Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
363 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Tišnov - Dolní Loučky (Most Míru) - Datum: 25.8.1992 - Autor: classic 90s - Pozn.: R 476 Istropolitan aneb "Go West!" / sken dia Fomachrom D20 - Zobrazeno: 6341x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 6 - Rating od uživatelů: 5 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
No myslim, ze roli hralo taky to, ze Praha - MuN se stejne muselo udelat kvuli Ostravsku...
classic 90s: Dolní Loučky jsou pro focení dálkových vlaků ideální asi v tom smyslu, že to tam vůbec nevypadá jako Česká krajinka, ale spíš jako Rakousko nebo Švýcarsko, prostě správně cizácky ;-)
05.12.2013 (11:34)
Nechic, naprosto souhlasím, zde pár alpských záběrů od kolegů: :)
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/obb/obb285.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/obb/obb332.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/obb/obb367.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/obb/obb277.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/obb/obb459.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/sbb/sbb072.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/sbb/sbb219.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/obb/obb285.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/obb/obb332.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/obb/obb367.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/obb/obb277.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/obb/obb459.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/sbb/sbb072.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/sbb/sbb219.html
03.12.2013 (20:38)
Ještě mi dovolte poznámku; to focení mezinárodních vlaků v Loučkách na největším viaduktu u nás, mělo pro mě pokaždé nezapomenutelnou, úžasnou atmosféru DÁLEK. Dálek, které ty vlaky symbolizovaly a jež (doslova) přesahovaly naše hranice. To navíc dokonale rezonovalo s tehdejší dobou krátce po pádu železné opony, dobou nově nabytého neomezeného cestování a vůbec všemožných (tehdy třeba i naivně viděných) možností.
A všechny tyto "dálkou vonící" rychlíky, expresy a écéčka projíždějíce NAŠÍ krásnou českou a moravskou krajinou, spojovaly tuto naši domovinu s nově otevřenou Evropou. A právě tento monumentální most jakoby symbolizoval toto spojování a začátek překlenování časové propasti mezi zeměmi PŘED a ZA oponou...
V tomto smyslu je toto fotogenické místo a celá trať opravdu poněkud osiřelá... :(
P.S. Že dnes už některé věci můžeme vidět úplně jinýma očima, na atmosféře tehdejší doby a pro mě i konkrétně tohoto místa nic nemění. .)
Omlouvám se, nějak jsem se rozepsal.
A všechny tyto "dálkou vonící" rychlíky, expresy a écéčka projíždějíce NAŠÍ krásnou českou a moravskou krajinou, spojovaly tuto naši domovinu s nově otevřenou Evropou. A právě tento monumentální most jakoby symbolizoval toto spojování a začátek překlenování časové propasti mezi zeměmi PŘED a ZA oponou...
V tomto smyslu je toto fotogenické místo a celá trať opravdu poněkud osiřelá... :(
P.S. Že dnes už některé věci můžeme vidět úplně jinýma očima, na atmosféře tehdejší doby a pro mě i konkrétně tohoto místa nic nemění. .)
Omlouvám se, nějak jsem se rozepsal.
03.12.2013 (16:42)
Díky všem za příspěvky.
Trochu jsem ještě posbíral nějaká fakta a udělal srovnání:
1) délka tras Praha hl.n.-Brno hl.n. (zdroj IDOS):
- přes Vysočinu 257km
- přes Třebovou 255km
2) srovnání dvou dnešních vnitrostátních rychlíků Praha hl.n.-Brno hl.n. (zdroj IDOS):
- přes Vysočinu: 3h 40min
- přes Třebovou: 2h 59min
3) srovnání tehdejšího a dnešního EC Brno hl.n.-Praha Holešovice resp. hl.n. (zdroje JŘ91/92, IDOS):
- EC 8 Antonín Dvořák v roce 1991/2 přes Vysočinu: 3h 09min (Holešovice)
- EC 78 Johann Gregor Mendel 2012/13 přes Třebovou: 2h 42min (hl.n.)
4) srovnání Slovenské strely tehdy a dnes Brno hl.n.-Praha hl.n. (zdroje JŘ91/92, IDOS):
- 1991/2 přes Vysočinu: 3h 16min
- 2012/13 přes Třebovou: 2h 42min
A tento "můj" Istropolitan tenkrát jezdil tento úsek takto: Brno hl.n. odj.14:02, Havl.Brod odj.15:25, Praha Holešovice příj.17:14
Celá trasa Blava-Hamburg zde: http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&cislo=476&rok=1992
A mimochodem, název Bratislavy - Istropolis - pochází z řečtiny a údajně znamená prozaické "Město na Dunaji". :)
Trochu jsem ještě posbíral nějaká fakta a udělal srovnání:
1) délka tras Praha hl.n.-Brno hl.n. (zdroj IDOS):
- přes Vysočinu 257km
- přes Třebovou 255km
2) srovnání dvou dnešních vnitrostátních rychlíků Praha hl.n.-Brno hl.n. (zdroj IDOS):
- přes Vysočinu: 3h 40min
- přes Třebovou: 2h 59min
3) srovnání tehdejšího a dnešního EC Brno hl.n.-Praha Holešovice resp. hl.n. (zdroje JŘ91/92, IDOS):
- EC 8 Antonín Dvořák v roce 1991/2 přes Vysočinu: 3h 09min (Holešovice)
- EC 78 Johann Gregor Mendel 2012/13 přes Třebovou: 2h 42min (hl.n.)
4) srovnání Slovenské strely tehdy a dnes Brno hl.n.-Praha hl.n. (zdroje JŘ91/92, IDOS):
- 1991/2 přes Vysočinu: 3h 16min
- 2012/13 přes Třebovou: 2h 42min
A tento "můj" Istropolitan tenkrát jezdil tento úsek takto: Brno hl.n. odj.14:02, Havl.Brod odj.15:25, Praha Holešovice příj.17:14
Celá trasa Blava-Hamburg zde: http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&cislo=476&rok=1992
A mimochodem, název Bratislavy - Istropolis - pochází z řečtiny a údajně znamená prozaické "Město na Dunaji". :)
Jo a ještě jeden faktor sehrál roli.A to,že ČSD tehdy uvažovaly provozovat pendolina,které v obloucích můžou až o 30% rychleji.Jízdní doba Praha - Brno byla vypočtena na 2 hodiny a 20 minut a to tenkrát docela pokrok byl.
Oponoval bych,že to není v současnosti výrazně rychlejší.Za komoušů se jezdilo přes Havlíčkův Brod 3 a půl hodiny u Ex nebo jiných mezistátních R,obyčejným R až 4 hodiny.Já vím TGV to sice není,ale i tak...
Jinak koridorová trasa je i trasou tradiční.Od vzniku železnice 120 let,pak 30 přes Vysočinu.Byť pár rychlíků jezdilo přes Pardubice i po těch 30 let degradace téhle trasy.
Pravda ten koridor (hlavně severně od Brna) mohli udělat líp,ale zřejmě se bralo v úvahu s tou tratí č.260 hlavně něco konečně dělat a zřejmě i úvahy o budování VRT v budocnosti mohly mít vliv na skutečnost - moc se s velkýma přeložkama nezabývat.Asi časově i finančně by bylo náročné řešit delší tunely nebo zářezy,více mostů,pozemky atd.
Jinak koridorová trasa je i trasou tradiční.Od vzniku železnice 120 let,pak 30 přes Vysočinu.Byť pár rychlíků jezdilo přes Pardubice i po těch 30 let degradace téhle trasy.
Pravda ten koridor (hlavně severně od Brna) mohli udělat líp,ale zřejmě se bralo v úvahu s tou tratí č.260 hlavně něco konečně dělat a zřejmě i úvahy o budování VRT v budocnosti mohly mít vliv na skutečnost - moc se s velkýma přeložkama nezabývat.Asi časově i finančně by bylo náročné řešit delší tunely nebo zářezy,více mostů,pozemky atd.
No tak kilometricky to bylo a je po obou tratích v podstatě pořád stejné. Trať do HB z Brna je novostavba z války v dobré stopě. Co to zabijí, je klikatina dál na Kutnou Horu. Trasování přes ČT není také dotažené, ale je preferované a investuje se tam a místní frekvence tam bude asi vyšší.
02.12.2013 (18:22)
Martin Ben: I tak mnohem lepší než tudy, navíc přes Třebovou je to do Prahy paradoxně kratší.
No já nevím, nevěřím, že by byl v jízdní době přes Vysočinu a přes ČT takový extra velký rozdíl. Za 20 let mají cestující dnes možnost se svézt v o něco slušnějším vlaku ale to je tak všechno, jízdní doba se od těch časů moc nezměnila.
02.12.2013 (17:38)
classic 90s: nový koridor vede úplně jinudy - nojo on je hrozný rozdíl mezi sedmdesátkou u Vlkanče a u Adamova, úseky Brandýs - Ústí n/O nebo Brno - Blansko to jsou přímo koridorové perly ...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko