..: Fotogalerie - detaily fotografie 752.015-8 :..
 

752.015-8


752.015-8Informace o fotografii:
 - Úsek: Blansko - Adamov zastávka
 - GPS: 49°20'6.233"N, 16°38'44.262"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 27.8.1993
 - Autor: classic 90s 
 - Pozn.: "260kou bezdrátově" -
Kapitola II. - "Na jih" - Díl
4. - "Musíme to opravit" /
sken negativu AGFA
 - Zobrazeno: 6282x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

10.05.2014 (15:00)  
Trošku jsem nastudoval jednu publikaci a vysvětlení proč byl v úseku Blansko-Adamov vyměněn svršek této koleje v roce 93, aby byl už za TŘI roky 1996 dělán znova v rámci koridoru, jak uvádí Keprt, by tu bylo:

V těch letech mezitím (94, 95) totiž byla používána ta opravená kolej pro oba směry (jak vidím na jiných fotkách)-tedy s větší zátěží a nechat tam starý svršek ještě tři roky by asi bylo riziko. Důvod dlouhé výluky koleje vlevo neznám (třeba někdo doplní), domnívám se pouze, že proto, aby mohl být bez provozu upraven starý Novohradský tunel č. 8/1, neboť opravená kolej už používala nově vyražený paralelní tunel č.8/2.

V roce 1996 pak, při úplné dvojkolejné půlroční výluce úseku Brno-Blansko proběhla ona kompletní masivní modernizace a koridorizační optimalizace svršku, spodku, mostů, opěrných zdí, prostorové průchodnosti, zabezpečení, atd. u celého tělesa, tedy obou kolejí najednou.

V koordinaci s tím současně od r. 1996 EŽ Praha realizovala elektrizaci trati.
09.05.2014 (19:08)  
Ty tunely se přestavovaly už od poloviny 60.let.Úplně první se dělal tunel č.11 zvaný Muzlovský mezi Hradcem nad Svitavou a zastávkou Dlouhá. Následovaly tunely č.3 a č.4 u Babic nad Svitavou,pak č.10 a č.9 u Blanska.
Na fotce je tunel č.9.Jinak pro úplnost tunely č.5 a č.6 byly zrušeny a nahrazeny zářezy.
09.05.2014 (15:43)  
Keprt, díky za opravu.
Astartoth, tak to se omlouvám za mystifikaci.
Pravda, po roce 95 jsem trať moc nesledoval ani nepoužíval, a ani bych nepředpokládal dvě výměny svršku během pěti let (93-98).
Jako laik ani nevidím rozdíl mezi kolejí na tomto obrázku vlevo (1994):
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist670.jpg
A na těchto kolej vpravo (2010, resp. 2005):
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/363332.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/263000.jpg
09.05.2014 (11:17)  
Na elektrifikaci (resp. předelektrifikačních úpravách - tunely) trati Brno-ČT se pracovalo od 70. let, masivní rekontrukce úseku Brno-Blansko probíhala 1996-1998, zahájení elektrického provozu v celé trati leden 1999. Zobrazená akce je běžná oprava, v rámci koridorizace se ta kolej dělala znova. Samotné slovo koridor se začalo používat asi v roce 1993 - tehdejší plán na dokončení všech čtyř byl rok 2000 :-) Stavět se začalo taky 1993, tehdy se prezentoval nějaký slavnostní výkop v Poříčanech
09.05.2014 (11:06)  
Classic: diky, takze svrsek, ktery tam tenkrat vyrobili je tam dodnes i s koleji? Tedy uz tam tenkrat davali prisvorkovane koleje a ne sroubovane?
08.05.2014 (23:35)  
Ta fotka je uz ze stavby koridoru, nebo to byla jen jina vymena koleje?
09.05.2014 (1:23)  


Jak to říct, výměna svršku by proběhla tak jako tak, ale tady byla součástí předelektrizačních prací a ty spolu se samotnou elektrizací byly zase součástí budování koridoru.
08.05.2014 (20:54)  
Báječná fotka za 5*. Dovolím si přidat odkaz na téměř současný stav tohoto místa (2006). Zajímavé je, že některé fleky na tunelu zůstaly po třinácti letech stejné...

http://www.680na260.wz.cz/Fotky/2_3_06_571.jpg
08.05.2014 (21:52)  


Díky za odkaz Miloši. No báječná, stydím se za ten nenasvícený bok vlaku, ale co už...

Ty fleky jsou naprosto stejné, jen časem blednou, jak už je dieslové výfuky "neudržují". :))
A dost možná připomínají ještě i páru, protože tunely prošly elektrizační změnou v sedmdesátých letech, kdy se tu proháněly pětasedmy (nebudu už teda říkat šlechtičny ;-) ).

No a našel jsem ještě jeden snímek, od kolegy doktora z 2005:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/263000.jpg
08.05.2014 (10:00)  
Zajímavost:
Další z později přeznačených bardotek. Tato po rekonstrukci v roce 1995 na číslo 751.315-3.

Zánovní stav z r.1997:
http://www.strojvedouciplzen.cz/en/photos/motorove-lokomotivy/lokomotivy-rady-751/302---382/751.315-3.-.html

A když zub času opět zapracoval, 2005 ji zachytil autor Jakuza takto:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/751102.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/751076.jpg

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko