..: Fotogalerie - detaily fotografie 363 :..
 

363


363Informace o fotografii:
 - Úsek: Tišnov - Dolní Loučky (Most Míru)
 - Datum: 25.8.1992
 - Autor: classic 90s 
 - Pozn.: R 476 Istropolitan aneb "Go
West!" / sken dia Fomachrom
D20
 - Zobrazeno: 6341x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 6
 - Rating od uživatelů:
 5

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
05.12.2013 (9:05)  
No myslim, ze roli hralo taky to, ze Praha - MuN se stejne muselo udelat kvuli Ostravsku...
registrovaný uživatel Nechic  mail  
Počet komentářů uživatele633 »fotek 0
04.12.2013 (16:42)  
classic 90s: Dolní Loučky jsou pro focení dálkových vlaků ideální asi v tom smyslu, že to tam vůbec nevypadá jako Česká krajinka, ale spíš jako Rakousko nebo Švýcarsko, prostě správně cizácky ;-)
03.12.2013 (20:38)  
Ještě mi dovolte poznámku; to focení mezinárodních vlaků v Loučkách na největším viaduktu u nás, mělo pro mě pokaždé nezapomenutelnou, úžasnou atmosféru DÁLEK. Dálek, které ty vlaky symbolizovaly a jež (doslova) přesahovaly naše hranice. To navíc dokonale rezonovalo s tehdejší dobou krátce po pádu železné opony, dobou nově nabytého neomezeného cestování a vůbec všemožných (tehdy třeba i naivně viděných) možností.

A všechny tyto "dálkou vonící" rychlíky, expresy a écéčka projíždějíce NAŠÍ krásnou českou a moravskou krajinou, spojovaly tuto naši domovinu s nově otevřenou Evropou. A právě tento monumentální most jakoby symbolizoval toto spojování a začátek překlenování časové propasti mezi zeměmi PŘED a ZA oponou...

V tomto smyslu je toto fotogenické místo a celá trať opravdu poněkud osiřelá... :(

P.S. Že dnes už některé věci můžeme vidět úplně jinýma očima, na atmosféře tehdejší doby a pro mě i konkrétně tohoto místa nic nemění. .)

Omlouvám se, nějak jsem se rozepsal.
03.12.2013 (16:42)  
Díky všem za příspěvky.

Trochu jsem ještě posbíral nějaká fakta a udělal srovnání:

1) délka tras Praha hl.n.-Brno hl.n. (zdroj IDOS):
- přes Vysočinu 257km
- přes Třebovou 255km
2) srovnání dvou dnešních vnitrostátních rychlíků Praha hl.n.-Brno hl.n. (zdroj IDOS):
- přes Vysočinu: 3h 40min
- přes Třebovou: 2h 59min
3) srovnání tehdejšího a dnešního EC Brno hl.n.-Praha Holešovice resp. hl.n. (zdroje JŘ91/92, IDOS):
- EC 8 Antonín Dvořák v roce 1991/2 přes Vysočinu: 3h 09min (Holešovice)
- EC 78 Johann Gregor Mendel 2012/13 přes Třebovou: 2h 42min (hl.n.)
4) srovnání Slovenské strely tehdy a dnes Brno hl.n.-Praha hl.n. (zdroje JŘ91/92, IDOS):
- 1991/2 přes Vysočinu: 3h 16min
- 2012/13 přes Třebovou: 2h 42min


A tento "můj" Istropolitan tenkrát jezdil tento úsek takto: Brno hl.n. odj.14:02, Havl.Brod odj.15:25, Praha Holešovice příj.17:14
Celá trasa Blava-Hamburg zde: http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&cislo=476&rok=1992

A mimochodem, název Bratislavy - Istropolis - pochází z řečtiny a údajně znamená prozaické "Město na Dunaji". :)
03.12.2013 (12:39)  
Jo a ještě jeden faktor sehrál roli.A to,že ČSD tehdy uvažovaly provozovat pendolina,které v obloucích můžou až o 30% rychleji.Jízdní doba Praha - Brno byla vypočtena na 2 hodiny a 20 minut a to tenkrát docela pokrok byl.
03.12.2013 (2:05)  
Oponoval bych,že to není v současnosti výrazně rychlejší.Za komoušů se jezdilo přes Havlíčkův Brod 3 a půl hodiny u Ex nebo jiných mezistátních R,obyčejným R až 4 hodiny.Já vím TGV to sice není,ale i tak...
Jinak koridorová trasa je i trasou tradiční.Od vzniku železnice 120 let,pak 30 přes Vysočinu.Byť pár rychlíků jezdilo přes Pardubice i po těch 30 let degradace téhle trasy.
Pravda ten koridor (hlavně severně od Brna) mohli udělat líp,ale zřejmě se bralo v úvahu s tou tratí č.260 hlavně něco konečně dělat a zřejmě i úvahy o budování VRT v budocnosti mohly mít vliv na skutečnost - moc se s velkýma přeložkama nezabývat.Asi časově i finančně by bylo náročné řešit delší tunely nebo zářezy,více mostů,pozemky atd.
02.12.2013 (19:31)  
No tak kilometricky to bylo a je po obou tratích v podstatě pořád stejné. Trať do HB z Brna je novostavba z války v dobré stopě. Co to zabijí, je klikatina dál na Kutnou Horu. Trasování přes ČT není také dotažené, ale je preferované a investuje se tam a místní frekvence tam bude asi vyšší.
02.12.2013 (18:22)  
Martin Ben: I tak mnohem lepší než tudy, navíc přes Třebovou je to do Prahy paradoxně kratší.
02.12.2013 (18:18)  
No já nevím, nevěřím, že by byl v jízdní době přes Vysočinu a přes ČT takový extra velký rozdíl. Za 20 let mají cestující dnes možnost se svézt v o něco slušnějším vlaku ale to je tak všechno, jízdní doba se od těch časů moc nezměnila.
02.12.2013 (17:38)  
classic 90s: nový koridor vede úplně jinudy - nojo on je hrozný rozdíl mezi sedmdesátkou u Vlkanče a u Adamova, úseky Brandýs - Ústí n/O nebo Brno - Blansko to jsou přímo koridorové perly ...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko