste vynikly, :-). Avsak by to nebylo moc vhodne, zasahovat takto do fotky jineho autora.
Dekuji za napsany doprovodny text o tehdejsim provozu. Pocit z fotky to jeste umocnuje, dokresluje.
13.07.2014 (14:34)  
BBvK: táta mi říkal, že tam kde jezdily páry tak v kolejích nic moc nerostlo- snad kvůli páře nebo oleji ukapávajícímu z ložisek. Ví o tom někdo víc?
13.07.2014 (18:53)  


Kvůli páře určitě ne, olej ukápavající z ložisek...to je nesporně jeden z důvodů. Občas taky zbytečnou vegetaci zapálila jiskra z komína nebo z popelníku. A hlavně byla v každé druhé třetí stanici traťovka, která se snažila přidělený úsek aspoň v rámci možností nějak udržovat. Nutno říct, že při tehdejším zatížení tratí to byl problém...nějaká nepřetržitá výluka vůbec nepřicházela v úvahu.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko